Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
SnösulorHej, nu när det är en massa snö så fastnar det under hovarna.
Finns det något tips på att förhindra detta?
Har testat hov olja men det hjälper inte ett dugg.
Tacksam för alla tips!
NejHuf flex, är det de som kräver tåbrodd för att kunna fästas?
Jag köpte huf-flex och på mina fungerade de inte alls. På ena hästen gick det inte ens att få till storleken på bakhovarna. S var för litet, den ramlade helt enkelt ur och M var för stort och det trots att hen enligt storlekstabellen skulle ligga i mittenspannet på stl S.Vad bra, tack för svar! Är det någon som har erfarenhet av dem, fungerar de bra? Håller de?
Jag köpte huf-flex och på mina fungerade de inte alls. På ena hästen gick det inte ens att få till storleken på bakhovarna. S var för litet, den ramlade helt enkelt ur och M var för stort och det trots att hen enligt storlekstabellen skulle ligga i mittenspannet på stl S.
Det var precis det som var min tanke då vi har det likadant. Många har andra erfarenheter än jag och tycker de är bra men mina hästar passade de inte.Aj då, vad tråkigt! Annars lät de ju som ett spännande alternativ, här där jag bor är det tyvärr ganska vanskligt att sätta på snösulor numera för det är oftast mer barmark och lera än vad det är snö... Hade ju varit smidigt att själv kunna sätta dit vid behov.
Huf flex, är det de som kräver tåbrodd för att kunna fästas?
Här i norr har vi alltid snösulor som sitter fast under skorna hela vintern. Från oktober till maj
Tror ingen här skulle tänka tanken att inte ha snösulor på hästen på vintern.
Absolut är det skillnad på vart i landet man bor. Men jag tänker att om man inte får det att funka med löstagbara snösulor så kanske fasta snösulor funkar under en eller två skoperioder just under de här månader där det ändå oftast kommer snö i någon mängd på de allra flesta håll i landet.Så är det ju om man har snö som ni har, men i övriga landet där det är sådana vintrar som oftast numera blir permanenta snösulor ofta problematiskt då hagarna kan vara leriga och lera och skit packar sig mellan snösula och hov.
Väldigt många renommerade hovslagare som utifrån problemen rakt av avråder att kunden ber om permanenta snösulor utifrån det längre söderut i landet.
Har du testat bullensulor med silikon under? Fungerar som vanliga sulor för hästen men kastar ut snön.Önskar nån kunde komma på snösulor för känsliga hovar. Min blir öm så fort man sätter sulorna på och än värre när de sen åker av igen :-(. Inte blir det lättare av att hon helst inte ska vara broddad alls pga skada... *suck*
Har du testat bullensulor med silikon under? Fungerar som vanliga sulor för hästen men kastar ut snön.