Snö - dags att släppa Felix fri...

Poppinella

Trådstartare
Vi ska sprida Felix aska i den första fina snön... det är nog snart dags med andra ord.
Vädret är egentligen perfekt - det blåser så han hade kunnat spridas ut över hela "sin" åker. Dock ska vi vänta, än är det inte riktigt sådan snö som Felix, aka Yeti, gillade bäst. Det måste lägga sig lite mer först.
Har aldrig träffat en katt som älskade snö så som han. Den första snön var helt underbar tyckte han och kunde vara ute hur länge som helst. Kom in helt kall och blöt för att äta lite och sen fara ut igen!

Nu är det ungefär fem månader sen vi förlorade honom och saknaden är lika stor. Tänker på honom varje dag och vi pratar så mycket om honom. Vi kommer aldrig glömma vår älskade Felix...

Det kommer kännas konstigt att släppa honom - nu är man ju van vid att ha honom här inne, han är liksom hemma. Dock finns det egentligen inget bättre för honom än att få komma ut i snön, dessutom spridas i sitt skafferi, som vi kallade den åkern. Där har han fångat många sorkar och fjärilar!

Lille Felix... saknar dig så! :cry:

3566337.jpg

Sv: Snö - dags att släppa Felix fri...

Vilken underbar bild; verkligen verkligen vacker!
Beklagar sorgen efter en så fin och levnadsglad katt. :(

Tack så mycket!
Tänk att ett sådant litet liv kan betyda så mycket egentligen! Men sen är ju min favoritfras "även det minsta är en del av det största" också. (Inte för att Felix var minst direkt *vissel vissel*).

Han är fortfarande inne, inte tillräckligt mycket snö ute...

Usch så sorligt :cry:

Vilken fin katt Felix är :love: Han kommer säkert att dansa vidare på snön när han väl kommer ut :bow:

vilken fin tanke att vänta med att sprida askan tills det blir hans favoritlandskap :bow:

Åh vad fint skrivet, man läser kärlek vid varje ord. Den katten måste ha varit lycklig som har fått bo hos er.

Tröstekramar!

Ååååh... så vacker han var... Och vacker tanke att sprida askan på det sätt du gör...

Många varma tankar till dig och alla andra med sorg efter sina underbara vänner... Vill inte tänka på att den dagen en gång kommer...

Mvh Cissi

Tack alla!
Från början tänkte vi sprida honom över åkern i somras, men det kändes inte rätt. Dels ville vi ha honom inne lite till och dels var ju den där första snön så speciell för honom. Fast det måste vara ett visst djup på snön. Han älskade att springa runt och skjuta snön framför sig så det yrde! De vackra snölandskapen förvandlades på ett ögonblicks verk till bombnedslag när man släppt ut honom på morgonen. Så roligt det var att titta på honom då!

Denne lille krake... kan fortfarande inte fatta att det var någon där ute som dumpade denna vackra varelse i ett industriområde. Som han kämpade för att få komma in och få mat, såg till att larmet gick på ett företag så de fick en utryckningskostnad på 5000:-! Det var Felix det! Han ville ju in! :D
Tack och lov var det en snäll man på detta företaget som förbarmade sig över honom och försökte hitta ett hem. Efter många om och men så fick han mitt nummer genom en djuraffär och jag åkte och mötte upp honom direkt. Han hade då Felix i en kartong och jag fick i princip bara se hans ögon och så bar jag hem kartongen. Vågade inte öppna och kika på honom av rädsla för att han skulle smita ut.
På hemvägen mötte jag självklart min mans pappa och han verkade lite bestört över att jag kom där med ytterligare en katt och frågade när jag berättat historien "vet Conny om detta då?"... "eeeh, njae, jag tänkte gå in och ringa honom nu..."
Sagt och gjort, Conny tyckte det var helt ok och det var faktiskt han som ville att vi skulle behålla honom och inte bara vara ett tillfälligt hem åt honom. Han tyckte nämligen att Felix "var ju så mjuk"... och det tyckte ju jag med!

Åh, nu blev det en lång historia.... men har tänkt så mycket på honom dessa dagarna.

Tack för alla fina kommentarer!

Vilken historia han haft också, vilken tur att han fick komma till er! :love:

beklagar sorgen.. fint att han får vila där han trivdes som bäst!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 252
Senast: Enya
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 195
Senast: Juli0a
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 326
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka