Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag fick ett planerat snitt i min andra graviditet. Tanken var först en till vaginal förlossning men när det visade sig att pojken var +60% i v. 33 så beslutade vi om ett snitt. Fick en total sfinkter med första barnet som inte var onormalt stor...Ska genomgå snitt och är nyfiken på er upplevelse. Planerade, akuta eller spontana. Och ot är helt välkommet om det är en bra sådan.
Min förra vända var en naturlig förlossning med tuffa komplikationer så det blir på mitt önskemål planerat snitt denna gång .
Har tre planerade snitt, alla med komplikationer. Men nu sist var det mer än vad jag vill uppleva igen.
Skriver lite kort i en spoiler, så kan du välja själv om du vill läsa eller inte.
Hade två läkare vid snittet då det uppstod komplikationer redan tidigt med svåra sammanväxningar. Bebisen trycktes sedan bokstavligt ut av två personal på magen samt med hjälp av sugklocka. En bebis på 5 kg med en längd på 53 cm gjorde rejält ont att få ut, speciellt med tanke på att han låg väldigt högt upp i magen. Efter att han väl kommit ut så blev det mer komplikationer då de trodde att de skurit sönder urinblåsan och en livmoder som inte drog ihop sig automatiskt utan krävde en lång och hårdhänt massage för att komma igång. Här nånstans började panikkänslan komma krypandes då jag mest stod upp med överkroppen utav smärtor. Trots min bedövning från midjan så hade läkarna svårt att arbeta, och de fick ofta avbryta för att jag skulle få paus ifrån all smärta. Narkosläkaren berättade att kroppen sänder ut falska smärtimpulser som hjärnan reagerade på. Mot dem finns ingen smärtlindring, men jag fick ändå mer smärtlindring under snittets gång. Sonen var drygt 1 dygn när jag väl fick gå upp ur sängen eftersom kroppen hade fått en "rejäl hästdos"
Just sammanväxningar är orsaken till att jag inte har propsat på snitt utan det får bli om det är vad som bedöms som säkrast. Jag har ju redan två bukoperationer bakom mig och varje skapar ju nya sammanväxningar.
(Ärr på utsidan bekommer mig inte, är ju inte i toppenskick ändå...)
Jag fick informationen att det är olika, ibland blir det efter första operationen och ibland inte alls. Har för mig att du gjort rätt stora operationer ?
Vet du varför du inte sövdes ner då bedövningen började släppa?Har tre planerade snitt, alla med komplikationer. Men nu sist var det mer än vad jag vill uppleva igen.
Skriver lite kort i en spoiler, så kan du välja själv om du vill läsa eller inte.
Hade två läkare vid snittet då det uppstod komplikationer redan tidigt med svåra sammanväxningar. Bebisen trycktes sedan bokstavligt ut av två personal på magen samt med hjälp av sugklocka. En bebis på 5 kg med en längd på 53 cm gjorde rejält ont att få ut, speciellt med tanke på att han låg väldigt högt upp i magen. Efter att han väl kommit ut så blev det mer komplikationer då de trodde att de skurit sönder urinblåsan och en livmoder som inte drog ihop sig automatiskt utan krävde en lång och hårdhänt massage för att komma igång. Här nånstans började panikkänslan komma krypandes då jag mest stod upp med överkroppen utav smärtor. Trots min bedövning från midjan så hade läkarna svårt att arbeta, och de fick ofta avbryta för att jag skulle få paus ifrån all smärta. Narkosläkaren berättade att kroppen sänder ut falska smärtimpulser som hjärnan reagerade på. Mot dem finns ingen smärtlindring, men jag fick ändå mer smärtlindring under snittets gång. Sonen var drygt 1 dygn när jag väl fick gå upp ur sängen eftersom kroppen hade fått en "rejäl hästdos"