bettysmatte
Trådstartare
Har länge (typ 5 år ungefär) haft problem med min ena arm (smärta, domningar, etc). Lång historia lite kortare, så har jag varit hos naprapat nyligen och fått hjälp med vad som visade sig vara axel i fel läge (för långt fram). Samtidigt visade det sig också att den sneda axeln har påverkat min högra höft, och att jag var sned där. Även detta rättades vid naprapatbesöket. Eftersom jag har känt att jag suttit "fel" när jag rider så förväntade jag mig en himla skillnad nu! Men där blev jag besviken... Jag satt precis lika illa, och fick rätta mig precis lika mycket, när jag red en runda igår. Har en häst som även hon har problem med snedhet, och hade verkligen hoppats att jag skulle bli fixad så att jag inte förvärrar hästen. Men varför känns det fortfarande likadant??? Får känslan av att mitt ena stigläder är längre - det är det INTE - samt att min högra höft skjuts framåt jämfört med den vänstra. Jag känner alltså att jag sitter helt tokigt och "spänner emot" och rättar mig konstant när jag rider. Har skickat ett iväg ett mejl till naprapaten nu på morgonen och får se om hon svarar, annars får det bli att ringa. Har även ett återbesök inbokat om ett par veckor. Men tänkte under tiden att det kunde vara intressant att höra om någon annan känner igen sig? Hur brukar det funka när snedheter hos ryttaren rättas? Blir det omedelbar förändring eller måste man träna upp sig på något sätt? Jag fick övningar för axeln, men inget för ryggen/höften...