Snart ny sele!!!!

Sv: Snart ny sele!!!!

He, he! Ja, efter 17 år bör hon nog i stort sett räknas som en i familjen! :D
Härligt när ens hästar gillar varandra så mycke! Även om det ju kan bli lite bökigt om det blir allt för mycke så dom inte klarar sig utan varandra!:o :D

Det är inte samma kvalitet eller tillverkare tror jag, men jag hoppas att jag inte klämde på basic utan på nåt annat billigt. Ideal är ju holländskt läder men sytt i indien av skickliga hantverkare.

Haflingern här ägs av min sk. hyresgäst, ja jag skriver sk. för hon har i februari varit hos mig i 17 år och är inne på sin tredje häst, så hon är ju som en i familjen o jag ser henne inte som hyresgäst längre,;)
Haflingern heter Haribo och är en 8-årig valack som köpts från Göteborg, närmare bestämt av Blissare här på forumet,, Haribo o min Wietze är absolut bästa vänner, funkar kanon tillsammans även om Haribo nästan är lite för beroende av sin vän..:D

Japp!!! Haribo är absolut världens finaste Haflinger!!! Och Wietze är absolut världens finaste Frieser!!! Kan tänka mej att Haribo avgudar sin tjusiga kompis:D :D

Åh, så roligt för dig med ny sele!
Jag känner läderlukten redan...:d

Det är alltid lika kul med nya inköp, även om de ibland är begagnade. Fast nyläderlukten slås ju av inget annat, förstås :)

Ser fram emot bilder och omdöme när du fått den!

Lotta

Några bilder än? :D

Nej inte än....
Den kom till Fällfors Frieser i fredags å då skickade hon den med bussgods till Skåneland så nu i början på veckan hoppas jag!!! :bump:
Förhoppningsvis träning på fredag så då kanske jag har tur att få med mig en fotograf som kan knäppa ett par bilder! :bump:

Åh, så roligt för dig med ny sele!
Jag känner läderlukten redan...:d

Det är alltid lika kul med nya inköp, även om de ibland är begagnade. Fast nyläderlukten slås ju av inget annat, förstås :)

Ser fram emot bilder och omdöme när du fått den!

Lotta

Mmm ja, doften av nytt läder är svårslaget!!! :D
Slänger in bilder fortats möjligt!!! Lovar att skriva hur den känns och ser ut... :D

Idag fick jag min basicsele...:)
Vilket härligt mjukt läder, huvudlaget lätt, mjukt o elegant, bättre än det jag hade förut då det känns klumpigt..
underbart lätt med snabbkopplingen, detta blir nog bra, ska passa in den snarast så får vi se då jag kan provköra den...

Vilket härligt mjukt läder, huvudlaget lätt, mjukt o elegant, bättre än det jag hade förut då det känns klumpigt..
underbart lätt med snabbkopplingen, detta blir nog bra, ska passa in den snarast så får vi se då jag kan provköra den...

ÅHHHH nej så avundsjuk jag blev nu då!!! :eek: :D
Vart i detta långa landet bor du som fick din så fort?

Gu va spännande, ni måste lägga ut bilder sen. Har själv tänkt att köpa basicselen så jag vill väääldigt gärna se den :)

OHHH!!! :bump: :banana:
Nu ligger paketet på bussgodsterminalen i Helsingborg och bara skriiiiker på mig att hämta det!!! :eek: :D *jobbar till 21*

Skickar sambon att hämta det efter han slutat jobba!!! :bump:

Nu kan jag knappt bärga mig!!! :banana:

GAAAAHHH!!!! :bump: :banana: :bump:

Så fiiiin den e!!!! :bump: :bump: :bump:

Bilder på fredag när vi ska träna. Blir kanske inte så mycket träning utan mest inprovning! :D

Himla roligt, då har du fått din också,:D ska försöka provköra min i helgen o ta nån bild, man kan ju alltid få nåt tips här sen om vad som skall ändras efter första körturen:idea:

Har mailat Gunilla men inte fått svar på ganska många dagar så jag väntar med spänning på era bilder ist! :D :bump:

Här kommer ett par bilder!

Allt är inte inpassat riktigt ordentligt å draglinorna var ca 20 cm för korta så vi fick pussla ihop med de gamla jag hade så länge... Bröstan är kanske lite i längsta laget men det är väl ingen fara!

Nu är han inte förspänd heller så bröstan hänger lite på snisken! ;)
Kom på att jag skulle fotta precis efter vi kopplat av vagnen.

Maxi:
hstarna111.jpg

hstarna112.jpg

Ja det där är maratonselen från Imperial Driving, vad fick du ge för den?
Bröstan ser bred ut! Kan du mäta? Är det strl cob? Hur långa är draglinorna?
Ser riktigt fin ut, pålle med! ;)

Ja det där är maratonselen från Imperial Driving, vad fick du ge för den?
Bröstan ser bred ut! Kan du mäta? Är det strl cob? Hur långa är draglinorna?
Ser riktigt fin ut, pålle med! ;)

Maratonsele-ja! :) 7000kr kosta den (frakt tillkom så klart).

Bröstan, skulle jag tippa, är typ 10cm bred. Storleken är cob! Draglinorna som jag fick med var tyvärr för korta för min häst+vagn (180cm) och vi behöver minst 200cm. Så dom ska jag byta ut när jag vet mer exakt vilken längd vi behöver.
Huvudlag fick jag ju oxå till men vi får vänja pållen vid skygglapparna lite sakta först innan vi använder det! :p

Är mycket nöjd med selen än så länge! Mjuk å fin i lädret och känns välarbetad! :) :bump:

Senast ändrad av en moderator:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka