Snart ny sele!!!!

C

Cämz

JIPPIIIII!!! :bump:
Har fått besked på att min nya sele är i Sverige på fredag så jag får den förhoppningsvis i början på nästa vecka!!!! :banana:
Åhhh-jag e så nyfiken!:D

Så nu behöver jag lite tillpassningstips!
Det är en maratonsele det handlar om. Finns det några specialla "regler" man kan gå efter när man passar in den?
Tex. som på lokselen att det ska få plats en handsbredd mellan lokremmen och bringan/halsen?
Har ju bara erfarenhet från loksele innan så...

Tips tips tips!!!!!:bump: :banana: :bump: :D :bow:

Sv: Snart ny sele!!!!

Åh vad skoj :D Alltid lika roligt med nya grejer.
Har du någon bild på selen? :) Eller bild på en likadan menar jag eftersom du inte fått den än :p

hmmmm, lustigt ,:) min nya sele kommer också till Sverige på fredag och till mig i början av veckan,
en ny giggsele med snabbkopplingar..
spännande för oss båda då:D

Åh vad skoj :D Alltid lika roligt med nya grejer.
Har du någon bild på selen? :) Eller bild på en likadan menar jag eftersom du inte fått den än :p

Hmm... Nä inte på denna datorn. :crazy:

Men det är en sele från Imperial Driving, efter rekommendationer här på Buke.
Ville ha deras maratonsele i helsvart istället för med rödbrunt foder så jag fick vänta lite på den! Men det gick betydligt fortare än jag tänkt då hon sa ungefär 3 veckor men det har bara gått 2 på måndag så jag blev väldigt glatt överraskad när jag fick mail innan idag om att den var på G!!! :bump:

Bilder kommer så fort jag har den i mina händer! :D

hmmmm, lustigt ,:) min nya sele kommer också till Sverige på fredag och till mig i början av veckan,
en ny giggsele med snabbkopplingar..
spännande för oss båda då:D

Nämen-vilket sammanträffande! :banana: Var har du beställt ifrån? Samma ställe kanske?! :idea:

Jag är så nyfiken så jag håller på å dö!! :bump: :banana: :bump:

Kul :bump: :bump: :bump:

Jag ser fram emot bilder!!! När man väntar tar det alltid lång tid... Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge :smirk:

Kul :bump: :bump: :bump:

Jag ser fram emot bilder!!! När man väntar tar det alltid lång tid... Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge :smirk:

Ja visst gör man!
Ville ju helst ha den dan innan den beställdes! ;) Men så funkar det ju inte precis!:D

:rofl: världen är bra liten..
jag har beställt Impreals egen basic-sele... starkt misstänkt att vi beställt från samma ställe...

Vi får bidra med bilder sen då vi provkör våra pållar med ny sele:love:

Jag ser fram emot lite bilder och vad de kostar! :D
Var frakten dyr?
Skillnad mellan maraton och "basic"?
Kanske bäst att ta det när selarna kommit?! :)
Har ni beställt från fällfors frieser - Gunilla?
Men selar.se verkar inte fungera?
Annat ställe?

Jodå, helt rätt, åtminstonde min kommer från henne, Basicselen kostade 4.800, maratonselen var väl lite dyrare vill jag minnas..
frakten ca 300...som hon själv beskrev basicselen,. "Bra mjukt läder och med nylonförstärkt brösta,gjordar,draglinor och baksele."
jag var faktiskt egentligen ute efter att bara köpa snabbkopplingar, men det var så pass bra pris på en komplett sele så jag valde att köpa en till, då den giggsele jag har till just giggen nu har 7 år på nacken, o denna nya är då tänkt till den större Wagonetten.

Angående selar .se så håller hon visst på att ordna till den nu så enligt henne så skall det inte dröja alltför länge innan den ska vara färdig.
Men är nån intresserad så ring henne direkt, hon är mycket trevlig o skickar över bilder via mail på det som ni ev. är intressareade av.

Senast ändrad:

Ha, ha-ja då har vi säkerligen beställt från samma ställe! :D

Kör du Frieser eller?

Vi får visa bilder här båda två sen då! :bump:

Fällfors Frieser ja! :bump:
7000 kostar maratonselen! Skillnaden mellan basic å maraton dom vet jag inte... Kanske nån annan som vet?

japp, jag kör Frieser nuför tiden, tidigare hade jag Nordsvensk som jag tävlade i brukskörning/ridning, denna kille skulle jag såsmåningom vilja prova på i lite mindre maratontävlingar, men det ligger på framtiden då han ännu är ung.
Visst har du Haflinger? Har en Haflinger här på gården också..:D

Friesrar e så vackra!!! :love: :love: :love: En i klubben som brukar va på anläggningen å köra med sin!

Jasså ni har oxå en haflinger hos er! :) Vad är det för nån då? Din egen eller? Underbara hästar! *hihi* ;)

Haflingern här ägs av min sk. hyresgäst, ja jag skriver sk. för hon har i februari varit hos mig i 17 år och är inne på sin tredje häst, så hon är ju som en i familjen o jag ser henne inte som hyresgäst längre,;)
Haflingern heter Haribo och är en 8-årig valack som köpts från Göteborg, närmare bestämt av Blissare här på forumet,, Haribo o min Wietze är absolut bästa vänner, funkar kanon tillsammans även om Haribo nästan är lite för beroende av sin vän..:D

Jag tror jag har klämt på basic och jag har tyvärr inget gott att säga om den, mycket dåliga sömmar, som i sick sack och inget fint läder alls, men man får vad man betalar för. Hade hellre lagt pengarna på en ideal, vilket det blev till dponnyn med efter att jag sett bröstselen. Har man haft en imperial maraton...ja då är allt annat trist :)

Tråkigt att du ser det så, men jag litar på säljaren där att den skall passa bra till den körning jag tänkt mig...
Den tidigare giggsele jag har, den betalade jag under 3000 för, o den har jag varit mycket nöjd med, jag tävlar ju inte på några större tävlingar o varvar min körning med mycket ridning o annat så vi får väl hoppas och tro att jag blir nöjd..:D

Jag tror jag har klämt på basic och jag har tyvärr inget gott att säga om den, mycket dåliga sömmar, som i sick sack och inget fint läder alls, men man får vad man betalar för. Hade hellre lagt pengarna på en ideal, vilket det blev till dponnyn med efter att jag sett bröstselen. Har man haft en imperial maraton...ja då är allt annat trist :)

Känns ju väldigt konstigt att företaget som tillverkar dom skulle ha så stor skillnad i kavliteén! Borde vara samma kvalité på båda fast olika modeller och grovlek!
Svårt att tro att dom skulle göra skit för sig själv på det viset!:cool:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka