Snart ny sele! *glad*

gadriel

Trådstartare
Äntligen är det beställd en ny sele!! Håller på att längta ihjäl mig. Har kört med en gammal smidig loksele men längtat efter en bröstsele en evighet.

Ja vad blev det för någon då undrar ni säkert ..

en emapthy coller från zilco, verkar kanon till min fjording som har så lite plats för vanlig brösta. Sen blir det en däckel till också från zilco, den har selettfunktion som man kan låsa så den passar både gigg och fyrhjulig vagn. Matschande baksele och huvulag ska jag köpa till senare, använder det jag har så länge.

:bump:

Sv: Snart ny sele! *glad*

Grattis till ny sele! Men varför var inte baksele och huvudlag med? Jag tycker du ska införskaffa baksele innan du börjar köra, det är inte så skönt att bromsa hela ekipaget med svansroten...

Hej fundera på att använda lokorna från lokselen ,colla nussikans selkombination på bilder på buke perfekt på en häst utan bra plats för brösta

Hon skulle ju använda det hon hade redan, då fattade jag det som att hon hade BÅDE huvudlag och baksele?

Grattis till ny sele! Men varför var inte baksele och huvudlag med? Jag tycker du ska införskaffa baksele innan du börjar köra, det är inte så skönt att bromsa hela ekipaget med svansroten...

Den bröstan jag ville ha fanns bara för dubbla priset om man skulel ha en komplett sele och då valde jag en ltie billigare men ändå bra däckel tillsammans med bröstan.

Jag HAR baksele om du läste mitt inlägg, men jag köper inte matchande just nu.

Hej fundera på att använda lokorna från lokselen ,colla nussikans selkombination på bilder på buke perfekt på en häst utan bra plats för brösta

jag vet att man kan göra så men lokorna är inte helt perfekta på henne och det kostar att fixa till dem så man kan använda draglinor på dom också och jag tycker det känsn smidigare med den här bröstan och tror att den komemr fördela trycket mycket bättre än lokorna.

Den bröstan jag ville ha fanns bara för dubbla priset om man skulel ha en komplett sele och då valde jag en ltie billigare men ändå bra däckel tillsammans med bröstan.

Jag HAR baksele om du läste mitt inlägg, men jag köper inte matchande just nu.

Ok, det missade jag, sorry :)

Åh! Kul! :)
Hoppas få se bilder sen också o höra hur du trivs m nya selen! Här hemma kör vi bara med lokselar eftersom våra kusar inte har anläggningsyta nog för brösta o jag har känt mig lite skeptisk till emapthy coller som jag bara sett på bild...

Åh! Kul! :)
Hoppas få se bilder sen också o höra hur du trivs m nya selen! Här hemma kör vi bara med lokselar eftersom våra kusar inte har anläggningsyta nog för brösta o jag har känt mig lite skeptisk till emapthy coller som jag bara sett på bild...

det får ni :) jag vet ju inte hur den är men hon som säljer använder det själv till sina fjordingar och själv tycker jag den ser bekväm ut men det ska bli spännande att se. Ska rapportera sen hur den funkar.

Liknande trådar

Körning Fråga: jag har en enkel bröstsele med fast brösta och en "billig" rockard med svängel. Tänker köpa ny sele med lös brösta och baksele...
Svar
7
· Visningar
1 908
Senast: ameo
·
Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 304
Senast: Mezcal
·
Körning Har ju fått hem en minishettis på foder för obestämd tid (1-2 år minst) och ska börja köra! Har provat både tömköra och med vagn och...
Svar
8
· Visningar
2 212
Senast: Vogue
·
Körning Jag har fått med en sele från H**ks med min nya ponny. Beställde genast en bättre sele som visade sig vara för stor... Nu funderar jag...
Svar
5
· Visningar
1 367
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V