snart min pålle!

Sv: snart min pålle!

Detta är min lillskrutt:
namn:Silfurgeisli från Stenstuge
ålder:född -04
användingsområde: busa med killkompisarna...
bäst: på att vara söt! :angel:
Och så håller han sig på mattan och föltuggar för de stora pojkarna så han slipper hamna i bråk (inga skador eller sår ;) )

C28aug042.jpg

Tog bilder igår som jag kan lägga ut när jag får tid...

OH, sista bilden var verkligen vacker.
Vem är han efter?

Han är efter Askur (Tims...) och undan ett sto som heter Raun.

Okej, dom var lite lik varandra ;P
Jag bara frågar hela tiden. Men vilka är föräldrarna efter?

Senast ändrad av en moderator:

Ojoj vad fina hästar ni har !! Måste bara berätta lite om min pålle också :)

Namn Slaufa frá Feti
Ålder f.96
Används till Skogsridning, träning och snart ska vi hitta till tävlingsbanan,Siktar mot Vm :banana: Nej men T3 och V3 ska säker gå bra !
Bästa egenskaper Helt underbar ! Älskar allt med henne ! Mkt charmig med supergångarter (enligt matte iaf ) :rofl: Tölten går som en klocka .
Sämsta Kan vara något envis och grinig ibland, men vad gör det när hon är helt underbar annars ?! Och lite tjock , men det jobbas på just nu.

Får se om bilden kommer med. Ä nybörjare på det här :d
Men om inte så är hon iaf en mörkbrunskäck och ååå så fin :love: :love:

Vi hoppas på att få se en bild någon ggr, för nu ser jag ingen iallafall.

Haha, jag ser ingen heller :D Ska försöka mer nån dag. Men man måste ha bilderna på en hemsida, va? Hur och vart gör jag det då? Ursäkta om jag gled lite från ämnet..!

Min häst :) :
Gandur från Islingbo
Född: 1998
far: Hrimnir från Ödmården
mor: Tinna
Ägare: Lisette Glimmerud
dsc03080.jpg
:)

Min medryttarhäst:
Sunnadis från Söderby
född: 1993
far: Mökkur frá Varmaleak
mor: Dimma
Ägare: Marcus Fransson
Här e hon med sitt föl som är född 26 juni 2005 :love:
DSC02450.jpg

L_G skrev:
Min häst :) :
Gandur från Islingbo
Född: 1998
far: Hrimnir från Ödmården
mor: Tinna
Ägare: Lisette Glimmerud
dsc03080.jpg
:)
Å jag älskar den färgen på islandshästar, finaste färgen en islandshäst kan ha :love: :love: . Letar den färgen varje gång när vi ska köpa häst, men de e svårat att hitta.. Var rädd om honom

namn: Andvari fra Rödli, vanligen kallad Andi
ålder: 9år
användingsområde: Det danska ordet "Alridhest" passar fint. Lite av varje, inget tävlande.
bäst: Hela han är bäst! Klok, lyhörd, vacker och en riktig kompis!
dåligt: Har haft ett illa förflutet varvid han spänner sig vid press. Visar bara 3 gångarter(fast det är ganska skönt helt ärligt ;) )
Finaste bilden på oss
Tandkort?
ridträning hos westernläraren
Prinsen i sommarpäls

namn: Kveikja fra Egevænget
ålder: 2år
användingsområde: Växa så mkt som möjligt, leka, äta, sova o lära sig vara häst.
bäst: Lätthanterad, högrest och visar tölt själv i hagen.
dåligt: Lite för bufflig och lite för nyfiken/självsäker.

Kveikja ( o en smurf...)

Gullan86 Jag är helt :love: i den färgen på just islandshästar..
Andra hästar med samma färg tycker jag e liksom normalt. Men just små lurviga hästar med den färgen är ju bara :love:

Marija.. Jag är grön av avundsjuka.. Han blir väl aldrig någonsin till salu kan jag tänka?

ah kul att du tycker det *hejja* finns allför få som tycker det tyvärr nuförtiden ska de bara va ovanliga färger tydligen vissa skiter säkert i hur hästen är bara den har en fin färg det är ju så synd det med....jag älskar oxå denna färgen den e för underbar speciellt när den växlar så mkt me=).

tyvärr vill folk som sagt in ha bruna hästar längre *snyft* så Hrimnir från Ödmården frå väldigt få ston....hoppas folk får upp ögonen för denna första klass hingst med den underbart vackra färgen;

Kastanjebrun med mjölmule.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 912
Senast: mackan
·
Hundhälsa Jag har sån enorm ångest inför morgondagens veterinärbesök. Min herre är en gamling på 11 år. Han är väldigt pigg och kry för sin ålder...
Svar
9
· Visningar
5 735
Senast: Åsa A
·
L
Trav jag ger upp, frågar er om min pålle... :smirk: alla (?) här har betydligt mer erfarenhet av både hästar och trav än vad jag har, så ni...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 086
Senast: Lindi
·
Islandshäst Visste inte riktigt var jag skulle lägga denna tråd, så det fick bli här, då det är en islandshäst det gäller och det är det häsr...
Svar
12
· Visningar
2 011
Senast: Freyr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka