snart min pålle!

Sv: snart min pålle!

namn: Askja från Rungarn :love:
född: 1995
Färg: Musblackskäck med skjuten stjärn.
Användningsområde: Nöjesridning + tävlingskarriär påbörjad i höstas ;9 kom 3:a i fyrgången=)
Bäst: trevlig och GLAD och POSITIV häst. 5-gångare men passen är otränad än så länge. bästa gångart traven. Alltid pigg och frammåt. Urkul att rida! :D
sämst: Kan bli lite FÖR exalterad och glad ibland..=)...Vill väldigt mycket och det är ofta svårt att få henne att jobba med ryttaren. :devil:
E: Geisli frá Medalfelli
U: gjosta frá Skardi
Har fått två föl. Andi (musblackskäck e: ) och en till hingst som blev silversvart.
Jag har bara haft henne i ett år. har ännusålänge hunnuit med 1 tävling, vilken jag kom trea i! =) (supernöjd, då ja inte ens trodde hon skulle gå in i transporten!) :banana:

här är lite bilder..alla är dock väldigt gamla...har inga nya på denna datorn...satt dessa bilder är ifrån vintern 04-05, inte långt ifrån jag köpt henne.
Askja04

Detta är min häst!
Namn: Svalur frá Vogum
Född:1998(Datum vet ej.) på Island
Har haft honom i:sedan september 2004.
Användningsområde:Ridhäst och kurshäst, tävlingshäst ibland på lätt-klass tävlingarna.
Hans bästa sida: Svalur har en fin skritt som vi har fått 6,0 på en del tävlingar för, han är lugn och snäll. Dessutom är också gosig somliga dagar.
Hans sämsta sida: Han kan bli mycket passtaktig i tölten, som femgångare ofta blir och blir ofta hård i munnen.

1125715.jpg

Såhär såg han ut när han kom till mig 7 september 2004

Här är Perla (profilbilden och avarten).

Hon rids mest i skogen p.g.a. att jag inte har möjlighet att träna och tävla men vi har lite dressyr träning på ladugårds planen lite då och då... Hon är född 1989 så hon börjar bli ganska gammal men är endå väldigt pigg och envis... :bump:
Bästa sida: Pigg och glad.
Sämsta sida: När hon inte vill lyssna!
Synd att hon är för envis för att min sambo skall kunna rida henne...

/Betty

Senast ändrad av en moderator:

Namn: Saga frá Hæli
Ålder: 16 år i vår/sommar
E: Fáfnir frá Fagranesi (pappa till Jóhann R. Skúlasons Fengur frá Íbisholi :angel: )
U: Birta frá Hæli
Bäst på: Att vara söt, snäll och odräglig
Sämst på: Att alltid göra sitt bästa
Övrigt: Lärde sig tölta när hon var 15 år efter 10 år på turridning. Passar aldrig när man ber henne utan bara när hon själv vill. Men skulle aldrig drömma om att inte skärpa sig när en lite osäker ryttare sitter på hennes rygg.

Saga i Stallet
http://www.fotogalleriet.se/alb_showpic_id1141022.html
Sagas pappa
http://www.fotogalleriet.se/alb_showpic_id1391508.html

/Jenny

namn:Molvi
ålder: 18 år i Mars. men beter sej som en 6 åring, super pigg ;p
användingsområde:allt
bäst: att hon alltid finns där och är m,in bästa vänn, och en helt underbar rid kompis.
dåligt: att hon i bland är väldigt pigg lite för pigg så att säga, men alla hennes goda egenskaper täcker för detta så det gör inget :P
:love: :love: :love:

Namn: Ör frá Stora-Lambhaga
Ålder: 12 år
E: Stigandi frá Saúdarkroki
U: Hekla frá Stora-Lambhaga
Bäst på: Vara olydig, äta och flörta med killarna:p
Sämst på: Vara koncentrerad på tävlingar...:angel:
Övrigt Köpte henne av en tjej som hade henne på Agersta för 2 år sedan. Tävlad litegrann med bra resultat:d

Bild:
R.jpg

Senast ändrad:

vart ifrån har du köpt perla och hur länge har du haft henne känner igen henne!(om det är hon vill säga).

Namn:Grimnir frá:Humlebo.
Ålder:3år.
Andvänds:in ridnig.
Bäst på:gosa.
Bra:snäll att rida in.
Dåligt:inget.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 912
Senast: mackan
·
Hundhälsa Jag har sån enorm ångest inför morgondagens veterinärbesök. Min herre är en gamling på 11 år. Han är väldigt pigg och kry för sin ålder...
Svar
9
· Visningar
5 735
Senast: Åsa A
·
L
Trav jag ger upp, frågar er om min pålle... :smirk: alla (?) här har betydligt mer erfarenhet av både hästar och trav än vad jag har, så ni...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 086
Senast: Lindi
·
Islandshäst Visste inte riktigt var jag skulle lägga denna tråd, så det fick bli här, då det är en islandshäst det gäller och det är det häsr...
Svar
12
· Visningar
2 011
Senast: Freyr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka