Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Svarar alla: Problemet med honom är att hans "dumheter" sitter i huvet, han bara är sån
Dom behöver varken vara uppenbart halta eller varma fast dom har inflammation, lite lurigt detdär. Det kan lika gärna vara något muskulärt i ryggen eller baken och/eller bogen, knälderna bak/fram (orsakerna är oändliga). Jag skulle iaf rekommendera dig, att åka till klinik och röntga och låta en skicklig vet gå igenom hästen. Finns två bra vet. jag kan rekommendera Thomas Backen, Mälarkliniken eller Roland Werner Skara. Kommer man sedan fram till att problemet sitter i skallen, skulle jag låta hästen vila från allt arbete, all press. Rida i skogen, galoppera på öppna fält, hoppa SMÅ stockar i skogen helt utan krav iaf i 2-3 månader. Sedan skulle jag öka på kraven succesivt, känner du då att hästen "inte pallar" kan du ju överväga att sälja om du vill göra nåt annat än vad hästen klarar. Det spelar ju liksom ingen roll att den har världens kapacitet om den inte vill/kan.Han är inte halt, varm eller något liknande och han har i stora drag alltid varit sån här, så tror inte det är kotledsinflammation. Veterinär har desutom varit ute för ett tag sen (ca. 1,5vecka sedan) och vaccinerade honom samt känt igen honom och hittade inget.
Svarar alla: Problemet med honom är att hans "dumheter" sitter i huvet, han bara är sån, men ska försöka åka in med honom och kolla honom tänkte ta ut en massör med och massera honom och sen om det kan hjälpa
min häst var precis likadan.
vägrade på allt.
de visade sig då vara sadeln (än fast den var utprovad) så byt sadel o låt honom vila från hoppningen ett tag.
Svarar alla: Problemet med honom är att hans "dumheter" sitter i huvet, han bara är sån, men ska försöka åka in med honom och kolla honom tänkte ta ut en massör med och massera honom och sen om det kan hjälpa
Svarar återigen alla, han är kollad och inget är fel på honom så det sitter troligen i huvet,