Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

ja jag kände dirket att det var perfekt att få henne på prov om jag nu tycker om henne lika mkt andra gången som första.

En gång för några år sedan när jag provred en connemara så var han fantastisk och hela jag strålade vid första provridningen som skedde på ett fält. Andra gången jag provred var på en ridbana och han var rena rama motsattsen,han tyckte det var det tråkigaste som fanns att bli riden på bana och såsade och ansträngde sej inte det minsta men så fort man red ut från ridbanan så blev han som en helt annan häst.

Stoet som det gäller nu brukar tydligen anstränga sej ännu mer när hon kommer in i ridhus för hon tycker det är så kul att arbeta.

det var ju någon form av western-ridskola söderöver som hade ute saluannonser på ett gäng westernridna araber för ett tag sedan? vet du vilka jag menar? någon utav dem kanske vore intressant? :)

det var ju någon form av western-ridskola söderöver som hade ute saluannonser på ett gäng westernridna araber för ett tag sedan? vet du vilka jag menar? någon utav dem kanske vore intressant? :)

Dom såg jag. De skulle kanske kunna vara nått cindy!

Måste det vara en arab?
Vet en häst som kanske kan passa i så fall.....

Har inte sett dom annonserna på ett tag...
men hittade en annan westernriden arab som cindy kan prova tycker jag :D får man länka ?

Tja, det ända som händer är ju att dom tar bort länken.

Jag vet vilka du menar, var nära att åka och titta på dom men dom hade än den ena skadan än den andra så vi tyckte det inte var värt. Dom är nu alla sålda till gotland tror jag att det var.

Jag har med hittat en arabvallack,westernriden nu men han var för hög,tror det var 154 i mkh och tyvärr på bara några cm så känner jag att hästarna börjar bli för stora för mej då. Själv är jag 155 cm:D

Jag vet vilka du menar, var nära att åka och titta på dom men dom hade än den ena skadan än den andra så vi tyckte det inte var värt. Dom är nu alla sålda till gotland tror jag att det var.

Du har rätt dom bor på gotland nu.

Jättefin men tyvärr alldeles för långt bort.

Prov red Adele, det 8 åriga arabstoet för andra gången igår och ska ha henne på prov och se om hon passar mej/oss.

kul! nu vill vi se bilder oxå! :bump:

Min kamera gick sönder medans min sambo filmade när jag var på showmanship/halterclinic för några veckor sedan:cry: Än så länge så är hon en spänd dam som tjurar lätt och när man säger åt henne blir hon förnärmad och piper. Men hon är :love:

fixa ny kamera, mobil bilder? vad som helst, nyfiken så jag spricker!
stam?

Kan inte lägga in bilder från mobilen tyvärr. Lutar nog mot nyöp av kamera ja men vet inte ännu när det blir av. Hon är efter Kaiser ue. Alt

okej då...
men det var en väldigt trevlig stam! något som jag tycker om iaf!

Nu har jag haft Adele hos mej i 5 dagar och jag tycker så mkt om henne! Jag har tränat i rundkorallen en gång med bra resultat,tog inte lång stund innan hon började slicka sej runt munnen och följde mej lös därefter men man märker att hon har lite egna åsikter med. Hon var verkligen inte som Phigalle utan hon showade runt,runt med höga knälyft och svansen i en flagga. Har provridit henne en snabbis en dag på gärdet lite lätt och det var inga problem. Hon är tjurig i hagen, och jättetjurig i boxen och hon kan stå och kasta med huvudet gång på gång när hennes kraft är slut och Phigalle har kvar. Hon kan tom klappra med tänderna mot en när man kommer till boxen men börjar man då klappa henne så kommer öronen framåt en stund innan hon börjar igen. Istall gången har hon varit mkt spänd och nervös men från att bajsa 5 gånger på 5 minuter i början så har det blivit allt bättre och idag var det bara två gånger under dagens rykt:D Westernsadeln passade bättre på henne än Phigalle och hon verkar gilla den men hon blåser upp magen så alldeles förskäckligt. Idag så skulle jag rida för andra gången här hemma och vi tog oss ut på en härlig skogstur i vårsolen, så himla underbart. Hon var spänd i början, korta,korta steg och när det var ngt hon blev rädd för så det enda som hände att hon blev ännu mera spänd och skritten ännu kortare och hon gick saaakta men sedan var det ingga problem. Hon verkade att gilla att bli riden på lite längre tyglar vilket jag tror hon inte är van vid. Hon var lätt att flytta för skänkeln längs skogsvägen och provade även att vända lite på bakdelen vilket gick superbra. Provade även att trava lite lugnt på halvlånga tyglar och hon är så skönt att sitta på!Stundtals under ritten så slappnade hon var,längde på steget och sänkte halsen istället för att gå med huvuvdet bland stjärnorna. Väl hemma så red jag på gärdet lite i skritt. Tänkte mer på min ridning så jag kan få henne att gå bra för jag vet att hon kan men då måste man kunna rida rätt vilket jag inte kan men jag tränade volter, förminska och förstora och åttvolter. det gick inge bra i början men sedan tänkte jag om och omigen yttertytgeln,ytterskänkeln och tillslut lossnade det och hon gick jättefint:) Men hon tar lååång tid innan hon blir lösgjord och avslappnad och hon blir lätt distraherad av olika ljud osv då skjuter hon upp huvudet och får en kort skritt. Men jag red väl knappt en timme allt som allt men det kändes som att jag inte ville sitta av för jag mådde så bra av att bara vara där med henne hon känns så rätt på något sätt och hästarna funkar bra i hagen och Phigalle har inte ens försökt att naffsa eller reta henne. I stallgången efter ridturen så stod hon helt avslappnad med sänkt hals under hela skötseln, inga tjuriga miner här inte. Jag tror detta kommer att bli bra, en häst som är lite lat och bekväm men ändå pigg och allert men som det viktigaste av allt att jag känner mej trygg på.:)

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 603
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
30 240
Senast: EmmaW
·
Relationer Känner mej helt vilsen och vet inte riktigt vad som är upp eller ner just nu. Väljer att skapa ett anonymt konto för det här problemet...
Svar
4
· Visningar
1 718
Hästhantering Hej! Behöver tips och idéer på hur jag ska få hästarna att stå still och känna ro när dom står uppbundna i stallgången. Har haft...
2
Svar
30
· Visningar
10 749
Senast: axel
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka