Snart dax för utställning

Sv: Snart dax för utställning

Jag gick in å kollade på dkk.se och kikade på anmälningen till Avesta i juni. Men där fatta jag typ ingenting!! Var himla förvirrande, så står det att de bjuder på avgiften till alla juniorer.. ahhh jag fatta då inte.
Jag får väl ta hjälp av nå´n vid ett senare tillfälle om jag ska vara med. Men då kommer han alltså gå som inofficiell fast det är en officiell tävling om jag fattat rätt..

Nu är jag lite förvirrad..Trodde det var slk som var arrangör :confused:
Kan jag få adressen, så kan jag kolla upp det? Hur gammal är hunden?

dkk.nu var det visst så står det i tabellen till höger Avesta utställning eller nå´t sånt.
Där står allt.

Min hund är född 2005-07-26

Din hund går som Junior och kostar 280:- att anmäla.

Juniorhandling är en tävling i konsten att kunna visa upp en hund på ett bra sätt, för ungdomar och ingår Inte i den vanliga utställningen, då det är hundarnas handlers som bedöms i första hand och inte hundarna.

Gnist skrev:
Din hund går som Junior och kostar 280:- att anmäla.

Juniorhandling är en tävling i konsten att kunna visa upp en hund på ett bra sätt, för ungdomar och ingår Inte i den vanliga utställningen, då det är hundarnas handlers som bedöms i första hand och inte hundarna.

Men vadå bedöms inte hunden så mycket då? Vadå inte ingår i den vanliga utställningen?
Fattar inte riktigt..:confused: Valparna som är med då de bedöms inte heller riktigt då
Stod det inte där nå´nstans att det inte var någon anmälningsavgift..

För juniorhandlingen tog dom ingen avgift nej, men där är det ungdomarna som bedöms efter hur väl de kan visa upp en hund.

På själva utställningen bedöms ju Hundarna och inte den som håller i kopplet ;)

Valpar bedöms inofficiellt. Dvs resultatet registreras inte, men de får en riktig bedömning av domare.

Din går i officiell klass, då han ställs i Juniorklassen och den klassen kostar 280:- i anmälningsavgift.

Aha.. ok då är jag med!!:)

Då blir resultatet registrerat om jag är med scaary.. :crazy:

Det går nog bra :) Lapphundarna brukar vara lätta att ställa ut, då de oftast kan stå snyggt själva..Det är bara att börja träna nu, det har du igen på utställningen :)

Gnist skrev:
Det går nog bra :) Lapphundarna brukar vara lätta att ställa ut, då de oftast kan stå snyggt själva..Det är bara att börja träna nu, det har du igen på utställningen :)

Han kan stå skapligt bra nu men han har lite svårt att hålla upp svansen själv..

Det ska bli så kul att få komma iväg och få en bedömning.

Jag ska oxå till Avesta den 8e wiihoo.. min andra utställning, både för mej och min valp =)

Hej..

Nu pratar vi med varann samtidigt i två trådar haha om typ samma sak :rofl:

Kul att du ska till Avesta då kasnke vi ses där...:bump:

jag ska också dit,ska ställa mammas toy pudel . då är vi tre från buke som ska dit,är det några fler härifrån som ska till avesta?

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 253
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 285
Övr. Hund Jag ska då ställa ut min sheltie för första gången både för mig och henne, hon kommer vara ganska exakt 5 månader och det är då en...
Svar
8
· Visningar
1 426
Senast: Paus1234
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej...Ja vad skulle ni säga till någon som "bestämt" sig att hon vill ha sin 1a hund och det ska vara en Dobbis helst eller en...
13 14 15
Svar
298
· Visningar
23 607
Senast: Brie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar