Snart dags för ul...

Sv: Snart dags för ul...

på inskrivningen sa BM att det räcker att säga till precis före undersökningen, antar att det är så hos er uppe i landet med ;)

Vad spännande! Väntar på rapport.... ;)

Det var en riktig vilding där inne, sparkade massor, flaxade med armarna och gjorde grimarser:love: En så häftig och overklig upplevelse, att man kan se så mycket! Vi hade en toppen bm som visade och berättade massor, fick med oss ett par bilder ska se om jag kan få in dem till helgen

Å vad roligt!!:love: Måste kännas bra att ha sett att allt är helt som det ska vara!

Här har jag precis börjat känna sparkar och rörelser och jäklar!! Igår kväll vart jag nästan rädd:o! :D Precis när jag gick och lade mig körde lilla Hoppsan igång och körde kickboxning eller något där inne! Ända tills pappa kom och ville känna då, då kände jag tydligt hur något vände sig och sedan kände jag inget mer. Vaddå gå från att känna inget till massor?!?!

hur gick det på UL idag??för oss såg precis ut som det skulle o livlig liten som finns därinne... fick oxå bekräftat att moderkakan satt i bakvägg eller vad det heter, så de förklarar varför jag känt bebisen senaste 5 veckorna:laugh: o så gulligt den lille drack när hon satt o kollade hihi...

Men så är det hela tiden. Jag kan känna massor av rörelser sen när pappan ska känna så slutar allt tvärt. Konstigt.

På onsdag ska vi på ul igen, spännande! Längtar tills dess!

hur gick det på UL idag??för oss såg precis ut som det skulle o livlig liten som finns därinne... fick oxå bekräftat att moderkakan satt i bakvägg eller vad det heter, så de förklarar varför jag känt bebisen senaste 5 veckorna:laugh: o så gulligt den lille drack när hon satt o kollade hihi...

Usch vad avis jag är! Vi ska gå imorn 8.45.. Känns döläskigt samtidigt som jätteskoj. Tror jag kommer våga vara gladare över hela graviditeten efter vi varit där o det ser bra ut!

bara tvungen o lägga till en bild med :love:;)

32049_1225122489.jpg

aaaw :)

Imorn är det min tur! Alltså, man ska ju dricka mycket timmen innan.. men hur sjutton ska det gå till? Jag springer ju redan på toa KONSTANT.

jag skulle vara där 10:30 gick på toa på morgonen och sen drack jag två glas, räckte gott o väl :)

Jag skulle vara där vid 12 första gången, var på toa på morgonen och tyckte att jag drack mkt under fm men det gjorde jag tydligen inte. Barnmorskan tvingade i mig ett antal glas vatten till när hon konstaterat att det var svårt att se.
Nu till andra barnet var jag där på em, drack mkt under hela dagen och då var det ok ;) men pissenödig var jag!

Det gick jättebra på ul! :D
Fast det var krockar på E4 så det var tvärstopp från Rotebro ända till Eugeniatunneln sa de på radio precis då vi åkte hemifrån:crazy:
Sambon fick knixa sig fram på småvägar....

Vi hade tid kl 08.30 och skulle anmäla os i rec kl 08.15. Vi kommer in på två hjul å bredsladd kl 08.35, naturligtvis är det kö till receptionen och där sitter den mest sääävliga lilla människa(eller just då upplevde jag henne så iaf;) ).
Kommer ned till ul och får komma in direkt, BM har nu 15 min på sig istället för 30 så det vart medicinsk undersäkning, han inte se något alls nästan. Men allt såg bra ut och det skrevs ut lite bilder - Klart! Hade ju gärna sett lite rörelser eller så men det hans inte med tyvär. Han skulle ju ta nästa kl 09.00

Fast nästa hade heller inte hunnit dit då vi var klara...

då han skulle börja låg lilla Hoppsan med ryggen utåt, så man såg bakhuvud, rygg å rumpa. Sedn fick han peta och böka för att få liten att vända sig, det lyckades efter ett tag... en stund, sedan vände sig iten igen:D
Ville inte bli fotad! Så det var ingen risk att vi fick reda på om det är pojke eller flicka:D

På kvällen ul:ades hästen och hon är också dräktig!:love:

Det var ingen som sa åt mig att dricka/inte dricka och ULBM sa inget hon heller. Det fungerade bra. :)

*KL*

NU är det över! :love:

Jösses vad myspys det var, h*n var en liten vilde minsann :D Allt såg jättebra ut o vi blev flyttade 8 dagar = nytt UL nästa vecka (gör man tydligen då det skiljer mer än 7 dagar). Vi fick med en bild idag o hon sa att vi skulle ta fler vid nästa tillfälle då bebisen är större.

Så istället för 18+2 så är jag väl i 17+1 :) Om inte matematiken spökar :D

Moderkakan i framvägg o bebisens ben är uppåt mot min navel. Så för mig blir det svårt å känna tidigt, tror dock att jag har känt ett par gånger :love:

Å ännu en glad nyhet är att vårat bud på en lägenhet blev taget!! Nu ska väl allt lösa sig :rofl:

(Dåliga nyheter: Konstant huvudvärk o illamående :angel:)

Det var ingen som sa åt mig att dricka/inte dricka och ULBM sa inget hon heller. Det fungerade bra. :)

Det stog i mitt informationsblad som jag fick :) Skulle tydligen vara lättare o se då? Men man behöver inte dricka mycket alls, hon sa att det såg bra ut som jag hade (2 glas). :)

*KL*

NU är det över! :love:

Jösses vad myspys det var, h*n var en liten vilde minsann :D Allt såg jättebra ut o vi blev flyttade 8 dagar = nytt UL nästa vecka (gör man tydligen då det skiljer mer än 7 dagar). Vi fick med en bild idag o hon sa att vi skulle ta fler vid nästa tillfälle då bebisen är större.

Så istället för 18+2 så är jag väl i 17+1 :) Om inte matematiken spökar :D

Moderkakan i framvägg o bebisens ben är uppåt mot min navel. Så för mig blir det svårt å känna tidigt, tror dock att jag har känt ett par gånger :love:

Å ännu en glad nyhet är att vårat bud på en lägenhet blev taget!! Nu ska väl allt lösa sig :rofl:

(Dåliga nyheter: Konstant huvudvärk o illamående :angel:)

Åhh så härligt det låter!!:love: (nää, jag är inte alls avis...)
Och vad härligt med lägenheten också!
Ta hand om dej!

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 673
Senast: sjoberga
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 078
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Har en fundering som jag hoppas Buke all mighty ska kunna svara på. 😄 Har pajat ryggen, vet inte vad jag har gjort men troligen...
Svar
16
· Visningar
2 105
  • Artikel Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
979
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka