Snart dags för ul...

Lady_Morgaine

Trådstartare
På måndag morgon är det dags, å jag som tyckte att det var så låååångt tills det var dags :laugh: Sen skulle sambon egentligen varit till sjöss nu och jobbat men det tycks som att han blir kvar hemma och kan vara med! Det känns ju bra... förut tänkte jag att "det är ju tråkigt för honom om han missar det, men vi får väl boka in oss på Tittut sen så får han se då" men så tänkte jag att det KAN ju vara så att allt inte är ok(naturligtvis är allt bra i detta fall!) och i så fall är det nog jobbigt att behöva maila det till sambon..:(
Men, nu bli rhan nog hemma som sagt var!

Vist är det väl fler som ska ul:a snart.....? Vi är ju en hel drös beräknade i mars :D
Vill ni andra veta vad det är ni väntar om möjlighet ges? Jag vet inte.. förut ville jag, varför hålla det hemligt om det går att se lixom? Men så är det ju samtidigt lite kul att gissa och itne veta riktigt.... hm... sambon vill veta, jag är inte säker?

Sv: Snart dags för ul...

Jag ska på ultraljud på onsdag förmiddag, jag har redan varit på ett i v.12 då vi valde att göra ett Nupp-test men det ska bli spännande att se den lilla igen. Tyvärr kan inte blivande pappan vara med, han bor i Österrike och har massor att göra den här veckan, men han var med på förra så det känns ok ändå. Min mamma följer med mig istället och det är hon inte ledsen för :)

Egentligen säger dom inte könet här, men jag vet flera som har fått veta så jag ska säga att om dom ser får dom gärna säga vad det är. Jag och pojkvännen är så nyfikna.

Vi ska snart på en Organ Screening ( kort och gott ett mer noggrant ul kan man väl säga ).

Har fått veta att dom berättar könet där om man vill veta och vi vill veta :)

Usch jag är nervös

Måste vara rätt lugnt ändå när du sett att där var något i v 12 iaf :D
Ibland tänker jag att tänk om jag åker dit och de tittar och sedan säger med arg min att - du borde inte uppta tiden för gravida kvinnor, du har nog bara gaser!:mad::eek: Eller något... :rofl: Lixom missat något, haha...

Börjar förstå människor som gör ett gravtest innan ul bara för att dubbelkolla lixom. Även fast där finns bula och jag tycker mig börja känna diffusa rörelser... :D

Nej det är istället för det vanliga UL som dom flesta får göra :)

I Västra Götaland går det inte att göra Organ Screening om man inte har giltiga skäl och remiss från en läkare.

Jag skall på UL i morgon fm, ska bli så spännande! Äntligen får man veta att det faktiskt är någon därinne. Fast med den aktivitet som varit senaste veckorna kan man inte skylla på gaser... Idag var första gången man kunde känna på utsidan när h*n for runt :love:

Jag skall också på UL i morgon, är ruskigt nervös faktiskt! Går omkring och ororar mig att det inte skall finnas något där trots att jag fick lyssna på hjärtljud för 1½ vecka sedan :confused:
Vi har sagt att blir vi tillfrågad om vi vill veta könet och de kan se det så kommer vi att vilja veta (där kan inte min nyfikenhet sätta stop) men då kommer vi inte att berätta för någon...

Jag skall också på UL i morgon, är ruskigt nervös faktiskt! Går omkring och ororar mig att det inte skall finnas något där trots att jag fick lyssna på hjärtljud för 1½ vecka sedan :confused:
Vi har sagt att blir vi tillfrågad om vi vill veta könet och de kan se det så kommer vi att vilja veta (där kan inte min nyfikenhet sätta stop) men då kommer vi inte att berätta för någon...

Känner igen känslan av att man undrar om någon verkligen är där..? Men det är klart, lite nervös ska man väl vara....

Det alternativet har jag också tänkt på, att kanske få veta och sedan inte säga... hihi. Det komer ju hålla länge:angel: haha...

Nu har jag varit på ultraljud och tittat på Bäbis, en livlig liten sak är det, sparkade och viftade och gjorde grimarser (stavas det så?). Dum som jag var glömde jag bort att säga att jag ville ha bilder och när jag kom på det så var det för sent. Men bm sa att det hade varit svårt att få bra bilder ändå när hon rörde sig så mycket, mest tråkigt är det att inte ha några bilder att visa pojkvännen (han kunde tyvärr inte vara med).

Barnmorskan kunde med 99% säkerhet säga att Bäbis är en liten tjej, precis som jag har haft känslan av och blivande farmor är helt säker på att det är.

En liten flicka, vad roligt :love: !

Så man ska säga till innan ifall man vill ha bilder? Trodde man fick några med sig automatiskt...?

Här ska man säga till iaf, det står en skylt om det och jag visste om det. Men sen blev jag så upptagen med att titta på skärmen att jag glömde. Förra ultraljudet höll jag också på att glömma att säga till, men då frågade barnmorskan som tur var.

Vi fick med oss 4 bilder från UL utan att säga till..
Men det beror nog på vart man gör UL...

Ja, så kan det naturligtvis vara. Bra att veta i förväg i alla fall - så man inte står där och är snopen sen :D

Det är lite kul för jag har tid för ul på morgonen och på kvällen har mitt sto tid för ul för att se om hon är dräktig eller ej...*håller tummar* Tror ni man får bilder däriifrån också ;):D

jag ska oxå på ul på måndag :) här måste vi säga till innan + betala för bilderna, men det kan det vara värt ;) hihi

Vi ska gå på tisdag :) Tyckte också att det var såå långt kvar när man bokade, vips så var man snart där!

Nepp, ska inte ta reda på vem som ligger där inne :) Lite roligt ska man väl ha när man ligger där o ska få ut barnet haha.

Jag var för nyfiken för att vänta, och lite överraskning är det ändå, det är ju inte helt säkert att det verkligen är en liten tjej därinne.

Till er som ska på ul.
Kolla om det står skyltar om att man ska säga till och gör det innan ni börjar titta, det fanns en skylt där jag var och jag visste om det men direkt när Bäbis dök upp på skärmen glömde jag bort allt annan än att titta på henne.

Oj, att bilderna kan kosta har jag inte tänkt på :o
Fast det rör sig väl knappast om några astronomiska summor hoppas jag :laugh: ?

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 673
Senast: sjoberga
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 078
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Har en fundering som jag hoppas Buke all mighty ska kunna svara på. 😄 Har pajat ryggen, vet inte vad jag har gjort men troligen...
Svar
16
· Visningar
2 105
  • Artikel Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
979
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka