lizzie
Trådstartare
Sv: Snart 17-årig tjej!
Det skulle aldrig falla mig in att säga nej till något utan att kunna motivera det. Självklart vill man ha en förklaring! Så är det ju även när man är vuxen. Man kan alltid ta ett nej om man får en vettig förklaring och det går att föra en diskussion kring frågan.
Vi får se hur det blir i morgon, men är det fortfarande fint väder så misstänker jag att hon faktiskt kommer välja att vara kvar hemma. Hur det än är så är det ju faktiskt skönare att vara på landet än i stan när det är riktigt varmt sommarväder
/Lizzie
Jag har varit fosterbarn och strulig ungdom. Minns att det var skönt om en vuxen satte gränser och kunde motivera dom. Visst knorrade man, men var gränserna bara genomtänkta och vettiga, så kändes det ändå fint att någon brydde sig! Det hör liksom till att protestera i den åldern.
Du gör henne en stor tjänst, om du kan få henne att vara hemma mer och genom att bekräfta henne, lära henne att bekräfta sig själv. Att tvinga henne att "landa" hemma emellanåt, låter som en bra plan. Kommer ihåg att ja en gång hade en fostermor, som visste att jag älskade lasagne, och lagade det till mig, när jag som avtalat landade hemma Men har också varit på en massa fosterhem, som jag helst inte vill minnas mer än nödvändigt.
du är störtskön, lita på din magkänsla!
Det skulle aldrig falla mig in att säga nej till något utan att kunna motivera det. Självklart vill man ha en förklaring! Så är det ju även när man är vuxen. Man kan alltid ta ett nej om man får en vettig förklaring och det går att föra en diskussion kring frågan.
Vi får se hur det blir i morgon, men är det fortfarande fint väder så misstänker jag att hon faktiskt kommer välja att vara kvar hemma. Hur det än är så är det ju faktiskt skönare att vara på landet än i stan när det är riktigt varmt sommarväder
/Lizzie