Snälla....

Sv: Snälla....

Usch vad hemskt! Håller alla tummar jag har och hoppas att han blir frisk!!

Tack alla..... Jag trodde han skulle lämna mig i natt.. Han var så svag, låg bara alldeles still på min arm. Trodde inte han skulle vakna igen.. :cry:

Men det gjorde han, så han kämpar iaf fortfarande. Nu är han på djurkliniken några timmar och får vätska igen. Älskade lille Tusen, du måste bli frisk....

Usch vad jobbigt.. Håller tummarna för att han kryar på sig..

Fast det är väl kronisk njursvikt din katt hade då..? Hade en gammal katt som fick det, och han blev gradvis sjukare, slutade dricka och äta..

Men min var ju jättepigg på söndag kväll och fruktasvärt sjuk på måndag morgon, så vet. menar att han har fått Akut njursvikt, vilket enligt vet. var mkt ovanligt, och oftast berodde på att dom tex ätit gift... Och det är så konstigt, för han har ju bara varit inne.. :crazy:

Skulle få svar på proverna från central-labet i dag, kanske finns det någon förklaring där..

Kan kanske ha ätit något blad från dina krukväxter. Det finns ju giftiga krukväxter som katter ev kan få i sig hemma.
Håller tummarna för din kisse.

Men gud va hemskt. :( Jag hoppas verkligen att det går bra för honom. Många kramar.

skickar en jätteportion positiv energi!

vet en katt som en gång fick akut njursvikt som följd av att han hade fått i sig glykol (om jag inte minns helt fel) och han tillfrisknade så jag håller tummarna för er!! :bump:

Tycker så synd om dig och kisse. Jag håller verkligen tummarna för honom!

Jaha nu visar det sig att det Inte är njursvikt, det hade blivit något fel med proverna. :confused: Så i dag sa vet. att han trodde det var någon form för infektion, så i dag får pus även antibiotika intravenöst.

Han är fortfarande väldigt sjuk men var lite mer vaken i dag, och vi har fått i honom lite mat. Fick ju tvångsmata honom men han svalde och slickade sig om munnen.

Vet. är optimistisk!

Va skönt!

Hoppas att det fortsätter åt rätt håll nu. Katter har en förmåga att få mystiska sjukdomar som ingen vet exakt vad det är. Så man ger antibiotika och vätska och vips så är de friska igen.

Har varit med om det själv.

Här finns massor med tassar som håller tummar.

Lycka till!!!

Han har möjligtvis hjärnhinneinflammation... :crazy: Men dom kan inte säga säkert vad det är..

Han är piggare iaf, följer med på saker som händer och kan gå. Dock så går han åt vänster hela tiden, så han går mest i cirklar...

Väldigt osäker. Vissa blir helt friska, vissa överlevar inte.....
Men han svarar ju iaf på behandling, så vi hoppas på det bästa. Nu tvättar han tassarna! :love:

Isola drabbades av liknande symtom efter kattpesten, hon kunde inte svänga höger utan att ramla och hade i princip ingen styrsel i bakdelen. Katter kan få de mest besynnerliga symtom ibland...

Om han har äter, dricker, börjar hänga med sin omgivning och till och med sköter om hygienen, då låter det ju som att han är på väg tillbaka! :)

hur går det för honom? mår han nå bättre?
så söt han var:love:

*puttar upp*

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
459
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
682
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 592
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 853

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka