Snälla....

Sv: Snälla....

Så blir djur som drabbats av borrelia ibland..Men han va ju innekatt..iofs så kan ju fästingar komma in.

Han bara kom till stallet en dag och var hungrig och ensam och ville vara hos mig (jag drar till mig katter..).
Han hade nog gått i skogen väldigt länge, hans halsband hade blivit jättetight och hans kropp var stenhård av muskler. Han är väldigt speciell, följer mig som en hund.

Mm har också funderat på borrelia, och även botulism har ju en sån symptombild. Men chansen för det är ju en på miljonen.

Precis kommit hem från vet., var tvungen att åka hem för jag höll på att svimma och spydde, jag är helt sjuk av oro.. :cry: Bara gråter hela tiden....

Han hade ingen aning om vad det kunne vara,men tagit blodprover och nu ligger han på kliniken och får vätska. Ska ned och hämta honom sen. Älskade Tusen....

stackars missen och dig...vet hur jobbigt det är när ens älsklingar är sjuka.:(
Skickar kramar och håller tummarna att allt blir bra

Stackars dig och missen!:(
Jag var själv uppe med min hund inatt efter att hon halkat då hon hoppade ner från sängen i mörkret. Jag befarade någon nervskada eller diskbråck hos henne med. Då hon inte kunde gå ordentligt och kutade med ryggen. Jag blev så orolig, bara skakade och försökte hålla mig från att gråta.
Men jag ringde jour-veterinären och de bad mig avvakta tills idag. De trodde hon sträckt sig. Och idag är hon sig själv igen. Springer runt som en tok och busar.

Hoppas du och Tusen också har sån tur!
Många kramar och styrka till er båda!

Vet. ringde precis, sa att blodproven visade förhöjde urin-nånting värden. Akuta njurproblem alltså. :crazy: Så han skulle försöka behandla för det. Hoppas hoppas att det är det som är fel och att det går att bota!! Ska hämta honom kl 17.

Eh.. ok? Tyckte du att det var så himla viktigt att få med i den här tråden? Centaur är ledsen och du bara måååste inflika det där?

Jag tror Centaur är medveten om det. Alla med en IQ på normal nivå vet nog det. Frågan är väl hur kul det är att vara innekatt om man jämför med att få vara ute? Antagligen skulle Centaurs katt få vara ute om han kunde se bättre. Antagligen var det därför hon skrev som hon gjorde. Det var väl ändå inte så svårt att förstå?

Njurproblem går ju att bota med speciellt foder tror jag, men det beror ju på hur långt gånget det är.
Hoppas Tusen mår bättre snart!

Har hämtat honom nu, han är fortfarande mkt dålig. Ska ner igen kl 9 imorgon för att få mer vätska i sig. Det är väldigt allvarligt...:(

hemskt när ens älskade djur blir sjuka, vet hur det känns, min kisse var jusst njursjuk :( Om jag ska ge lite dåliga nyheter så går iaf njursvikt inte att bota men man kan hejda sjukdomen med specialkost med mindre protein! Vilket förlängde livet på min kisse och gjorde henne mycket piggare och friskare.
Om du undrar något om njursjukdomar och ffö njursvikt är det bara att pma mig, då jag kan lite om sjukdomen och olika foder då jag hade en njursjuk katt i flera år, och svarar gärna på frågor om det.
Tröst och styrkekramar till dig och Tusen!
kram

Senast ändrad av en moderator:

Jag håller min tummar och min hundar och katter håller tassarna.

Du behöver inte komma imorgon. Vi har inga varor alls, se till att Tusen blir frisk!

Kram Favina :bump:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
459
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
682
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 592
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 853

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka