V
Vikstrom
Har frågat tidigare om det här men de svaren jag fick då hjälpte inte så mycket.. Iallafall, jag har ett sto född 03 på foder, och jag kan inte hantera henne! Jag tycker det är oerhört fel att slå ett djur, men jag har inget annat val. Eller det lät ju lite hemskt, men alltså hon försöker alltid sparka, bitas, eller trycka upp mig mot väggen. Även om hon står fastbunden. Vet inte hur jag ska göra, det enda jag kan göra för att försvara mig så hon vet att det hon gör är fel är att alltid ha ett spö i handen, och det hjälper inte änns. (och då menar jag att jag rappar till henne ibland). Varenda gång jag ska krafta framhovarna så försöker hon bita mig etc. Snälla, vad har ni gjort med era problemhästar för att få dem snälla när man hanterar dom? Hon är jättesnäll att rida och på hästryggen känner jag mig alltid trygg på henne. Och det är inte det att jag är elak eller hanterar henne på ett sätt som man kan tänka sig att hon inte gillar, utan hon är bara allmänt sur. Kan stå hur snällt som helst i ena stunden för att sedan skifta humör och börja bitas. Vissa säger att man ska ignorera det, men jag vill ju inte att hon ska fortsätta eller komma undan med det.. Hjälp!