Snälla hjälp mig, när blir jag för stor??

Status
Stängd för vidare inlägg.
P

ponnybarn

Jag hyr en B-ponny på lördagar. Han är 127 cm hög och jag är 154 cm lång och väger 40-41 kilo. När blir jag för stor? Är jag redan för stor? Och min kompis som är ca. 157 cm lång och väger runt 41 kilo, när blir hon förstor för sin medryttarponny, en welsh på 124 cm?:confused:

Sv: Snälla hjälp mig, när blir jag för stor??

Du har en nålad tråd högst upp som handlar just om detta. Titta i den eller fråga där.
// Linda

Sv: Snälla hjälp mig, när blir jag för stor??

hade jag varit ryttare hade jag bytt ponny för länge sedan, inga roligt att sitta med stövlarna i gruset när du sitter upp..

handlar inte bara om vikt, utan om längd.. för lång ryttare på liten häst genererar att det blir svårt med underskänkel, när det behövs.

är du 150 kan du ju gott rida häst.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 638
Senast: Farao
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 700
Senast: Mia_R
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 698
Hästmänniskan Varning för långt inlägg, läs gärna allt innan svar. Lite bakgrund om mig som kanske gör det lättare för er att hjälpa mig och kunna ge...
Svar
8
· Visningar
1 829
Senast: Verdandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama