Snälla behöver hjälp!! (Fiskar)

D

DeDa

Hur gammal sak en slammis, Ancistrus (Latinska namnet) vara innan man kan ta dem?? :d

Sv: Snälla behöver hjälp!! (Fiskar)

det tror inte jag heller... :rofl: jag har hört att till och med fiskar tycker det :p

Bäbisar i Zooaffären brukar vara ca 3-4 cm.
Bäst är om dom är lite större än 4 cm, för då har de störra chans att klara en ny miljö.
Min pojkvän födde upp ancistrus för länge sen, men jag kommer inte ihåg hur gamla de var i den storleken.
Kanske runt 2-3 mån?

Gabbi.... kom och hjälp oss! :bump:

4-5 cm är mitt minimimått för att köpa in dem till butik. Jag tycker de är för känsliga innan.

Fast jag har nästan aldrig sett att de varit så stora i djuraffärerna häromkring max 3 cm brukar de vara.

Kan slänga in en till fråga här.
Hur stora/gamla brukar de vara när hanarna får spröt?

Så små skulle jag aldrig köpa. Känns som rena lotteriet. Skäggtendenser borde du se vid 7-8 cm.

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 111
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 982
Senast: fixi
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
443
Senast: Elo
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 097
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix