SNÄLLA!!! akut hjälp

E

Ecalyptuz_

hej.. jag behöver hjälp! jag är väldigt rädd vid uteritter eftersom den hästen jag rider drar iväg väldigt mkt och jag kan nästan inte hålla honom.. om man rider flera så måste jag rida i röven på den andra hästen annars susar han förbi.. och jag får så himla dåligt smavete, för jag vet att hästar mår bättre av att få komma ut i skogen flera gånger i veckan, och inte bara bli ridna i paddocken. jag har inte ridit ut på länge nu, och det märks på han han är mkt segare och slöare. jag vill ut men jag vågar inte! jag kan inte hålla han helt enkelt. snälla snälla hjälp mig de här funkar inte längre!

Sv: SNÄLLA!!! akut hjälp

Har du prövat att göra en massa förhållningar på honom?
Det är nog det enda jag kan komma på i dagsläget..

Hur är han i paddock annars? Snäll o lugn där antar jag?;)

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 089
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 400
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 343
Senast: Juli0a
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
942

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka