Snälla A_K_N....

Mustang

Trådstartare
Jag är väldigt ny på detta forum, men jag har försökt hålla mig till reglerna. Har försökt att inte ta för mycket plats, och vara allmänt trevlig som alla bör vara på offentliga platser, t ex forum som det här..

Jag har tyckt att människor kanske har överreagerat på vissa saker (vad gäller moderatorers beslut) och kanske mer rättfärdigat på andra... Vilka som faller under vad låter jag vara osagt..

Jag har förstått upplägget bilder-gnägg, länkbitarna och att man hamnar i papperskorgen i vissa fall.. Men snälla du, och nu gnäller jag inte så börja inte prata om Gunnar ang gnäll osv, jag vill bara göra mig hörd och kanske få en förklaring..

Jag förstår att foderfrågor ska ligga under foder, MEN ibland måste man kunne se genom fingrarna... Om jag, som i detta fall, frågar om hjälp ang fodra upp en PAINT som är tunn, då vänder jag mig till Westernmänniskor, då det är dessa som besitter kunskaperna inom denna hästras... Jag vet inte många "klassiska" ryttare som har en paint.. Gör du?

Jag kommer nu inte få någon mer hjälp i denna fråga, då jag betvivlar starkt att en människa loggar in på Bukefalos som är intresserad utav Western, och tänker:- "Hmm, Sara har nog lagt en fråga angående foder till en Paint, det är bäst att jag tittar under foder, då jag faktiskt kan hjälpa henne.."

Tycker du att det låter som ett troligt scenario?

Skulle du vilja vara vänlig och flytta tillbaka tråden i detta fallet, så jag kan få den hjälp som jag vände mig hit för att få? Om inte, vill du vara snäll och förklara hur jag ska gå till väga för att få folket härifrån Western att se mitt inlägg? Kan jag lägga in rubriken "foderfråga riktad till Qh och paintkunniga, vänligen gå in och titta under foder"... Känns som överkurs...

Vill du även vara vänlig och låta detta inlägg ligga kvar, och inte flytta det till papperskorgen.. Du har valt en offentlig profil och därför vet jag att du står bakom dina egna beslut.. Svaret du ger på mitt inlägg kanske kan hjälpa andra att förstå varför det blir som det blir och varför du gör som du gör, istället för att bara svara "jag är en ragata"...

Detta är ett seriöst menat inlägg, som jag gärna vill ha ett svar på. Valde att göra det offentligt istället för pm, just för att andra ska få en förståelse också... I vissa fall tycker JAG att man måste kunne se imellan fingrarna.....
Tack för visat intresse..
// Sara
 
Sv: Snälla A_K_N....

Jag håller fullständigt med. Låt allt som har med western att göra ligga under denna rubrik, oavsett vad det handlar om.
 
Sv: Snälla A_K_N....

Jag har lagt tråd här på detta forum om westernutrustning osv. för jag får heller inga direkta svar på de "egentliga" forumen.
Än så länge har inget blivit flyttat eller borttaget.

Men jag tycker precis som du.
Det är svårt att få svar på de andra forumen för oftast så är det ju här westernfolket finns.
 
Sv: Snälla A_K_N....

Det är INTE JAG som bestämmer vad som får skrivas här, det är GUNNAR som gör det. Jag hjälper bara till att se efter att ni sköter er!!!!

Så här står det i forumbeskrivningen:
Western
Om sådant som är specifikt för western-tävlingsgrenarna. Träning, förberedelser för tävling och sådant som gör att man lyckas bra på tävling. Mer generella frågor ställs under andra rubriker.
 
Sv: Snälla A_K_N....

Och Gunnar kommer ofta in kollar att DU sköter ditt jobb?!? Jag tror inte du skulle få sparken från ditt ideella arbete om du lät ett par trådar ligga kvar...

Jag upprepar ett uttjatat begrepp, men som redan sagts, vi är en såpass liten del av Bukefalos, så kan vi inte få hållas? Kan man inte göra som så att vi får "stå vårt kast" om det blir jobbigt med alla upprepningar och dylikt? Fostra oss själva så att säga?

Skúlle det vara så krångligt? Om hela Westerninriktningen tycker så här, kan det inte vara så då? Att vi ber er om hjälp OM det kommer upp något "olagligt" el dyligt.. Eller är det en naiv utopi?!?

Skulle det inte fungera så är det ju i alla fall VI som får stå där med svansen imellan benen och mössan i hand...
 
Sv: Snälla A_K_N....

A_K_N skrev:
Det är INTE JAG som bestämmer vad som får skrivas här, det är GUNNAR som gör det. Jag hjälper bara till att se efter att ni sköter er!!!!

Så här står det i forumbeskrivningen:


Och ÄNDÅ får vi inte tala om en tränare, få tipps om tränare..

Jo jo, bla bla att ni förut sagt att det blir smuttskastning, men hallå, vi är vuxna människor och det är inget som behöver hända... :smirk:
 
Sv: Snälla A_K_N....

A_K_N skrev:
Det är INTE JAG som bestämmer vad som får skrivas här, det är GUNNAR som gör det. Jag hjälper bara till att se efter att ni sköter er!!!!

Ibland låter det som du riskerar dödsstraff om du inte följer dessa fåniga regler slaviskt :smirk:. Det är väl ändå användarnas talan som ska väga tyngst?? Vi som använder forumet?? Har du någonsin hört begreppet man använder inom servicebranshen; "kunden har alltid rätt"... Regler i all ära; viktigast är väl att användarna trivs! :banana:
 
Sv: Snälla A_K_N....

Jag försökte ju de första månaderna som moderator låtar ER sköta diskussionerna själva

MEN...

Det funkade inte alls, därför började jag använda mig av Bukefalos forumindelningar.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Kan inte ni sköta de få regler som faktiskt finns så sätter ni ju själva gränserna och just nu är ribban väldigt låg.

Diskutera inte enskilda personer, varken namngivna eller beskrivna så att någon förstår vem du menar. Likaså skall inte företag som är starkt förknippande med en eller ett fåtal personer diskuteras, då detta ofta leder till reklam för, personagrepp på eller smutskastning av dessa.

Reklam, annonsering och marknadsföring är inte tillåtet på forumet. Vill man marknadsföra, sälja eller efterlysa något kan detta göras på annonssidorna, länksidorna eller genom att köpa banner-plats på sidorna.

För att förenkla för de som söker svar på frågor skall frågan besvaras direkt i tråden, inte genom en länk till en annan plats. Länkar är dock tillåtna som en fördjupning efter ett uttömmande svar.
 
Sv: Snälla A_K_N....

Antar att det är för att jag är färsking som jag inte är berättigad till svar.. Det var faktiskt det jag efterlyste, och inte ytterligare en "upprepningstråd"... :mad:
Men, eftersom min förfrågan om flyttning av tråd inte uppfylldes, så får gärna ni andra svara på min fråga som ligger under foder om ni har ork/tid... Sök på painttjej i snabbsök, så får ni upp den som enda träff... Tack på förhand... //Sara :bow:
 
Senast ändrad:
Sv: Snälla A_K_N....

Druvan skrev:
Har du någonsin hört begreppet man använder inom servicebranshen; "kunden har alltid rätt"... Regler i all ära; viktigast är väl att användarna trivs! :banana:

Jodå, det har jag.
Jag arbetar inom ett serviceyrke och jag vet att "kunden inte alltid har rätt", till och med ganska sällan att så är fallet.

Sen tror jag du missar något väsentligt.
Samtliga användare här på Bukefalos har godkänt forumreglerna när de blev medlemmar.
Reglerna har kommit till för att forumet ska vara trevligt för det stora flertalet användare, inte bara ett fåtal!
Forumet BUKEFALOS är GUNNARS skapelse och det är han som satt upp reglerna för hur forumet ska se ut. Vill man ha en ändring till stånd vänder man sig lämpligen till honom och ber honom ändra på det man tycker är fel.

Att som ni, ge er på mig personligen, för att jag gör det jag blivit ombedd att göra (ideellt dessutom) det är faktiskt riktig fult.
 
Sv: Snälla A_K_N....

Nej jag svarade inte direkt på din tråd men om du läser inlägg #4 (det första av mig i den här tråden) så ser du varför den flyttades.
 
Sv: Snälla A_K_N....

man kan ju vända på det, tänk om alla på hoppforumet skulle begära samma, med hänvisning till att på western får man minsann...

Om ni bara vill blanda er med westernfolk, så föreslår jag att ni sätter upp ett privat westernforum... Det vet jag att de som vill disktutera sex har gjort...

Det kan ju faktiskt vara så, att fast man inte håller på med western, så kan man ändå tillföra något. jag är rätt bra fast jag håller på med trav ;)

Någon form av regelverk måste man ju följa :crazy:

Lite orättvisa är ni allt nu.. tycker jag iallafall, men det är bara lilla jag! :bump:
 
Sv: Snälla A_K_N....

Ja, men vi kan ju låtsas att uppfodring är "tävlingsförberedelse".. Typ.. Jag ska ju faktiskt tävla henne om 2 ÅR!! *he he* :devil:
Nej, men allvarligt, jag kom med en konkret fråga, sen vad tråden blev efter det, kan inte jag svara för... Du valde att inte replikera, det har jag accepterat... Jag bad bara om att få tråden tillbakaflyttad med en MYCKET god motivering..
Du valde att köra den uppstylltade linjen "bara för att".. Du hade inte förlorat någonting på att flytta tbx, bara hjälpt en vilsen människa..

Men i längden tjänade du på det, du får ju en användare mindre att moderera, för jag har nu bestämt mig för att bara OBSERVERA och inte AGERA... Kommer lalla runt och läsa inlägg, men vill jag ha SVAR, vänder jag mig någon annanstans.. Synd, för det var f ö en väldigt trevlig sida...
// Hej å tack från Sara, f n 7 år gammal..
Synd bara att man som DramaQueen inte fick göra en större sorti..
He he...
 
Sv: Snälla A_K_N....

Man kan låtsas mycket här i världen!

Att himlen är skär och molnen gredelina t.ex. :angel

Jag kan inte flytta trådar från forum jag inte modererar!

Jag svarade, men jag svarade inte på just ditt inlägg. Allt jag har skrivit i den här tråden är riktat till samtliga av er. Sen att du inte vill se det så, är ju din sak.
 
Sv: Snälla A_K_N....

Mustang skrev:
Om jag, som i detta fall, frågar om hjälp ang fodra upp en PAINT som är tunn, då vänder jag mig till Westernmänniskor, då det är dessa som besitter kunskaperna inom denna hästras... Jag vet inte många "klassiska" ryttare som har en paint..

Då måste jag fråga dig:
Vad är det som gör just Painten till en alldeles unik hästras i foderväg? Livnär den sig inte på samma föda som de övriga ur släktet Equus Caballus?

Så som jag ser det så är din Paint fortfarande en TUNN häst, som vilken annan, utifrån den frågeställning. Ingenting unikt som förknippar just Paint till en speciell fodring inom westerngrenen således.

Hade din fråga däremot varit mer "ska fösa kor i 100 kilometer med min häst, tips på foder som lämpar sig bäst?" så hade jag förstått vitsen att posta din fråga annanstans än på det generella foderforumet.

Ta det inte illa menat eller personligt, för det är det inte, men det finns risk att forum riskerar att överbelamras med felaktiga frågeställningar om man ständigt får krav från alla håll att se igenom fingrarna, särskilt då det inte finns någon väldigt uppenbar anledning till detta.

Välkommen till buke förresten! :bump:
 
Sv: Snälla A_K_N....

(måste redan bryta min tystnadsplikt)
Du bevisade ju just min frågeställning... Bara ett fåtal av er "klassiska" ryttare besitter inte det jag efterlyser.. (jag hör att det låter drygt, men det är inte så menat, vet bara inte hur jag ska formulera mig)
Paint/ Quarters har ett mycket högre krav på proteiner i o m att man "fodrar" upp mycket av deras muskelmassa... När en paint el Qh-unghäst ser ut som en halvblodsunghäst är någonting lite snett.. Dom har en mycket högre muskelmassa och utvecklas mycket tidigare/snabbare... Därav att jag vände mig till Westernsidan.. Men kan du eller någon annan hjälpa mig så blir jag bara glad...
------------------------------------------------------------------
 
Sv: Snälla A_K_N....

Men vad bra! Då kan vi ju ta och öppna ett specialforum för vart och ett av alla dessa specialfall inom fodringen, som tex svårfödda fullblod eller sent utvecklade ponnyer också? För att inte tala om alla gamla hästar som faller ur.

Varför inte bara göra som alla andra - följa forumreglerna?
 
Sv: Snälla A_K_N....

Mustang skrev:
men vill jag ha SVAR, vänder jag mig någon annanstans.

Var lugn, det kommer snart att finnas ett "någon annanstans" att vända sig till för att bli bemött med respekt och en trevlig ton..

..Ha tålamod..
 
Sv: Snälla A_K_N....

Allmänt inlägg:
Kanske kunde det löna sig att prata med Gunnar och lägga fram våra önskemål? Regler går ju att ändra.
Om inte så finns det ett annat westernforum där man kan ta upp allt. Sök på western-ridning (antagligen får man inte lägga in länk på sånt, eller...?)
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
456
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 158
Senast: Sesca
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 649
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 133
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp