Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)
Jag tränade för dressyrtränare för några år sedan på Thengill inför Lag sm.(jag skulle tävla dressyr en utav grenarna)
Hon jag tränade för hade varit med i svenska landslaget så det är väl detsamma som svårklassryttare eller? Och det innebär ju inte att de inte kan/ska sänka/anpassa kraven efter åldern på häst/kunskap hos ryttare.
Tjejen jag tränade för hade även börjat med Islandshäst vilket var mycket lärorikt då vi även fick träna tölten.
Jag tycker det kan kännas lite trist annars att det lätt blir lite mer ponny ridning utav det hela det är ju en då en islandshäst vi har och då vill man ju även lägga till tölten i dressyren.
När de är "öppna för förslag" så tycker jag dressyrtränare kan vara bättre än islandshästtränare många gånger.
Tycker det är viktigt att man inte glömmer sitsen vilket jag tycker islandshästtränarna ofta "stuntar" i att focusera på även om det många gånger kan vara där problemet sitter.
Om jag någon gång lyckas hinna ifrån barn, jobb osv så ska jag åka iväg och träna med Thengill i år tänkte jag får se vad för slags tränare det blir för.
Glampi kommer jag träna för när det känns läge just nu ska vi vänta ett tag utav olika anledningar just med honom.
Annars tror jag helt klart han skulle klara en träning för tränare utan problem just nu för han är så otroligt lättlärd och positiv trots att han knappt blivit riden 10 gånger.
Men vi stressar ingenstans