Snacktråd sommarsäsongen 2012

Sv: Snacktråd sommarsäsongen 2012

Det ser så enormt roligt ut!

Har det någonsin hänt att nån häst hoppat över till banan bredvid? :o

Va roligt ni ser ut att ha! Tråkigt att jag inte kunde vara med :( Hade gärna ridigt för Anna. Själv har vi dressyrat idag, nytt personbästa i LB, gick inte lika bra i LA, Lina blev nog lite trött, men det kommer!

Woho dressyr-Lina! Fast rätt bra att rida LA med en del missar och ändå ha ganska många % marginal till den som kom sist:angel: Tänk när ni får till alla momenten!:D

Haha ja sist kom vi inte iaf :D Var verkligen synd att det blev en så kass runda, för hon har blivit så fin och jag tror verkligen på henne. Hon gillar LA-programmet annars, det händer ju lite och det passar oss. Men jag tror det var en kombo av att hon blev trött och stressad. Sånt händer ju. Och vi fick allt från 1or till 7or i LA:n haha! 7orna blev jag väldigt glad för, och tydligen tyckte domaren att Lina var "spänstig" haha!

Av det jag såg, var hon fin och okomplicerad idag med tyckte jag! :)

Nu är jag hemma efter en lång dag, vissa problem att hålla ögonen öppna de 20 milen hem, men nu är vi hemma och hela både häst, ryttare och bil;)

Musse var duktig, roooligt sa han att äntligen få hoppa hinder utan små löjliga pinnar:D Risk finns att han blir ännu gladare nästa helg då han får göra det ute i det fria med:angel:

Fick en pratstund med conny med, hon höll till och med i Musse, det ni!:D

Jag kom på att jag glömde presentera mig (och lärdem ig av mitt misstag när jag träffade Gabbi dagen efter :D) men det var ju tur du fattade vem jag var :D

Musse var groteskt stor :eek: :D

Det ser så enormt roligt ut!

Har det någonsin hänt att nån häst hoppat över till banan bredvid? :o

Förra träningen var den en glad häst som jag faktiskt tror hade hoppar om ryttaren velat, man såg iaf tydligt att hästen funderade innan den förstod att ryttaren ville använda sargen som bromskloss och rättade sig efter det :p

*KL*

Den inhyrda piloten som ska vara med på den där dommarkursen på lördag hos Ted var o provade min galenpanna igår för första gången!
Så här såg det ut: http://www.youtube.com/watch?v=vSyI_9fig4M

Pigg o glad häst! :D

På onsdag åker jag o Conny (ja, o hästen så klart!) till Halland för sadelutprovning - jag är galet nervös, vet egentligen inte varför!

Senast ändrad:

Man får ju utnyttja översvämmad paddock till något! :D

För några dagar sen tömkörde jag i paddocken, jag stod i "vattenbrynet" och Pålle fick springa halva volten i vatten o halva på "land"! :D

I höstas satte jag ett hinder precis i vattenbrynet till översvämningen i paddocken och tränade i- och urhopp ur vatten! :D

Hehe, ja jag tänkte just det. Min häst hade nog också kunnat fundera på om det var ett hinder, har hänt mer än en gång att hon bjudit på staketet på ridbanor när jag försökt använda det som broms :angel:

kl

Dessa jäkla dressyrprogram!! :devil:

Sitter och pluggar in det nya programmet som jag ska rida på Tågarp, jättesvårt! Sen kommer det ett annat program på Gärds som jag får försöka lära in på en veckas tid bara! Jag kan inte plugga in två program samtidigt för då blandar jag bara ihop dem. Jag blir tokig!

jag gör ju det! men därför har jag ju bara en vecka på mig att lära mig det som jag ska rida på Gärds :D

Bästa sättet att lära sig program är nog fortfarande att springa dem! Så ut i trädgården och kuta, alt ridbanan om du vill ha lite mer utmaning! :cool:

haha ja det gör jag tredan, springer runt på kontoret när jag inte har samtal, mina kollegor tycker jag är ltie knäpp;) Men så har jag ju en åsna oxå, så det är ju klart att man är lite knäpp då ;)

KL

Haha Rebecca dååå! Du skulle varit med back in the days när jag var dressyrryttare kunde rida 5 olika program under en och samma helg. Jag lovar att jag aldrig red fel! Man lär sig att lära sig program;)

:D

Jag har beslutsångest!! Min kära gamla terrängklocka dog ju i somras, efter många års trogen tjänst. Nu letar jag efter en ny. Har hittat den "vanliga gula" till ett bra pris, men jag har också hittat en som är ROSA:love:

Nu kan jag inte bestämma mig:angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka