Sv: Snacktråd sommarsäsongen 2012
Tack för peppningen!
Idag blev det bomträning, och pålle skötte sig bra! Hade lite tuggummikänsla då o då, men överlag tycker jag han hade bra framåtbjudning.
Började med att skritta, trava över en bom (med två hinderstöd som rekvisita
). Funkade bra så vi övergick till trav över tre bommar, lite spännande tyckte Sigge o blev lite spänd - men han gick på!
Slutligen körde vi galopp över en bom, sen över tre bommar. I galoppen drar han iväg mycket, så jag gjorde då halt några galoppsprång innan bommen för att han skulle börja lyssna på mig. Gick inte alls i början, men tillslut blev han mer lyhörd.
Sen var det de där med tre galoppbommar på raken... Första vändan drog han på en tvärnit från galopp, så jag höll på att flyga av
I huvudet på Sigge: "men vad är det här? vad gör vi nu? jahaaa, ok, det har tillkommit fler bommar. då kör vi vidare! fort ska det gå!" Sen tog det några vändor till innan han började slappna av o inte vara så spänd. Vill ju att han bara ska rulla på o inte bara stressa sig igenom allt. Bäst blev det när jag la honom i trav in, o sedan fattade galopp vid första bommen. Han blev fin i slutet, o jag var nöjd.
Denna häst vill gärna göra allting fort när det kommer till hoppning, men jag vill att han ska kunna rulla på lugnt o vara avslappnad. Det kan kännas som att han har sug på ett hinder, men rätt var det är så viker han av.. Han är verkligen en svår liten nöt, men jag hoppas att vi kan bli ett team! Känns som att när han väl är med mig så är vi ostoppbara!