Snacktråd sommarsäsongen 2012

Sv: Snacktråd sommarsäsongen 2012

Me like! :D

Jag är ju det lilla blåbäret i tråden och har inga förhoppningar om debutant i år. Men kanske en Pay & Cross?

Pålle är så himla underbar att rida just nu! Vet inte vad som flugit i honom men han har helt plötsligt fått lite "go" i sig! :D Vi har travat o galoppat över bommar några gånger nu, så imorgon blir det ett litet hinder om underlaget tillåter. Herrn har tyckt det varit väldigt roligt med bommar o t.o.m. busat med mig lite. Hästen HAR humor!! JAAA! Haha. :p Jag har ju tyckt att han varit en riktig torrboll tidigare, men han börjar blomma ut lite nu :love:

Börjar känna mig taggad. :D

Maaaaarviiiiin!?!?!?! Jag rider i gruppen efter dig på lördag ska försöka komma ner i tid så kanske jag kan spionera lite:D Är det någon som ska dit med en kamera/filmkamera??:angel:

Kul! Vi har hopptränat idag och känner oss laddade, förutom min oförmåga att komma rätt på hinder, men min snälla häst räddar oss i vanlig ordning. :cool: Hoppade riktigt bra emellanåt idag, och hoppade mig ur sadeln en gång. :angel::crazy:

Vi har ju filmkamera med, men jag vet inte hur länge vi kan stanna efteråt.

Hejja blåbäret :) Klart du ska rida en Pay and Cross! Det tycker jag du ska satsa på! Härligt att det hänt lite med hästen!! Måste kännas kanon!

Elin: Hur dags rider ni? Jag tänkte komma och kolla på något pass under dagen, är ju roligare om det är när ni rider. Isf kan jag filma.

*kl*

Igår: Barmark och +5, anmälde årets första fälttävlan.
Idag: 15 cm snö och -5, blåsigt och Mantorp kändes plötligt väldigt långt borta.

Varför kommer då Q bli rik?? :confused:

Eller har ni slagit vad?? :D

Q hittade hästen (pga ännu roligare omständigheter :D) som L8P8 i detta nu ska röntga, haha, så galet!

Lycka till med hästköpet!!!:bump:

Maaaaarviiiiin!?!?!?! Jag rider i gruppen efter dig på lördag ska försöka komma ner i tid så kanske jag kan spionera lite:D Är det någon som ska dit med en kamera/filmkamera??:angel:

Alltså, jag missade Chatsi :eek: Marvin, jag trodde du hette något helt annat, vad vet jag dock inte :D Jag tänkte kika på era två grupper tror jag! Kände inte i igen någon annan och ska inte ta dö på mig en gång till :p

Hejja blåbäret :) Klart du ska rida en Pay and Cross! Det tycker jag du ska satsa på! Härligt att det hänt lite med hästen!! Måste kännas kanon!

Elin: Hur dags rider ni? Jag tänkte komma och kolla på något pass under dagen, är ju roligare om det är när ni rider. Isf kan jag filma.

Marvin rider 15.15-16.39 och Elin rider 16.46-17.45. Jag ska nog vara där till 15 tror jag!

http://www.proeventing.com/sida8.html

Det snöar för fullt här med, men det kommer försvinna fortare än kvickt! Det ska vara plusgrader från och med nu, det har jag bestämt! :D Flytta till Skåne!!

*KL*

L8 + häst är på väg till klinik för en liten röntgen! Håll tummen!
Jag blir rik för jag borde få provision..... :D :D fast jag kan nöja mig med att få rida nån gång på den (förhoppningsvis) stjärnan!!

Själv provade jag o lilla Evighetsmaskinen att ta några skutt igår (i en lånad sadel). Det gick så HIMLA bra. Inga höga höjder alls, men målet för passet var att se hur evighetsmaskinens reaktion var - vilket var en positiv sådan! Öronen pekade framåt under hela språnget och bjudningen var det verkligen inget fel på!
Dessutom gjorde hon verkligen skäl till sitt smeknamn Evighetsmaskinen igår. Jisses vad jag har ont i min kropp idag.... Jag försökte skritta av halvvägs in i passet när jag tyckte det räckte, men en _viss häst_ tyckte inte det räckte, så vi fick fortsätta ett tag till.
Jag vet inte vem av oss som tjoade mest över det lilla hindret i alla fall. Undra vad grannarna trodde.... Hihihihi...

Du borde få provision för hästen och sedan tycker jag vi borde får provision för Svante oxå, hur många nya kunder har han inte fått nu liksom :D

Elin, jag dyker nog oxå upp! Ska bli jättekul att träffa dig!! Har du tur så kanske min mobil sammarbetar, då kan du hamna på film! :D
Marwin, jag kollar nog på dig oxå, men vi har ju redan träffats! :D

Ojdå... jag menade 40, men det var tillräckligt vill jag lova ^^.

Jag blåser hårt i en pipa 16.39.00! :D

Vi får väl hälsa fint denna gången!

Kan meddela direkt från Flyinge: L8 är med häst!
:D
Hon får presentera den själv...!

Hihi, jag anstränger mig faktiskt för att skriva läsbart på buke, ni skulle bara veta hur et är att prata med mig på msn :angel:

Förväntningarna är nu extremt höga på denna stackars häst som måste vara i Totilas-klass med tanke på reklamen som har gjorts här:angel::p

Tur att conny har koll på tiderna så slapp jag leta efter dem:D

Ska bli skitkul! Här säger folk att de snöar men jag ser bara solsken, grönt gräs och hör kvittrande fåglar tror bestämt att det är 17 plus med:angel:

Ja som sagt jag är inte så svår att känna igen, jag lär ha den största hästen med mumin-ansikte och 4 vita ben:angel: Skia bli kul att träffa alla! (igen för vissa av er!)

*kl*
Någon som orkar svara på en spontan fråga från en gröngöling? Jag och tanthästen tänkte försöka få tummen ur och börja träna lite ft och ta kortet i sommar men vilken bana är "snällast" att börja på? Mantorp, Boxholm eller annan bana i ö-götland? Mantorp är väl närmast men har inga kontakter där alls så har ingen koll på vilken nivå det går att träna på och vi bör nog börja ordentligt lätt och lågt.

Mantorp har mycket ponnyklasser=ponnyhinder sådär borde det inte vara några problem att hitta snälla nybörjarhinder:)

Jag har ingen aning vad som är bra ställen i norrland (;)) men jag tycker det är jättekul med alla som vill prova FT och hoppas du kommer älska det! :love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka