Snacktråd sommarsäsongen 2012

Sv: Snacktråd sommarsäsongen 2012

kl

Mitt lilla monster har smygstartat ft-karriären idag - vi hittade några stockar ute där underlaget var ok så vi kunde inte låta bli :D
Och han tjöt av glädje :eek: var mentalt förberedd på att få tugga gräs och lera men peppar peppar nöjde han sig med att hoppa stort och fint och inte bocka. Får hoppas att det fortsätter så :D

Var på hoppträning idag förresten, och vi var hur bra som helst! :eek: Kom rätt hela tiden??

Hoppade en bana på slutet och fick lite korsgalopper. Tränaren sa till mig att hon landar i rätt galopp och sen är det jag som klyddar till det med balansen och viker mig i innersidan och då slår hon om bak. Stötta upp på ytter sa han. Javisst sa jag, och sen glömde jag bort att han sagt det. Men nästa runda satte vi klockrent utan en enda korsgalopp, trots att jag helt glömt bort vad han sagt. :angel:

Ibland undrar jag vad som pågår i min hjärna...

Men är jättenöjd med min fina häst! :love::love:

Det är ju dessutom inte Musse som har klockan på sig utan jag, så då borde det ju vara ok?:angel::D

Sitter och kikar på nya terrängskydd med... Är ju sugen på vita egentligen, men om jag kommer med vita skydd och rosa klocka lär jag ju bli mobbad:o
Rosa ja. Jag har en stallkompis som äääälskar rosa.

dsc03741_191177331.jpg

Hon har också rosa KL-jacka, rosa longerpisk, rosa bling-pannband, ytterligare en rosa öronluva, ytterligare ett rosa schabrak, rosa ridbyxor och rosa ridstrumpor.
I bloggheadern (adress hittas enkelt genom bilden ovan) finns bild på en annan rosa outfit, som varit Veckans outfit hos dressyrmupparna :p

:eek::eek: Quinny! Vet du vad jag kom på? Jag kan omöjligt använda min bruna kavaj till Leia, det kommer att bli jättefult?

Vilken färg har man på kavajen till en mörk, mörk brun häst som går lite åt mahognyhållet?

kl

Nu skrev jag jättelångt som försvann igen :(

Är iaf lite ledsen. Förra året tappade Lina enormt mycket den här tiden på året, hon gick från perfekt hull, nästan på gränsen till lite väl rund, till ett skelett på typ en vecka. Jobbade som en idiot med att få upp hullet på henne igen. Kopplade ihop detta med fällningen efter att ha pratat ihop mig med hennes förra ägare. I höstas satte jag in foderjäst innan fällningen för att få upp proteinet vilket funkade kanonbra. Gjorde samma sak för ungefär en månad sedan för att boosta proteinet innan fällning och dubblade även hennes lucern. För ett par dagar sedan började hon fälla, men min plan verkar inte ha funkat, för hon har tappat hull i samma takt osm hon tappat päls. Igen.

Nu är det varannan-dags-ridning som gäller för att bränna så lite energi som möjligt på "onödig" ridning. Har ökat på hennes foder rejält, både havren, lucernet och foderjästen. Hoppas detta kommer hindra henne från att se ut som ett skelett iår igen. Vill verkligen inte att hon ska falla ur! Ska nog även försöka smyga in lite Hippo Alfa i foderstaten, och olja. Hoppas det hjälper!

Men din kavaj passar utmärkt till min häst! :)
Jag har en beige du kan få i utbyte! ;)

Woohooooo!!:banana:
Har fixat ledigt från jobbet så jag verkligen kan åka ner och träna på lördag!!:bump:

Klockan 13.00 ska jag rida, måste bara slå ur huvudet att jag ska till Gärds och ställa in siktet på Flyinge istället, finns en risk att jag går på autopilot annars...:o

Ni får gärna påminna mig om detta, typ varje dag!:angel::D

Neeej det är så jäkla jobbigt när de faller ur! Men du verkar ha en bra plan åtminstone. Musse får Hippo Alfa och Krafft Muskel kanske något av dess kan hjälpa lite? Vad har du för värden i höet/hösilaget? Hur mycket kan du få henne att äta av det? Är ju bara att försöka trycka i så mycket MJ och protein det bara går...

Åhhhh fiiiiint!:D
Det är nog liite tur att min häst är valack, för det hindrar mig från att leva ut mina prinsessdrömmar helt:angel:

Tyvärr fick inte den rosa klockan en del dåliga recensioner, iofs en del bra med... Åhh beslutsångest! Fin klocka eller safea och köpa den gula som verkligan ALLA har?

Jag och min sambo brukar mobba henne ;) Ibland kallar jag henne för Pinkie. (Bebismöss som används som föda till typ ormar :D )

Trots allt så hade jag nog hellre köpt en klocka som jag vet är bra.

Ja det är inte alls kul! Jag är orolig för min fina ferrari-fux!

7.8MJ och 52g smrp/kg foder. Helt ok med andra ord. Hon får 3kg morgon, 3kg lunch och sedan har hon fri tillgång inne över natten vilket brukar variera mellan 7-10kg ungefär. Hon får nu 3kg havre, 2kg lucern och 3dl foderjäst, jämfört med 1,5kg havre, 0,5kg lucern och 1dl foderjäst som hon får i vanliga fall... och så mineraler såklart.

kl

Hopptränade igår, gick kanonbra! Lina är så duktig och har utvecklats så himla mycket! Känns jättekul och nu hoppas vi att mattes nerver håller sig i styr på tävling oxå, för det är de som ställer till det i 90% av fallen. Jag har så svårt att se distanserna i god tid! Jag blir nervös och antingen så bromsar jag in i hindret, eller så jagar jag iväg Lina sista språnget så hon blir flack, eller så är jag bara passiv och då fixar inte Lina det själv utan river. Jag måste lägga henne 100% rätt hela tiden för att det ska funka, och det är inte lätt på en häst som är i minsta laget och dessutom het. Blir lätt att hon rejsar iväg för mycket när man får rida på lite för att rida på rätt antal galoppsprång. man hade behövt va John Whitaker typ! Men, det är jag inte, så vi får öva mera :)

*kl*

Några härifrån som ska på kursen för Anna Hassö innan Gärds tävlingar i påsk? Jag är gärna allmänt bihang någon dag om träningstiderna passar :D

Jag kommer nog försöka klämma in någon träning på Gärds innan tävlingen, om det blir med Anna eller Linda återstår att se. Har för mig att de datum Anna hade lagt upp inte var helt synkroniserade med mitt arbetschema:angel:

Tiderna för Annas träningar finns på Facebooooooook, som allt annat:angel: Annars kika hennes hemsida? Vänta ska kika vad det heter på FB så kan du hitta det!

Gärds Träningsvecka i Påsk heter evenemanget:) Går det inte att joina kan du bli vän med mig så bjuder jag in dig!:D

Du har säkert hittat genom Elin men Anna har skrivit mer (vanliga) träningstider på sin logg oxå (som jag länkat till hos mig). Jag har skickat vänförfrågan till dig oxå :D

Premiären avklarad!!!:bump::bump:
Glad häst som trots tre skor inte kunde bestämma sig för om han skulle springa eller bocka, så det blev något mellanting:D

Och det bästa av allt, han kändes helt klockren! Tittade inte ens på vattnet utan bara kickade och studsade glatt igenom:love: Han har verkligen växt till sig över vintern, det tog en stund för matte och inse att förhållningarna faktiskt gick igenom när man bad om dem och inte en kilometer senare:o:angel: Men sen hittade vi gas och broms och "dragläget":love:

Attans att jag ska träna för världens bästa dressytränare nästa helg när det är träning på Gärds. Att man alltid måste välja:cry:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?
  • Evolve
  • Födda 2022

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka