Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För info!
Förtydligande ang Tranemoryttarnas klasser.
Enligt terminen står det enbart 90 + 100 klass. Men Tranemo arrangerar även CNC* den 6 maj! Välkomna!
han är väldigt stel i högersidan hö varv (eller om det är vänster sidan då som är stel?), har ni några bra tips på ridövningar där jag kan komma åt honom lite där? väldigt stor skillnad mot vänster.. där är han mjuk o följsam direkt.
Jag provade Kimblewick på Lina när hon blev tokstark ute, men det funkade inte alls på henne. Hon bara knäppte av i nacken och sprang jädrar i havet! Det enda som funkar på henne är mer dressyr. Dressyr i förbannelse till och med Kimblewick anses ju vara det smnällaste llite skarpare bettet, och jag hade det tom i de stora ringarna vilket gör det ännu snällare, men min dam tyckte inte alls om det och man hade ingen broms alls! Var en... hmm.... spännande upplevelse.... not...
kl
Alltså, jag vågar knappt skriva det.... men jag gör det ändå!
Imorgon ska jag o Evighetsmaskinen hoppträna för första gången sedan den 9 november!!!!!!!!!!!!!!!
Madam är i full gång, hennes rygg börjar bli rund o go o framförallt "hel". Vi var o provade ut sadel i förra veckan, testade 4 st och känsliga Madam visade klart o tydligt vilka som var bra och vilka som var dåliga. Vi är nu nere i endast en och jag har ridit 2 ordentliga pass i den nu, helt utan reaktion. Jag vet inte riktigt vem av mig o Madam som har störst leende när vi far fram i paddocken, helst i galopp och helst i olika växlar.
Stallägaren trodde inte jag var klok i söndags, hon var i paddocken samtidigt som mig och en gång/minuter utbrister jag "JAG ÄLSKAR MIN HÄST" sen drar vi en långsida i full galopp under tjo o tjim.
Håll gärna tummen att det håller i sig.....!
kl
Jag har ett stort problem.
Jag har ett enormt behov av att planera saker, och förbereda saker. Jag känner aldrig att jag är tillräckligt förberedd.
Detta är jättejobbigt när man ska försöka sig på att vara fälttävlansryttare.
För att känna att vi är tillräckligt förberedda inför en tävlingsstart så vill jag helst ha hoppat alla hinder tidigare. Det är ju som vi alla vet mer eller mindre omöjligt. Nu är jag jättenervös inför helgens start i Tågarp. Jag vet ju inte om de byggt några nya hinder! Och jag är extremt nervös för Gärds, för där VET jag att de byggt nya hinder...
Jag vet inte vad jag ska göra åt detta... Måste ju komma över det på något sätt. Tips??