Snacktråd sommarsäsongen 2012

Sv: Snacktråd sommarsäsongen 2012

Nä jag missar ingenting, men det spelar ju ingen roll att det går bra på träing om jag "sabbar" henne på tävling.

Tanken är att vi isf ska träna för N, om det går att pussla ihop :)

Då blev jag genast sugen på att ta med mig Fröken Häst!
Om ni orkar ha en hoppiskutt-galning med er..... ;)

Då är jag på (med häst) om det passar med dag!!
Jag vet inte riktigt vilket jag ser mest fram emot - träningen eller chansen att få pussa Fille-mule! :D

kl

igår blev det lite bomträning med pållen, gick riktigt bra! :D han var ngt matt för dagen, va lite spänd i början o ville bara rusa mot hindrena. men mot slutet blev han riktigt avslappnad o fin. :) vi galoppade över en upphöjd bom på volt, känslan var så härlig över att allt gick så lätt :love:
en lite rolig grej hände när jag skulle avsluta passet, jag släppte tyglarna (i galopp) som belöning o trodde han skulle välja att sakta av (han brukar ju göra det :angel:), men i stället fortsatte han i galopp o skuttade över bommen en gång till! haha, jag blev så paff att han valde att hoppa själv :p

ev blir det lite mer hoppning imorgon eller på söndag, ser fram emot det!
å snart kanske det bär av att hoppa lite mini-terränghinder på en bekants hemmagjorda terrängbana :bump:

Oh, oh, oh! JAG VILL VARA MEEEED!!!!:D

Bara det är ett datum som passar! Men jag är relativt flexibel med det mesta utom möjligtvis tävlingar:angel:

Jag tror du tolkar allt lite fel... Och sedan är iaf inte jag nån hobbypsykolog, så det kan ju vara så att min strategi att guilta dig till att släppa de tankarna slog lite fel. ;)
För jag (och the_connemara säkert också) menar ju absolut inte att du ska tänka "jag kan inte fortsätta rida min häst eftersom jag påverkar henne negativt", utan snarare "jag måste sluta tänka så dumma tankar eftersom det påverkar både mig och hästen negativt".

Och det är ingen som har sagt att det skulle sabba något bara för att du blir nervös/besviken på tävling, för det gör det ju uppenbarligen inte! Det har du ju själv bevisat.

Ang träning så helst April för mig, tänkte att Marlin skulle få vila lite i Maj och Flip hinner nog inte komma igång såpass att vi kan hoppa terränghinder. Om det finns valmöjligheter alltså :D

Okey:) Som sagt, ska försöka släppa kraven på mig själv. Tror det till stor del har att göra med att jag hade en fd kompis osm tog varje tillfälle i akt att trycka ner mig som person, och speciellt när det kom till hästarna... Det har lixom rotat sig djupt och jag har svårt att ta till mig av beröm, och svårt att lite på mig själv som ryttare. När någon bankat in i ens huvud under många år att man suger så blir det så... jag duger inte, jag är inte tillräckligt duktig, jag borde rida på ridskola... typ... Jobbigt:P

Va roligt att ni är sugna på träningen! Jag hoppas på svar från N så snart som möljligt och då försöker vi satsa på april om det är möjligt! Då är vi än så länge iaf 4st som är intresserade :)

Jag vill naturligtvis oxå komma på träningen om prinsessan är ok.

Hon har iaf fått pedikyr idag. Vi tog bort kilen som satt mellan hov och sko på vänsterfoten, så får vi se vad som händer. Förra ägaren menade att den skulle bredda den hoven, vilket inte min hovslagare alls kunde förstå eftersom det inte var en hel sula och då blir det inget tryck på strålen. Det är trycket på strålen som breddar hoven... Så nu får jag se om det ändrar någonting.

Hovslagare alltså :angel:

Men skitkul att du oxå är sugen! Ni är säkert på G tills dess! :)

För ett tag sedan var det någon som nämde övernattningsmöjligheter för mig och min Giraff??:angel:

Skulle behöva någonstans att sova lördag-söndag under Gärdshelgen, då jag tävlar lördag och ska funktionära på söndagen:D

Hmm... Någon annan som har en plats/vet en plats för lilla oss?:D
Annars får jag höra med lite Gärdsfolk!

Jag kan alltid höra med "Bergarna" :)

Alltså detta med Stillterräng och Terränghästprov... Min häst är sju år, får han vara med i Terränghästprov då? Eller är det bara för bäbisar? (Tänk att han faktiskt har blivit så gammal att han kan vara för gammal:D)

Ett litet kom-i-håg till framtiden:

Om man först låter hästen stå ett par dagar och det sen är halv storm när man väl rider och det dessutom börjar hagla och regna när man sitter upp, så får man en intressant ridtur... :D :angel:

Det bomarbete jag tänkte jobba med idag får vi göra om imorgon. :cool:

Till sist ett litet :bump: : Leia har inte ont i ryggen längre! Tre veckors jobb med mycket tömkörning, löslongering och bara lite ridning med en sadel som passar bättre än den hon hade tidigare har gjort underverk. Nu är det bara resten av "skavankerna" kvar...

Hahaha jag hade en liknande upplevelse igår;)
Om du har en helklippt häst och det har varit 15+grader den senaste veckan, så klä på den ordentligt när du ska rida i -1/0/+1 grader och blåst. Det kanske möjligtvis gör att den håller sig lite mer i skinnet och på marken med åtminstone 2 ben åt gången:angel:

*kl*
Efter ridpasset idag upptäckte jag att Leia hade skavt bort pälsen och börjat få sår i karleden av bootsen. Eftersom hovslagaren upptäckte att hon nog haft ett balltramp tidigare och jag har hört att bakhovarna "klonkar" i framskorna så vill jag ha boots vid all ridning.

Vad har ni för boots? Mina är vanliga gummi och vid närmare eftertanke är det ju inte så konstigt om de skaver bort pälsen...

Det enda som funkar på min numera är vanliga (mjuka! Dvs den billigste skiten :p) gummiboots. Jag har med kardborre men hela borde ju ge mindre skav. Innan i flera år så funkade PC jättebra men nu skaver de liksom på "utsidan" upp mot kotan. Lika så eskadronmodeller. Och några svindyra rackare från Prestige.

Globus har väldigt mjuka neopreneboots oxå!

Tillfälligt tips är babypuder! Kanonbra mot skav!

Jag har sådana som kallas "no-turn", jag har inga skavkänsliga hästar men de tycker jag är bra, annars finns det ju i neopren, och även med fårskinnsludd. Det kan man göra själv oxå förresten, bara ta ett nosludd, klippa sönder och klistra på :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Stora shoppingtråden II
  • Sabotage?

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka