Snacktråd sommarsäsongen 2012

Sv: Snacktråd sommarsäsongen 2012

Vi betalar för 2 eller 3 tillfällen åt gången, och oavsett anledning så får vi betala om vi inte själva hittar en ersättare. :crazy:

Lite störigt eftersom jag nu hittat en ny dressyrtränare som det fungerar mycket bättre med, men är fast med en annan varannan fredag hela terminen. :mad::crazy:

Det finns lösa fårskinnsinlägg att köpa som man kan lägga i vilka skydd som helst, funkar kanon faktiskt! :)

kl

Jag trillade av min svarta tant igår, vilket resulterade i en blödning i nacken och ryggen, plus hjärnskakning. Ingen hoppträning för mig ikväll alltså, vilket suger för jag hade verkligen behövt det! Men men! Hoppas vi kan tävla på söndag iaf! :)

Var försiktig. Tänk på att en missad tävling inte är så farligt om man jämför med de permanenta skador du kan få om du inte sköter om dig!

Absolut! Känner jag att jag inte fixar det så stryker jag mig självklart, men hoppas joppas hoppas att jag kommer vara bra!! Vill höra MammaBerg skrika "Andas Rebecca, andas!" :D

kl

Jag velar över hur jag ska göra med tävlingsdebuten för min lilla prins!
Hade inte tänk att han skulle göra någon hel fälttävlan nu såhär tidigt för jag tycker det är lite för tufft änsålänge.

Men nu känns det som att han skulle fixa en liten stilterräng ganska bra, red Pay&cross nu innan tävlingarna i gärds och hoppade då alla 90-hinder (som fanns framme) och även nästan halva 100-banan. Hade det funnits en stilterräng i närheten så att man kunnat vara på banan och träna innan hade jag nog inte tvekat, men nu är närmsta som finns inplanerad på hela året den i Hermanstorp den 1 maj...

Vad hade ni gjort, väntat med tävlingen och hoppats på att fler tillfällen dyker upp på någon av bananorna här nere eller ta smällen och åka ännu längre i sommar? Eller åka till Hermanstorp? Rida 80cm eller 90cm och ha chans på ett kval? Någon som har koll på Hermanstorps bana, vi har bara varit där en gång och då slutade det med att Marlins mamma fick åka in till djursjukhuset och sys efter omkullridning i vattnet...

Jag har ingen aning om det är bra eller dåligt, men jag fick nys om en P&J i terräng upp mot Helsingborg den 20 maj! Kanske en liten smygpremiär?

Kanske det! Men pay & cross tror jag jag kommer kunna hinna med och hitta, det är just sjävla stilbeömningen jag vill åt eftersom den krävs för att kvala till championatet. Räknar absolut inte med att vi skulle kunna kvala om vi rider i Hermanstorp men det hade ändå känts bättre ju fler försök man har på sig, inte minst för att jag inte ska vara för nervös och sabba för hästen :o

Jag har anmält mig till en stilterräng som är ungefär 20 mil bort. Känns i längsta laget men det är den som är närmast i tiden och jag vill komma igång så då får man bita i det sura äpplet.
De flesta andra stilterräng som går är inom 10 mil så det blir bättre framöver :D

För en gångs skull är det ni "norröver" som har fördel före oss skåningar :p

Skulle jag utgå från stallet här hemma blir det lite närmre till udden, tjänar 30-40 min kanske...

Jag tänkte rida Hermanstorp 80 och 90 på min fyraåring, hon kommer gå fälttävlan i Flyinge innan också. Vill köra på nu på våren och försöka kvala så tidigt som möjligt så hon hinner få lite vila i sommar :) Och hoppas slippa köra till Udden för att kvala...

Väntar bara nu på att framförallt datum men också plats för breeders kommer någon gång, svårt att planera annars :grin:

Jag funderade också på om man skulle ta 80 sedan 90, då får man ju känna på banan en gång på lägre höjd och har kanske chans på kval i 90.

Men jag vill inte göra något dumt och sabba det fina förtroendet vi har nu, känns som att han kommer hoppa allt jag styr på, så jag måste vara försiktig så att jag inte styr på något vi inte reder upp...

Du är så klok och förståndig! :) Men jag tror ni fixar det. Jag hoppas ju verkligen att arrangör och ryttarrepresentant säger ifrån om banbyggaren bygger in för svåra hinder i 80/90-klass! Ni har ju redan nosat lite på 100 och verkar ha klarat alla hindertyper i 90 :)

Vad jag har sett här är din häst väl gång med att hoppa olika typer av hinder, det kommer ju inte komma något konstigt, en grav, vad genom vatten och kanske något upp/nedhopp. Rider du 80 först borde hästen ha bra bjudning i nästa klass. Jag hoppas bara på inbjudande hinder och bana, då tror jag min som inte är lika mycket riden som din ska klara det hur bra som helst :D

Men vet hur det är med att vilja ta det försiktigt och förbereda, förbereda på unghästar. Men någon gång måste man våga bara köra på med. Det går inte alltid perfekt men det gör det inte början för någon, de måste lära sig av att komma ut på tävling och hinna få erfarenhet också :)

Hur mycket har du gjort med din? Min har varit på terrängbana 4 ggr.

Velar fram och tillbaka ang det där med 80, 90 eller båda, hade känts bra att värma upp på lite snällare hinder men vill samtidigt inte att han ska bli trött.

Hon har hoppat på riktig terrängbana tre gånger och tävlat en 90 klass hoppning. Tänkte som sagt rida Flyinges debutant innan Hermanstorp med. Din ser iaf mycket mer riden och framme ut än min. Såg iof bara filmen från Gärds, min är mycket vingligare :p

Min har väldigt mycket bjudning i sig själv och blir inte så akut trött som vissa unghästar kan bli, för henne är det definitivt bättre att gå två rundor så hon vet mer vad hon ska göra i den andra, jag har ingen möjlighet att åka till Hermanstorp och träna innan heller. Du känner ju själv hur din häst är, men tar man det lugnt i veckan innan och låter de vila ett par dagar efter tävling brukar det inte vara några problem. Rider du 80 kan du ju alltid strunta i 90 om det känns alldeles för svårt, vilket det antagligen inte kommer göra. Kvalet är ju inte det viktigaste, jag har fortfarande inte gett upp hoppet om fler terränghästklasser i skåne...
Sen är det ju fortfarande nästan tre veckor kvar, det hinner hända mycket då :D

Det finns lösa fårskinnsinlägg att köpa som man kan lägga i vilka skydd som helst, funkar kanon faktiskt! :)

kl

Jag trillade av min svarta tant igår, vilket resulterade i en blödning i nacken och ryggen, plus hjärnskakning. Ingen hoppträning för mig ikväll alltså, vilket suger för jag hade verkligen behövt det! Men men! Hoppas vi kan tävla på söndag iaf! :)

Internationellt får man inte starta på 6 veckor om jag inte minns fel :angel:

Eller nått sådant..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Stora shoppingtråden II
  • Sabotage?

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka