Snacktråd sommarsäsongen 2012

Sv: Snacktråd sommarsäsongen 2012

Det är lite rörigt! Speciellt när man inte vet om det är arrangörerna eller ryttarna som "läst" fel. För precis som du säger har de ju egentligen bara klasser för unghästar (90) och ryttare (70).

Utan fälttävlanskort (eller vad det nu är?) menar du?

Jag skulle spontant gissa nej, eftersom stidlbedömd terrängritt är en tävling (till skillnad från startfälttävlan - med 3 moment på låg nivå). En fråga för TR tror jag (som jag inte läst sedan jag var 18 :D)!

My bad!:

5.3.2 Skriftlig redovisning av resultatet
Ryttare som uppnått kravet i punkt 7 Fälttävlanskort (nedan i detta mom.) får detta
dokumenterat i ryttarbok av stildomaren. Annan skriftlig redovisning görs ej.

Läs om de olika kraven på s.62 och framåt här: http://www3.ridsport.se/ImageVault/Images/id_111/ImageVaultHandler.aspx

För ST80H och ST90H är det grönt kort bara :) Jag fattar dessutom mitt första citat som att man kan bli godkänd för fälttävlanskort på något vis? Eller fattar jag fel nu?

Edit: Bra att man inser att man inte läst färdigt momentet :angel: JA, man kan bli godkänd för fälttävlanskortet genom att rida stilbedömd terrängritt :)

Yeeyyy! Musse kan lära Chatsi aaaallt han kan:p

:eek::eek: Är rädd för det!

:rofl:

Prince Fair: Taskigt många odds emot en Udden-start för dig! :(

Connis: Tack!

Vi tränade som en vanlig träning, lite olika typhinder. Gjorde lite svårare saker också, ned- och upphopp ur vatten, superkul!
Sen red vi en bana och sen var vi godkända. :angel:
Behöver jobba med hennes galopp, hon blir lätt lite långsam och glömmer bort rumpan hemma. Men när vi slutade träna på enstaka hinder och red banan så taggade hon plötsligt till och höll på att få av mig när hon bockade i landningen till ett uthopp. :angel: Tror att när hon börjar fatta vad det handlar om så kommer jag nog få att hålla i....

Wiiieeee :banana:

Nu har jag och lilla häst också varit på terrängbanan :banana:
Lilla häst var en smula frågande till en början, var det verkligen nödvändigt att hoppa över alla de där konstiga sakerna som någon hade ställt mitt ute på ett gärde (man kan ju faktiskt precis lika gärna gå runt dem)? :confused:

Men han började ta tag i uppgiften riktigt fint och vi hoppade lite olika stockar, häck, soffa, liten trappa, grav och sprang glatt genom vattnet. Han är ju väldigt cool i sättet så bara han får klura ut vad han ska göra så.
Ska bli jättekul att se vad han säger nästa gång, om poletten har trillat ned ordentligt då :)

Träffade också Undret och hennes 5-åring - han är så häftig :love:

Han var så söt så! Aldrig sett en coolare häst när det kommer till introducering av vatten... typ "hej och hå, här var det blött... okej, ska vi ta det i trav, sure... vill du att jag ska hoppa hinder upp ur vattnet... tja, varför inte" :D

Och ja! Vi kom iväg! Efter snöstorm, ösregn, solsken och hagel på en och samma bilresa så var det turligt nog fint väder på terrängbanan. 5-åringen hade förvånandsvärt många hovar i marken samtidigt och efter en något misstänksam inställning vid uppvärmningen så lossnade det. Sen hoppade han allt snällt (om än dock med aningens mycket luft till godo ibland... men hans motto verkar vara att "det är bättre att ta i än att vara i" :angel: ). Och det var så roligt! Terräng är verkligen balsam för själen!

Måste bara visa vad jag har gjort idag. Som student har man inte världens största ekonomi och jag har tyvärr inte råd att lägga en tusenlapp på en terrängklocka att ha vid intervallträning och tävlingar. Så jag byggde mig helt enkelt en egen :D. Tycker den blev ganska bra med tanke på att jag är kass på att pyssla och allt dylikt.

Delar med mig av resultatet : ). Vad tycks?

Skitbra :D

Jag fattade mig dessutom aldrig på min klocka, och nu är den gömd någonstans sedan den slutade fungera :p En timer är ju mycket enklare :D

Riktigt smart! :idea:

*delvis kl*
Börjar komma igång så smått med pålle nu. Hoppade lite för en vecka sedan, o i tisdags var vi på dressyrträning. :) På lördag ska vi åka iväg o träna på att rida innanför dressyrstaket, perfekt att träna på det jag fick i läxa från i tisdags. :)

Ska planera in att åka o träna på den lilla terrängbanan snart, sen efter det ska jag väl våga boka in en "riktig" terrängträning tänkte jag.. Även hoppträning.

Jag slutade rida med klocka när mitt batteri tog slut. I lägre klasser har jag ändå bara unghästar att lotsa runt och då är det rytm snarare än tid som är det viktiga och i högre klasser har jag konstaterat att man kan rida på allt man har och då brukar det vara rätt lagom :angel:

+alla andra.

Jag kände mig riktigt smart fakiskt. Min kompis hade någon liknande variant när jag var liten och jag har tänkt att det inte kan vara så svårt, och det var det inte heller :). Provade att rida med den idag också och den funkade klockrent! Stora tydliga siffror och lagom högt alarm, och lätt att förstå sig på som sagt.

Jag har inte bestämt om jag ska rida med den i helgen när ja ska starta. Jag har aldrig ridit med klocka tidigare. Dock har jag tidigare fått massa tidsfel med mon häst då hon har haft en förmåga att backa av mycket och hoppa högt över alla hinder. Hon har bättrat sig betydligt och har ett bättre flyt nu, så jag funderar på att ha klockan då bara för att se var tiden tar vägen. Lite som träning för att se hur jag ligger till så jag kan försöka förstå vad vi ska ha för tempo egentligen :).

Coolt!

Här funderar jag på om jag ska anmäla oss till stilterrängen eller till terränghästprovet på Udden nästa fredag. Hästen är ju fem, så jag antar att jag kan anmäla till vilket som. Spelar det nån roll?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Säng
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Tjockistråden 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka