Snacktråd sommarsäsongen 2012

Sv: Snacktråd sommarsäsongen 2012

Ja mina nerver är ganska "stadiga":p

Ska vi debutera på en bana vi känner väl får vi vänta så väldans länge:angel: Udden har ju inte * och Gärds dröjer ju innan de har någon CNC...

Ja så långt har jag ju inte kommit att jag har tänkt på vilken typ av * det är :D haha! Är ju klart det gör skillnad när man tänker till ;)

Men vet du vad? Tack för att du tog min plats, nu känns det som jag strök mig av en bra anledning faktiskt! Du platsar bättre där än vad jag gör :D

Det är tråkigt att du känner som du gör med tävlandet Rebecca, men som sagt det ska var KUL! Och det där lilla projektet du har ser ju lovande ut;) Du kanske är tillbaka innna du vet ordet av:p

Vi kanske ses hos Humlamaden eller Dagstorp ändå?:)

Ja humlamaden ska jag rida stilterrängen! Det räknar jag inte som tävling riktigt ;) Sen behöver jag övervinna den där läskiga 90-banan där, jag var ju så rädd för den förra året :D Tror jag kommer lyckas bättre på den biten iår :D

Hoppas bara min lilla häst är ihopläkt tills dess. Hon har ju inet ont, men vill inte komma till tävling med en häst med värsta såret på höften, även om det är läkt och det bara saknas päls osv...

*kl*

Igår blev det lite hoppning hemma på banan. Väldigt enkel övning, sockerbitshinder på mitten av varje långsida, så vi bara rullade på volt över i galopp. (Fast i början slog det slint i huvudet på herrn, tvärnitade i skritt på att gå över en bom! knäpphäst :p efter det var det sen inga problem) Jag fokuserade på att hitta en bra sits o det gick väl hyfsat tycker jag. :) Stod i lätt sits, i början blev sigge lite osäker o vi kom lite fel men sen blev det bra. Automatiskt så kom ju mina händer längre fram o vissa språng kändes riktigt bra!

Snett igenom hade jag lagt en vattenmatta med en bom på, det blev tvärnit där också i början men efter lite övertalande skuttade han över o det var sen inga problem att hoppa den (mer än att han var lite spänd).

Har nu bokat terrängträning i slutet av maj, ska bli skoj! :bump:

*kl*

Om jag, helt hypotetiskt, skulle åka ner till Skåne första helgen i juni, nån som har koll på om det finns någon spännande terrängträning att åka på när man ändå är där? :angel:
Connis, du brukar ha stenkoll?

Har han träning oxå? Inte bara märkestagning?

I övrigt så tömkör jag vidare... :D Leia fick träffa kiropraktorn idag, för tredje gången. Nu märkte han stor skillnad i kroppen på henne. Annan (bättre) överlinje och bakdel + att hon inte är så uppdragen i magen, hon fyller ut bättre, hon ser mer harmonisk ut i ögonen och har en fantastisk glans i pälsen. Nu har både han och massören sagt att jag har gjort en riktigt bra affär och det känns bra. :laugh: Det är bra för mitt eget självförtroende oxå. Jag är bara en "vanlig" (men ganska målinriktad och ambitiös på hobbynivå) människa, utan någon "riktig" hästutbildning. Med sunt förnuft och lite ödmjukhet kommer man ganska långt!
Så jag fortsätter jobba från marken och har inte lika ont i magen längre. Det kommer att bli bra även om det tar lite tid, men när det blir bra - då ska vi härja... :devil:

Det blir inte direkt någon säsong för mig i år. Trodde jag skulle lyckas hålla mig från att starta med stora gammelfuxen men det gick inget vidare, jag var tvungen att anmäla mig till en debutant på Runsten.
Gick in med noll förväntingar och tänkte att jag ska vara glad om jag ens kommer ur startfållan men pålle gick som ett spjut genom hela banan utan att ens behöva särskilt stor coachning från mig. Fick hem en blå rosett. Denna häst slutar aldrig att förvåna mig med sitt beteende.

DSC_0117.jpg

Men nu blir det inget mer för honom (om jag inte råkar klicka i anmälan på ryttis i höst :o och rider en debutant där med)

På fredag får jag hem en ny stjärna, ett fullblod född 09 som jag hoppas komma ut på banorna med till nästa år!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Sabotage?
  • Födda 2022

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka