Snacktråd sommarsäsongen 2012

Sv: Snacktråd sommarsäsongen 2012

Åh va spännande! Vad är det för blodis??
Grattis till placeringen förresten!

*kl*

Stenkoll, haha, jag brukar besöka flyingehus.com då och då :D

Jag tipsar om att ringa Ted, han är väldigt smidig! Antingen om du kan rida med de som rider upp för märket eller om han planerar in en till träning, eller om du vill rida själv/i en liten grupp.

Eller ring Anna Hassö, jag vet inte riktigt hur hennes träningar är, om de har grupper på Skönabäck ibland?

Har du inte varit på Lidbecks bana så rekommenderas den starkt! Vet inte riktigt vilka som brukar ha träning där dock. Janne och Ted och fler kanske? Finns nog andra här som vet :)

Har du kvar den fina 08an du red åt någon?

Han åker hem till ägaren samma dag jag hämtar nya pållen. Det är ju en dressyrhäst och ägaren vill ha hem honom nu för att utvärdera om hon ska behålla honom eller sälja. Prislappen för honom är dessvärre för hög för mig.

Tack! Är ju alltid kul att få en oväntad rosett :)

Den är galopptränad men ostartad, gjorde sitt kval 18 april i år. Sent tagen eftersom han är så stor.

e. Mandrake el Mago - Northern Flagship - Green Dancer

Blir mycket spännande!
:bump:

Lidbecks bana verkar spännande! Men då ska det ju vara träning där också.

Enda gången jag tror jag sett träning varit utlyst där är någon teamchasing tror jag? Jag tror det är enklast att ringa till valfri tränare och kolla, för träningar är det nog ofta :D

Hmmm...ska kolla med kiro hur länge jag ska låta bli att hoppa. Jag är grymt sugen nu...

Nu är jag jättepepp :D Ska vara träning i övermorgon för Piia och jag ska vara med på unghästen tänkte jag! Min andra blev lite svullen i en kota utan att vara halt och har därför vilat för säkerhets skull en vecka så jag vill inte hoppa så snart efter det. Tar därför 4-åringen och introducerar terräng med istället (har hoppat fint i skogen hemma).
Hoppas på uppehåll och att mamma tar hyfsade bilder ;)

Roligt! Hoppas bäbisen sköter sig!

Vi var iväg på en liten terrängträning igår, tränade på att hoppa i backe, läskigt nerför! :eek:

Hon skötte sig verkligen klanderfritt och hoppade så fint så :love:

Lägger in lite bilder i bildtråden!

Ja, hon orkade också längre än jag trodde, bensinen tog slut mitt i sista vattnet så då slutade vi lite före de andra. Kommer bli en superbra häst med mer rutin :)

Idag var jag på Sugar Cup för första gången och jisses vad impad jag blev :eek: Sjukt duktiga barn/ungdomar!

Jag hade klart underskattat hela grejen med Sugar Cup och det tror jag en stor del av resten av fälttävlanssverige oxå gjort :bow:

Flyingehus ordnar en träningsserie för barn, Sugar Cup, på ponnyer där de speciellt har tagit hänsyn till B-ponnyer, så att de också kan få börja rida fälttävlan. Flyingehus gör detta i samarbete med Nordic Sugar, tidigare Sockerbolaget, Tågarp och Vinslövs ryttarföreningar :) Finalen reds förra året på MCHS, vet inte om samma gäller iår :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Födda 2022
  • "Rimligt" pris för en hobbyhäst

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka