Snacktråd sommarsäsongen 2012

Sv: Snacktråd sommarsäsongen 2012

KL

*Jag har köpt en sadel - jag har köpt en sadel.... Lalalalala.....*

Efter gårdagens pass fanns det inte mer att tveka på, visste inte att min häst kunde kännas så rund o fin o LUGN! Öronen pekade framåt, svansen var stilla och vi bara njöt! Totalt synkade!
(Tur ingen hör mig, igår satte jag igång Paul Potts i lurarna för att få en lugn känsla. Givetvis började jag skråla allt vad jag kunde: TAAAAAJM TOOOOO SAY GOOOODBAAAAAJ)

:D

Haha, synd att inte någon filmade det! :rofl:

Chatsi kändes lite matt på träningen igår, kanske inte så konstigt. Men sen började hon plötsligt hosta. Tränaren trodde först hon satt nåt i halsen. :crazy: Lite snorig var hon efteråt, men ingen feber.

Lägger om planeringen och ger henne en veckas ledigt. Missar terrängträningen på fredag. :cry:
Provar igen den 14:e och hoppas att vi tar fälttävlanskortet då, eftersom det är efter anmälningstiden till udden har gått ut. :angel:

Eller borde jag vänta helt?

KL

Nu har jag anmält mig till Pay and Cross på Mantorps Terrängbana nästa helg. Känner mig pepp inför fälttävlan där helgen efter och hoppas på att Kimbi och jag ska göra lite bättre resultat än förra året. Satsar då främst på att förbättra dressyren.

Sitter här hemma nu och pluggar dressyrprogrammet och insåg att det gick i debutant 1997 vilket jag inte ridit sedan en sisådär 2003 typ. Detta program står det ju att man får rida lätt i, och jag funderar på att göra det. Brukar man få väldigt mycket sämre poäng för att man rider lätt för att domarna ner ned på det? Det kanske är bättre att rida lätt än att sitta och skumpa i sadeln vilket jag gör på mitt stora monster på 180 cm ^^? Lite input?

Jag brukar rida lätt om man får:) har aldrig fått någon kommentar att det skulle vara bättre att sitta ner så tror inte det ger högre poäng:)

Om det står i programmet att man får rida lätt, får domaren inte dra ner poängen för att man gör det.

Tack för tipsen om boots! Jag har ett par jättemjuka gummiboots (nya från Hööks) med kardborre. Jag hade ett par gamla från Globus hemma med neoprene på insidan, men de täcker lixom inte så mkt på baksidan av hoven, jag vet inte om de är tänkta att ha på bakbenen egentligen.

Idag upptäckte jag att hon fått lite skav av senskydden oxå :crazy:, antar att jag får bli flitigare med att linda istället... Och borsta både ben och skydd supernoga.

Haha, synd att inte någon filmade det! :rofl:

Chatsi kändes lite matt på träningen igår, kanske inte så konstigt. Men sen började hon plötsligt hosta. Tränaren trodde först hon satt nåt i halsen. :crazy: Lite snorig var hon efteråt, men ingen feber.

Lägger om planeringen och ger henne en veckas ledigt. Missar terrängträningen på fredag. :cry:
Provar igen den 14:e och hoppas att vi tar fälttävlanskortet då, eftersom det är efter anmälningstiden till udden har gått ut. :angel:

Eller borde jag vänta helt?

Jag tror du smittat Chatsi :D

Hur du ska göra kan nog bara du känna, jag har aldrig haft någon snorig/förkyld häst heller så jag är verkligen inte till någon hjälp :p

Du får sätta fårskinnsludd i senskydden oxå :) Ni kommer se ut som ett litet får när du e klar :D

Som jag befarade så satte mina nerver stopp för vårt tävlande i söndags. Jag kunde inte äta på morgonen för jag mådde så illa och jag var så blek i ansiktet när jag kom till tävlingsplatsen att Anna tyckte jag såg grå ut :D Så ska det tydligen inte vara.

Det jag var mest nervös för var ju i vanlig ordning hoppningen, och i vbanlig ordning så satte mina nerver och mitt dåliga självförtroende stopp för vår framfart och vi rev ut oss. Det blev 20 fel och alltså ingen terräng.

Rivningarna berodde på för dålig galopp. Jag vågade inte rida på eftersom Lina var skithet, det var första gången ute för säsongen och jag var rädd att hon skulle rusa. Det ledde till att jag fegred istället vilket ju inte var mycket bättre. Självförtroendet var rätt mycket i botten efter det, åkte hem och grät en skvätt och funderade tom på att ge upp det här med ft, men sen läste jag ett klokt citat i min jobbalmenacka igår:

"Dina möjligheter till framgång står i direkt proportion till hur mycket glädje du får ut av det du gör"
Michael Korda

Så nu jäklar ska vi ha kul på söndag när det är tävling i Gärds!

O jag ska tvinga dig att äta, så det behöver du inte tänka på heller!
Full fokus på att ha KUUUUL! :D

Det låter bra. Då får det nog bli lättridning så slipper min pålla att ha en klump skumpandes på ryggen. : )

"Dina möjligheter till framgång står i direkt proportion till hur mycket glädje du får ut av det du gör"
Michael Korda

Så nu jäklar ska vi ha kul på söndag när det är tävling i Gärds!

Underbart!! Försök ändra dina krav på dig själv till att du ska ha så kul som möjligt :bump: :banana: :D

Min kollega sa samma, sluta pussas med hästen! Too late... :angel:

Jag tänkte mer i banorna av att jag kanske inte klarar fälttävlanskortet när jag rider upp, och då är det ju dumt att vara anmäld och återanmälningstiden har gått ut. :crazy:

Missar hoppträning idag, 350 spänn i toan typ. :mad::crazy:

Rebecka, det är klart att du ska ha KUL, det är väl därför du rider ft? Du är ju jätteduktig, inse det nån gång!

Jag kan inte se varför någon öht skulle kunna misslyckas med fälttävlanskortet. Jag tog det i höstas och det var inte någonting som var svårt. Först träffades vi hemma hos Ted och hade en genomgång av TR. Han berättade om sånt som är specifikt för fälttävlan och vad man ska tänka på när det är tävling och lite om hur tävlingsdagen kan se ut. Inget prov alls, utan bara information. Vi fyllde även i våra ryttarböcker så att Ted kunde signera dem sen.
Sen åkte vi bort till banan, red fram som vanligt. Hoppade fram på lite olika hindertyper, precis som på en vanlig träning, därefter hoppade vi en bana där de flesta hindertyperna fanns med. Finito. Det finns inga krav på att man ska hoppa felfritt, för jag och ett par ekipage till hade något stopp, men vi klarade kortet ändå.

Har du bara tränat på de olika hindertyperna och vet hur man rider på dem så ska fälttävlanskortet inte vara några problem!

En prick mitt på benet på insidan och lite skrubb på ett par ställen på kotan.

Lite typiskt att jag har ett par bakskydd med fårskinn, men inga framskydd... :crazy:
Ska kolla mina andra och se om de passar bättre på henne.

Bra, det låter ju lovande! Vi har ju inte hittills på de få träningar vi gjort råkat särskilt illa ut.

En prick mitt på benet på insidan och lite skrubb på ett par ställen på kotan.

Blä! Mitt odjur får dock ofta (av alla skydd hittills och lindor) lite skrubb bakpå kortan typ. Men det blir aldrig värre än så. Jag upplever dock att hans terrängskydd sitter bättre än vanliga senskydd. Hoppas du hittar något som funkar för lilla prinsessan :bump:

Hihihi :D Trist med hoppträningen. Hur funkar det hos er, betalar ni ett antal lektioner i förväg eller är det bara så att man ska betala om man lämnar återbud för sent?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Danmark
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Barmarksdrag/canicross
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden II
  • Evolve