Snacktråd sommarsäsongen 2012

Sv: Snacktråd sommarsäsongen 2012

Skulle någon kunna länka till det evenemanget på fb? Min hittar inte hur jag än söker... :mad:

Vilket, gärds? Elin har länkat! Jag oxå men för ett tag sedan :)

Hmm, undra om jag är vän med dig? Måste kolla :p

Länkat var?

Och jag hittar inget på Annas profil heller...

Jag vet inte om mitt fb är konstig eller om jag letar dåligt, det var samma med Indoor Eventingen, det kom inte upp när jag sökte, trots att jag var inbjuden...

En liten fråga till alla kära vänner, svara nu ärligt:devil::D

Tränar ni er själva någonting utöver ridningen?

Jaaa, tack!

Hm ang träning, dåligt med det numer... i höstas cyklade jag 1,5 mil några dagar i veckan för att ta mig till och från tåget och skolan, nu har jag körkort så det blir nog inget mer ens när vädret tillåter :p

Jag gör. Försöker gå på olika typer av pass på gymmet, t.ex. bodypump eller box, två gånger per vecka. Tyvärr funkar det inte alltid att kombinera med skola, tre jobb och stall men det är iaf ambitionen. Har vi håltimme (två timmar) i skolan går jag gärna till gymmet.
När vi om två veckor har flyttat så kommer jag också cykla till och från stallet. Det är inte så långt men det blir iaf 6 km per dag.
Dessutom försöker jag ett par gånger per vecka powerwalka, eller vad det nu ska kallas :p

Springer på löpbandet ibland. Vet inte om jag ska prova att springa utomhus nu när det blir lite varmare, jag har aldrig varit ett fan av jogging, men löpbandet har faktiskt funkat bra. Jag skulle gärna träna ngn form av aerobics men jag får inte riktigt ihop tiderna med mitt liv.

Innan, när jag bara hade 1häst och nära till gym, och inte hade ne pajjad fot, så sprang jag till gymet, tränade 30min core, 1h bodypump, sen sprang jag hem och detta gjordes 3ggr/vecka. Utöver det så sprang jag milen en gång i veckan.

Nu hinner jag inte, finns inget gym med pass som ligger bra till och som har bodypump vilketär det enda jag tycker är kul, och min fot är som sagt fucked up så jag kan inte springa... Innan foten pajjade så sprang jag fortfarande, men det blir aldrig något mer med det :(

Jag saknar träningen som f*n rent ut sagt. Tyckte det va så himla roligt, och jag trivdes med att vara i så bra form. När vi flyttar igen så ska jag ta tag i det tänkte jag... om jag hinner...

Springa är så bra, för det tar bara 30min sen är man klar lixom, mer behövs inte, och 30min 3ggr/vecka KAN man klämma in. Jag har försökt komma på saker jag kan göra istället för att springa, men det enda jag kommer på är cykla, och att cykla lika mycket som motsvarar 30min löpning tar för lång tid... BLÄÄÄÄ!!!

Jag är en väldigt bekväm tjej, men jag gillar att träna! älskar känslan av att verkligen ha kört slut på sig själv... :banana:
generellt tycker jag att vi inom ridsporten glömmer bort oss själva, känns det igen? ;) vi är noga med att hästen ska ha en väl balanserad foderstat, bra träningsupplägg mm.. men hur ofta tänker vi på det för oss själva? vi ska ju faktiskt också prestera, o på tävling ska vi ju prestera maximalt.
har precis avklarat en kurs i fysiologi, kost o hälsa - inser att jag har en del att jobba på. :p jag äter alldeles för lite, för oregelbundet och för dålig mat.

jag har precis börjat igång med att jogga igen. :) har tänkt springa vårruset, midnattsloppet och tjejmilen i år. målet är att springa milen under 50 min! upplägget nu är att springa varannan dag 4-7 km. alltid ordentlig stretch efter, ibland lägger jag på lite styrkeövningar.
ska även komma igång med yoga (tränar hemma), får se hur ofta det blir, kanske 2 ggr i veckan.

hur sköter ni eran kost?

Vi kör på Linas matkasse, så det är ju en rätt bra balanserad kost. Jag är utöverdet fruktansvärt dålig på att äta. Äter frukost i bilen på väg till jobbet, medhavd matlåda till lunch så det är ju bra, sen äter jag inget förrän jag kommer hem från stallet(kör direkt till stallet efter jobebt) och det brukar bli runt 9tiden på kvällen, då käkar vi middag :D haha!

En liten fråga till alla kära vänner, svara nu ärligt:devil::D

Tränar ni er själva någonting utöver ridningen?

Varför vara oärlig :D

Jag tränar inget alls, rider inte ens :p

När jag var singel och bodde i stan gick jag på div gympappass lite lagom oregelbundet och sprang dito mycket. Det bästa var dock när vi upptäckte thaiboxning :love: Sjukt kul och en helt annan nivå än gymppass! Gjorde dock att jag helt tappade intresset för gympappass osv. Ska jag träna något mer organiserat någon mer gång så är det helt klart thaiboxning/liknande.

hur sköter ni eran kost?

Bra, tycker jag :p Lagad mat varje dag på kvällen. Plus hemlagad. varm matlåda till lunch i skolan varje dag. Jag är på tok för skuldsatt för att köpa mat :D Äter alltid frukost och lite mellanmål. På tok för mycket godis och chips men det har jag alltid ätit och bryr mig inte direkt om så länge jag äter riktiga mål som bas.

Sedan fettisdagen har jag ätit typ 5 från grunden hembakade semlor/dag. Det är väl bra :angel:

Nej, jag tränar inte mer än stalljobb med mockning och annat släpande.. Promenerar lite och cyklar ibland till och från saker.. När det är vår/sommar brukar jag ibland löpträna/jogga, men annars hinner jag aldrig med något som är tidskrävande eftersom hästarna tar upp all tid.

Min kost är både bra och dålig. Jag äter oftast bra saker, när jag äter. Ibland blir det långt mellan gångerna.

*kl*

Idag var vi på en lång tävlingsdag. Kom fram kl 10 i f.m. och åkte därifrån 18:45. Helt galet mycket starter!

Men trots galet mycket starter var jag placerad i båda klasserna jag red :D :bump: Den svarta räserkorven kan hoppa också ;)

Var du i Askersund? Tror faktiskt att jag såg dig när jag värmde upp spindelhästen till 1m. Eller rättare sagt, jag såg en huva och ett shabrak på en mörk häst som jag tidigare sett i shoppingtråden här på buke och lade ihop ett och ett :angel:

*kl*

Angående träning så försöker jag springa. Har däremot varit först sjuk och sedan skadad själv så haft ett ovilligt uppehåll nu som fått mig att tappa rutinen. Ska se om jag kan satsa på något lopp framåt våren så jag får något att träna till, kanske får mig back on track så fort ryggen är hundra igen.

Min kost sköter jag relativt bra. Jag äter lagad mat en gång per dag som jag lagar själv och det är lakto ovo-vegetariskt. Har svårt för frukost om jag vaknar tidigt på morgonen och kan gå länge utan att bli hungrig eller äta. Men när jag väl äter så är det som sagt vettig mat. Sedan har jag en förkärlek till lösgodis, men inte i sådana mängder att jag ser det som ett stort problem. Dricker väldigt måttligt och nyttjar ingen nikotin.

Yes jag var där och japp, matchande vi var va ? ;) :D

Jag försökte höra ditt namn för jag visste du skulle vara där, men jag såg dig aldrig tyvärr. Min häst var lagom kokobeng idag, förmodligen tokbrunstig eller något, men jag lyckades rodda runt henne trots diverse luftsprång på framridningen :P

Ah, jo. Jag var där med min stora ljusbruna spindelhäst. Red någonstans i mitten av 90 och sedan först i 100 (innan avdelning A startade) eftersom min pojkvän skulle ha missat sitt tåg hem om jag hade behövt vänta hela klassen. Stort kudos till arrangören för att de var så behjälpliga på den punkten, annars hade jag fått stryka mig från sista klassen. Trodde att jag såg dig på läktaren först också men vågade liksom inte traska fram och fråga "Mintrolle?" utan att vara säker :angel: lättare att placera människor när de sitter på sina hästar :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Födda 2022
  • "Rimligt" pris för en hobbyhäst

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka