Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ragdoll ska ju inte ha underull, så det blir ju inte fluffigt på samma vis som exempelvis en birma eller perser. Men min ragdoll kan jag nog kalla fluffig också . Mycket päls åt alla håll såhär på vintern.Nej, inte fluffiga. Luftig, som i att den rör sig ner katten rör sig och hänger "fritt" utan att kännas kompakt.
Citat från standarden: "Medellång, tät, mjuk och silkesaktig, ligger intill kroppen."
Slutresultatet på pälsen brukar komma efter ett tag. Själv brukar jag bada ca 3 dagar innan utställning, så hinner pälsen bli perfekt . Men skönt att hon tog det så bra! Bad brukar ju inte vara helt populärt.Premiärbadet avklarat! Båda överlevde sen lyckades jag väl inte att få till fluffigheten men hon fick inte panik utan tog det ganska lugnt så hoppas på bättre fluff till nästa gång
Tror dock att jag misslyckats totalt Ser INTE bra ut!Slutresultatet på pälsen brukar komma efter ett tag. Själv brukar jag bada ca 3 dagar innan utställning, så hinner pälsen bli perfekt . Men skönt att hon tog det så bra! Bad brukar ju inte vara helt populärt.
Vad tycker du själv?När är man en crazy cat lady i era ögon?
Det är det jag inte riktigt vetVad tycker du själv?
Nej, det skulle man nog inte använda gällande annan hobby. Inte om hundar eller hästar t ex?Det är det jag inte riktigt vet
Man skulle ju inte använda ett sånt uttryck om nån annan hobby? Och man är ju inte crazy i ordets rätta bemärkelse för att man tycker väldigt mycket om katter. Det är ju liksom ingen positiv klang över det hela.
Jag skulle väl möjligen kunna påstå att en ensam tant som lever med sina katter och vårdar dom som sina barn (på ett extremt sätt) till följd av någon psykisk sjukdom skulle kunna vara just en crazy cat lady, men dom personerna lär ju inte vara så himla många i världen.
Det var lite därifrån min fundering kom. Folk kan vara hur aktiva som helst med sina hundar/hästar, deras tävlingar i olika former och verkligen leva ett hund-/hästinriktat liv - men där finns väl ingen negativ benämning på det hela?Nej, det skulle man nog inte använda gällande annan hobby. Inte om hundar eller hästar t ex?
Precis likadant är det för mig.@cili Jag gillar att läsa om och titta på foton om andras djur, att prata om djur och att hålla på med djur. För mig är det avkoppling. Kanske att det behövs när man håller på med annat i vardagen/jobbet, sådant som kräver mycket av en.
Har det att göra med att man (oftast) inte tränar katter på samma sätt? Både hundar och hästar tränar man mer. Legitimerar det?Det där är intressant, det är lite som att katter inte räknas.