Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Använder espree till min tjej. Se till att verkligen få ur allt schampo. Annars kommer pälsen bli skivig. Jag gör ju mest utställningsbad på min. Men då schamponerar jag 2-4 ggr. Efter sista schamponeringen sköljer jag tills pälsen känns sträv och krispig (du kommer förstå när du är där). Kan ta typ 10 minuter, men det är milsvid skillnad på resultatet mot om du vara sköljer en kort stund .Kanske borde skapa en tråd men... Fröken Ragdoll fäller och ska få ett bad. Bra shampo till kisse?
Jag har svårt att få tag i någon veterinärtid . Bölden har spruckit inatt...
Jag har en spruta, koksaltlösning får jag köpa. Hon äter, dricker och har ingen feber. Tratten åkte på, hon är skitsur över den :P
Ska ringa till två veterinärer till.
Att fröken blir snyggare! Pälsen kommer bli fet och skivig om du inte får ur schampot helt. Och då blir hon inte fluffig . När jag utställningsbadar på riktigt använder jag ju balsam också, och fönar, men det är ju inte nödvändigt för hemmabruk .Nån fördel med att utställningsbada även om kisse barA ska vara fluffig hemma?
När jag utställningsbadar på riktigt använder jag ju balsam också, och fönar, men det är ju inte nödvändigt för hemmabruk .
Har du en korthårig ras? Tänker mig att en ragdoll, som i mitt fall, ska vara fluffiga. Fast jag kan ha felJag använder alltid balsam, tycker pälsen håller sig mycket bättre då. Mina badas ju gärna två veckor innan utställning (om alls) för att de inte ska ha en fluffig päls.
Vill gärna ha ett riktigt fluff här hemma så tar åt mig av alla tipsAtt fröken blir snyggare! Pälsen kommer bli fet och skivig om du inte får ur schampot helt. Och då blir hon inte fluffig . När jag utställningsbadar på riktigt använder jag ju balsam också, och fönar, men det är ju inte nödvändigt för hemmabruk .
Har du en korthårig ras? Tänker mig att en ragdoll, som i mitt fall, ska vara fluffiga. Fast jag kan ha fel
Ragdolls ska vara fluffiga och deras päls ska kännas som silkeHar du en korthårig ras? Tänker mig att en ragdoll, som i mitt fall, ska vara fluffiga. Fast jag kan ha fel
Ragdolls ska vara fluffiga och deras päls ska kännas som silke