Ja men precis! Jag gillar katter i allmänhet, men just mina katter är ju mina familjemedlemmar.@cili: Det där är intressant, det är lite som att katter inte räknas. Mina katter är ingen hobby, de är min familj! Utan att förmänskliga dem givetvis men jag skulle vara förtvivlad att komma hem till ett tomt hus. Ja, det är krångligt med mitt jobb (jobbar ju borta ibland) men jag har bestämt mig att det ska gå att lösa. Ta med dem när det går och annars fixa kattvakt som är hit två ggr/dag eller faktiskt bor här. Vill man så går det.
Det är ju inte så konstigt att de flesta av mina bilder är på katter, det är ju de jag har att ta kort på. När jag hade hästar var det dem som dominerade bilderna. Har man barn är de det som fastnar på bild oftast antar jag.
Foto är ett av mina stora intressen (jag har lagt långt mer på min kamera än vad mitt raskattsinköp kommer gå på...), och jag är inte så intresserad av att gå ut och fota vintern eller varje pryl jag äger - då blir det bilder på djuren (det ger ju dessutom en utmaning eftersom jag inte kan säga åt dom att sitta still på ett visst ställe på ett visst sätt). Tydligen är jag ju bra på det också, eftersom jag får förfrågningar av andra om jag kan komma och fota deras djur. Men jag skulle ju aldrig tänka "nej det är bäst jag lägger upp en bild på en lampa istället, så det inte blir för mycket katter".