Snacktråd katt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast din tjej är ju så otroligt söt så jag förstår att du inte kunde stå emot. Älskar timglasformade bläsar på mitted, eller över huvud taget mitted med bläs! Nu får jag snart en blå, mitted... dock ingen bläs :(. Men hon är rätt söt ändå :)

Det var nog bläsen som fick mig på fall, förutom hennes personlighet såklart ;)

Din nya är ju fantastiskt söt, blev lite avis när det var en blå :D

Lilla fröken får ett busryck på några minuter varje kväll vid 22.30, men hon verkar inte fatta hur man gör när man leker :confused: Eller om Fröken bara inte gillar just sina 20 leksaker :mad:

Jag omplacerade nyligen en av våra katter. Henne köpte jag när jag bodde själv i en lägenhet. Hon var innekatt tills hon var 1, sen fick hon springa ute under den sommaren, innan hon var innekatt ytterligare ett år. Detta gick väldigt bra med den katten och hon vande sig snabbt med att vara utekatt. Vi bodde dock på landet. Tror inte jag skulle våga ha utekatt inne i samhället oavsett. Har man en katt som fungerar som innekatt skulle jag nog fortsätta så. Blir bara jobbigt om man i framtiden skulle flytta till något mindre kattvänligt ställe.

Okej :) Hon bor dock i ett område med mycket "ängar" med små dammar runt omkring och finns ingen direkt stor väg i närheten men som du säger är det kanske dumt ändå!

Okej :) Hon bor dock i ett område med mycket "ängar" med små dammar runt omkring och finns ingen direkt stor väg i närheten men som du säger är det kanske dumt ändå!
Det får man ju lite känna själv, men jag hade funderat både en och två gånger faktiskt. Sen om man bor i ett radhusområde kanske inte andra grannar är så glada att få in katten i husen/trädgårdarna. Min mamma bor numera i ett sådant område där det finns extremt stort hat mot katter. Hennes granne som har katt släpper därför bara ut dem under natten, när förhoppningsvis ingen störs.

Sällar mig till skaran av kräsnakattägda :meh: Nikita och jag är inte riktigt överens om vad hon ska äta. Jag gick igenom 26(!) olika sorters blötmat innan vi kom överens om att Sheba bitar i sås - ej gele eller paté eller classic gick att få ner. Hon får idag lite torrisar (Applaws) och sedan Sheba. Tyvärr har hon börjat vägra äta sin Sheba - jag planerade det så att hon fick blötmat sedan gick jag till jobbet så jag inte hörde henne gnälla över att hon 'bara' får äcklig blötmat. :p Men på senare tiden har jag kommit hem till en nästan orörd blötmatsskål. Vågar inte riktigt slopa torrisarna så vet jag inte riktigt vad jag ska göra nu. Jäkla katt att inte förstå sitt eget bästa! :mad:

Visst bli man glad på de små hårbollarna, speciellt när man försökt fjäska? *sagt med uppgiven stämma*

@zassoo Sådär har det blivit med de hästar jag haft. Man bestämmer färg, kön, ras och utbildningsnivå - och kommer hem med nåt annat :D

Tänkte även passa på att avslöja att jag nu letar siames/oriental på allvar. Dyker rätt katt upp så ska den bli min!
Kön är inte så viktigt, ska ändå inte avla. Och så ska den vara brunmaskad eller choklad/svart, ingen vitfläck. Jag ska inte komma hem med en blåtabbykossa ;)

Jag kan vara lite impulsiv ibland, trots att jag i de flesta fall är väldigt planerande och tänker efter. När jag skulle köpa ragdoll så skulle jag ha en blå. Ingen snack om saken, den skulle vara blå!

Så hittade jag en uppfödare som hade kattungar till salu. Alla var bruna. "Jag åker och tittar!" :banghead:

Samma kväll tingar jag en av de bruna kattungarna. :cautious:

Men vad spelar färgen för roll när det var en sån här goding som flyttade hit :love:
7d142b7fac591a7c34b9d361bcd872a9_zpsf0880328.jpg

Nästa ragdoll ska vara blå!! :D
Och jag hade tänkt mig kanske en brun (fast i ärlighetens namn så brydde jag mig inte så mycket, jag ville bara ha en KATT!) men så flyttade det in en sköldpadda, i lila och créme, till!
Men om det blir en ragdoll igen så är jag sugen på en brun :D

Sällar mig till skaran av kräsnakattägda :meh: Nikita och jag är inte riktigt överens om vad hon ska äta. Jag gick igenom 26(!) olika sorters blötmat innan vi kom överens om att Sheba bitar i sås - ej gele eller paté eller classic gick att få ner. Hon får idag lite torrisar (Applaws) och sedan Sheba. Tyvärr har hon börjat vägra äta sin Sheba - jag planerade det så att hon fick blötmat sedan gick jag till jobbet så jag inte hörde henne gnälla över att hon 'bara' får äcklig blötmat. :p Men på senare tiden har jag kommit hem till en nästan orörd blötmatsskål. Vågar inte riktigt slopa torrisarna så vet jag inte riktigt vad jag ska göra nu. Jäkla katt att inte förstå sitt eget bästa! :mad:
Mina små fröknar åt Mjau och Bozita blötmat tillsammans med rått kött/organ tills att kattvakten en helg bjöd dem på annat. Nu är det bara Sheba-bitar i sås som duger utöver rått kött/organ. Och bara Shebas kyckling- respektive lammbitar... Gele´och paté är äckligt, säger de.

På sommarhalvåret fångar de möss och sorkar och på vintern köper jag djupfrysta möss i djuraffären. Det är den allra, allra godaste maten!

Verkar vara en hel del ragdollfolk som huserar här!
Jag har två. Bråkan och Bråke (aka Kattpojken, KP).
Bråkan är blå bi-color och den absolut enda katten som behövs. Och så fick hon en jäääävla jobbig lillebror. En bruntabby. Just nu så tycker Bråkan att allt är i sin ordning när KP är i burvila. Hon kommer in i rummet, ser på honom med äcklad min fräser och går ut igen.

Sen har jag två riktiga katter också - Nippis och Siri

Mina små fröknar åt Mjau och Bozita blötmat tillsammans med rått kött/organ tills att kattvakten en helg bjöd dem på annat. Nu är det bara Sheba-bitar i sås som duger utöver rått kött/organ. Och bara Shebas kyckling- respektive lammbitar... Gele´och paté är äckligt, säger de.

På sommarhalvåret fångar de möss och sorkar och på vintern köper jag djupfrysta möss i djuraffären. Det är den allra, allra godaste maten!

Hah, Nikita skulle aldrig nedlåta sig att äta rått kött. Hon äter endast grillad entrecote eller kyckling. Hon vägrar också att äta räkor, tonfisk och allt annat andra katter gillar. Torkad kycklingfile (egentligen hundgodis som djuraffären rekommenderade) funkar bra som substitut för råa kycklingvingar. Försökte med kycklingvingar, ingen vidare framgång. Första gången slickade hon lite förstrött och ignorerade den sedan, rinse and repeat flera gånger. Tills hon släpade med den sig in under min mycket breda och tunga soffa och lämnade den där. Tillbringade en halvtimme med att flytta soffa och skura golvet. :mad: Efter det gav jag upp. Hmm, bra tips dock, ska försöka byta Sheba sort och se om hon gillar den bättre![/QUOTE]

"Hah, Nikita skulle aldrig nedlåta sig att äta rått kött. Hon äter endast grillad entrecote eller kyckling. Hon vägrar också att äta räkor, tonfisk och allt annat andra katter gillar. Torkad kycklingfile (egentligen hundgodis som djuraffären rekommenderade) funkar bra som substitut för råa kycklingvingar. Försökte med kycklingvingar, ingen vidare framgång. Första gången slickade hon lite förstrött och ignorerade den sedan, rinse and repeat flera gånger. Tills hon släpade med den sig in under min mycket breda och tunga soffa och lämnade den där. Tillbringade en halvtimme med att flytta soffa och skura golvet. :mad: Efter det gav jag upp. Hmm, bra tips dock, ska försöka byta Sheba sort och se om hon gillar den bättre!"

@MJLee :laugh:
Våga prova frysta möss, säger jag bara! (Låt dom tina först.) Mina, som då aldrig ätit annat än torrfoder/burkmat, blev helt galna. De morrade för att försvara sitt byte, lekte, kastade och anföll den stackars döda musen innan de åt upp den. Både motion, aktivitet och mat - katternas Kinderegg :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 294
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 391
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 174
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 930
Senast: Sparksfly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama