Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag föredrar absolut tabletter. Tar ett stadigt tag om Nikita i nackskinnet, stoppar i tabletten och stryker sedan med fingret längs med halsen tills jag vet att hon svalt den. Klart på några sekunder. Sedan en myckenhet Dreamies för att kompensera för förolämpningen![]()
Äsch Dreamies är larv! ska det vara mutor eller beröm ska det vara kli under hakan med naglar helst tycker Pälsfröken annars kan det duga med RC ( men nej händer inte åkt ut genom dörren helt!) eller Smilla Toothies dock tror jag att det mesta som knastrar funkar här.
Igår slog hon dock rekordet så betjänten höll på att svimma.
En skål blötmat Bozita Ren i sås men det där med att äta tjaaa, så jag kastade fram några bitar rå skinkstek och ställde framför Bozitan och tänkte att det kanske kan få henne att våga smaka köttet och vad händer?
Hon äter köttet men rör inte blötmaten alls.
Jag vågar inte tänka tanken och jag vågar inte googla recept fullt ut, även om jag kisar på dom ibland och mush har jag bestämt att det ska inte testas!!
/hallonsaft som snart får magsår (igen!!, redan haft och det var inget skoj alls så Pälsfröken behöver inte bidra till sånt tack)
+ en som sliter sitt hår, men den finns ju inte nej! varför? hur ofta skulle de inte användas liksom!!
Jag föredrar absolut tabletter. Tar ett stadigt tag om Nikita i nackskinnet, stoppar i tabletten och stryker sedan med fingret längs med halsen tills jag vet att hon svalt den. Klart på några sekunder. Sedan en myckenhet Dreamies för att kompensera för förolämpningen![]()
Hur går det med kissen kissen?Insåg att jag gör urinprovet svårare än nödvändigt. Damen ifråga gillar bl.a. tomma lådor (kartong, plast, annat - spelar ingen roll) för sina felkissningar. Så nu har jag ställt fram en ikeaplastlåda som vi planerat att göra extrakattlåda av, det vore himla smidigt att bara hälla över i en plastmugg sen. Komsi, komsi katten!
Ge det någon dag så har hon löst det senHur går det med kissen kissen?
Men Boll då idag ju så det blir klart så fort det går för ev. behandling.Ge det någon dag så har hon löst det sen![]()
Bättre att hon väntar tills imorgon förmiddag, så kan jag köra in det till vet direktMen Boll då idag ju så det blir klart så fort det går för ev. behandling.
Fördel att ha en katt ibland då vet man vem som använt lådan.
Nej nej jag skulle inte kunna tänka mig ha flermen får bli senare någon gång.
Kunde tagit det tidigare idag. Huvudsaken hon piggar på sigBättre att hon väntar tills imorgon förmiddag, så kan jag köra in det till vet direkt![]()
Men fasen då. Jag som beställde hem från Apotea igårKlickade precis hem ett startkit Feliway samt en refill. Kan tipsa om att Apotek Hjärtat har 20% på alla veterinärartiklar, så bl.a. Feliway hade ett kanonpris (har man dessutom studentrabatt så drar det av 12% till på reapriset).
För är det inte UVI eller annan fysisk orsak så kanske Feliway kan hjälpa mot felkissandet, om det skulle bero på stress.
Det gick jättefort från att provet lämnats in tills veterinären ringde. Inga spår efter någon infektion. Både bra och dåligt, skönt att veta att det inte borde vara pga smärta som hon kissar fel, men en UVI hade ju förhoppningsvis varit lätt att få ordning på och nu står vi på noll inför nästa veckas undersökning.
Feliwayen har kommit till uthämtningsstället, men det glömde jag givetvis bort när vi var ute och åkte. Så det får bli hämtning och start av den imorgon istället.
Vet inte om det var i den här tråden jag skrivit om det innan, men efter att hon kissat i sängen två gånger (jäkla tur att vi har flera extratäcken) så åkte vi till Jysk och köpte vattentäta lakan som vi lagt under de vanliga. Skulle hon då kissa där igen så ska det åtminstone inte vara någon risk att det går igenom till madrassen. Jag är vansinnigt less på att stå och dränka madrassjäkeln i ytdesinfektion flera dagar i sträck kan jag lova (men all lukt är borta, även för en kattnäsa)