Någonting är fel med Luna. Jag blir så arg på mig själv för att jag inte insåg det tidigare ikväll, men jag var så trött efter jobbet att jag inte insåg det förrän för någon timme sedan.
Hon brukar bli superpigg när hon märker att jag ska gå och lägga mig. Ingenting nu. Jag kastar leksaker, och hon visar intresse men springer inte efter (som hon alltid annars gör). Tar fram Da Birden - intresse igen, men ingen ork. Byter till ny fjäder (vilket alltid resulterar i megaskutt), men inget händer.
Hon verkar inte ha rört sin mat under dagen. Hon har heller inte visat intresse för den nya blötmaten jag lade upp nu. Annars brukar hon komma och pipa när jag öppnar en ny påse. Nu har hon inte ens luktat på fatet.
När jag kommer hem från jobbet brukar hon möta mig och mer eller mindre springa ut i trapphuset när jag öppnar dörren. Nu låg hon på en filt i hallen och kollade på mig. Jag trodde att hon var trött, och tänkte inte på det...
Sedan var det det där med kisset. Och så rör hon sig konstigt. Lite mer markbundet, men lägre svans. Jag tyckte att hon nästan vinglade till ett par gånger innan... Och så andra småsaker som känns skumma.
Något är knas. Jag har varit i kontakt med vet, och de tyckte att jag kunde vänta med att komma in till kl. 8.00, så har hon inte blivit sitt vanliga jag igen inom ett par timmar så blir det sjukhusbesök för tösen.
Just nu dricker hon i alla fall lite vatten...