Fiderautomater så man kan begränsa tillgången för den tjocka. Det hade vi här hemma när jag hade en allegiker. Funkade klockrent!Gha! Hur gör man? En smal kräsen katt som äter exakt det hon behöver och en fet clown som äter för mycket![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fiderautomater så man kan begränsa tillgången för den tjocka. Det hade vi här hemma när jag hade en allegiker. Funkade klockrent!Gha! Hur gör man? En smal kräsen katt som äter exakt det hon behöver och en fet clown som äter för mycket![]()
Vilket fint stödHusse flinar.
Vilket fint stöd![]()
Fiderautomater så man kan begränsa tillgången för den tjocka. Det hade vi här hemma när jag hade en allegiker. Funkade klockrent!
Vad gör man när tjockisen går på två ben?![]()
Har varit inne på det, får nog bli så.Fiderautomater så man kan begränsa tillgången för den tjocka. Det hade vi här hemma när jag hade en allegiker. Funkade klockrent!
Ja och ett tetrapak ligger tydligen på ca 370- 380 grammen är ju infon från portionspåsarna som kommit lite galet och är ju bara 85 gram eller så men inte utan att jag höll på att skratta rakt ut.
![]()
Hoppas att det finns en annan lösning. Det är inte roligt att behöva "våldföra" sig på katten för att få dem medicin. Tilliten kan bli så skadad. Så blev det tyvärr med min Sally som behövde medicin för sin allergi. Hon slutade lita på mig helt och var bara olycklig, så då bestämde jag mig att behöver hon konstant medicinering för att må bra så är det bättre för henne att somna in. Inte värt att de ska vara misstänksamma mot människor hela tiden.Nästa vecka åker vi till veterinären för att ta nya prov på Luna. Förhoppningsvis är de fortsatt låga - så knäpp och galen och busig som hon är, så bara MÅSTE de vara det.
Lite orolig för fosfatbindaren, dock. Förra gången vi var hos vet så blev hon ordinerad att äta Pronefra (två gånger om dagen i samband med mat), och det går INTE bra. Det är i flytande form, som en liten matspruta, och Luna gillar det inte alls. Det går inte att blanda med maten, för då äter hon inte. Hon springer iväg och gömmer sig varje gång hon misstänker att det är dags - nu blir hon till och med misstänksam (med all rätt...) när jag ger henne blötmat, trots att det är det bästa hon vet. Hela proceduren innebär bara stress, ledsamhet och missnöje på båda sidor och så vill jag ju inte ha det.Ska fråga veterinären om vi kan testa det i pulverform och se om det går bättre (Fortiflora fungerade bra när hon behövde det).