Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Snyggt.Heja @Cattis_E ! Har också alltid velat lära mig köra traktor (ska bara köpa en först )
Igår gjöt våra fäder samt min man gödselplattan; Visa bifogad fil 54968
Idag ska det bli kantstöd, ca 30 cm, så murar vi resten sen. Svärfar drömde tydligen om stall som yngre så han är rätt involverad i det mesta
Vad snyggt det blev!Vi fick ett ryck och bytte färg på alla dörrar och portar! Från rött:
Till grågrönt:
Vad snyggt det blev!
Tack! Vi älskar vår innergård och har lite svårt att förstå att den användes som parkering innan vi flyttade in! Rakt fram på bilderna är alltså vårt stall, till höger i vinkel foderrum och förråd, bakom i vinkel gästrum. Det är alltså tre längor i vinkel. Sen ligger bostadsnuset fristående men i "kvadraten" till vänster. Gården är ganska exakt 10x10 meter och bland det första jag gjorde när vi flyttade in var att sätta en magnolia precis i mitten.@warg vilken vacker innergård
Så snyggt!Vi fick ett ryck och bytte färg på alla dörrar och portar! Från rött:
Till grågrönt:
Maken ska förhoppningsvis ringa och beställa topplagret till ridbanan i morgon! Har jag tur kan jag rida på min egna bana i slutet av veckan.
Fyyyy vad fuskigt
Vad kul!I lördags kom sista gruset och vi kunde börja använda ridbanan Den ska jämnas till mer för att bli perfekt så jag krattar, rider och sladdar så kommer den bli riktigt bra sen!
Vad kul!
Vad har du som topplager?
Tack så mycket!@warg Måste bara säga wow!!
Har kollat dina bilder många gånger på innergården, vilken fin färg ni valt och vad mysigt det ser ut!
Någon här i tråden som har erfarenhet av MakHippo?
Snart drar vårt "bygge" av ridbanan ihop sig!
Jättenöjd med makhippo, men tror att det krävs att man sköter den ganska väl (men det gör vi ändå, gjorde det även på vår förra bana) Vi har ett bärlager med dränering, två olika mellanlager och sen 5 cm makhippo dressyr på toppen. Jag kan inte dimensionerna på alla lager utantill, de togs ju fram av vår entreprenör för att passa våra förhållanden. Jag är för övrigt imponerad av entreprenörens nördighet kring banor, det är nu snart sex år sedan vi anlade banan och det händer fortfarande att han stannar till och kommer och tittar på den för att se hur den håller över tid och om den förändras!Fick hem hästarna igår.
@warg Nöjd med MakHippo? Hur är din bana uppbyggd?
Vad har ni för ventilation i era stall?
Det låter ju bra att ni är nöjda, vi kommer endast dränera och ha topplager p.g.a. sandmark. Vi har ju också kontaktat en entreprenör så vi förlitar oss på honom.Jättenöjd med makhippo, men tror att det krävs att man sköter den ganska väl (men det gör vi ändå, gjorde det även på vår förra bana) Vi har ett bärlager med dränering, två olika mellanlager och sen 5 cm makhippo dressyr på toppen. Jag kan inte dimensionerna på alla lager utantill, de togs ju fram av vår entreprenör för att passa våra förhållanden. Jag är för övrigt imponerad av entreprenörens nördighet kring banor, det är nu snart sex år sedan vi anlade banan och det händer fortfarande att han stannar till och kommer och tittar på den för att se hur den håller över tid och om den förändras!
Vi har en mekanisk ventilation med tilluft i varje box och frånluft mitt i stallgången. Vi utgick från Granngårdens ventilationspaket och byggde sedan ventilationen utifrån beskrivningen i Att bygga häststall.