Nu har vi ändrat oss igen ang uppbyggnaden av vår ridbana, haha. Det är helt otroligt hur många olika varianter det finns, och ALLA man pratar med säger olika. Men igår var vi och kikade på en bana som "vår" leverantör anlagt bara för nån månad sen (med liknande markförutsättningar) och den såg jättebra ut och precis rätt topplager, och vi var även i stenbrottet och kikade på rå-materialet (haha, vi är sten-nördar min man och jag).
Så nu blir det nog:
Bärlager 0-90 (som vi redan lagt)
Matta 10kr/kvm
0-8 stenmjöl ca 15cm pris: 105kr/ton inkl moms och frakt (vi behöver nog runt 250-300 ton till vår 22x42-bana + lite parkering bredvid)
Ska prata med företaget igen och se när de kan komma och dubbelkolla så att de lägger ut mattan (jag fattade det som det i alla fall). Ska även se vad de tar för att sprida ut materialet jämnt också, eller om vi gör det med snöplogen+traktorn det också.
Så nu blir det nog:
Bärlager 0-90 (som vi redan lagt)
Matta 10kr/kvm
0-8 stenmjöl ca 15cm pris: 105kr/ton inkl moms och frakt (vi behöver nog runt 250-300 ton till vår 22x42-bana + lite parkering bredvid)
Ska prata med företaget igen och se när de kan komma och dubbelkolla så att de lägger ut mattan (jag fattade det som det i alla fall). Ska även se vad de tar för att sprida ut materialet jämnt också, eller om vi gör det med snöplogen+traktorn det också.