Snackis och uppdateringstråd.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snackis och uppdateringstråd.

Igår var kompisen och hälsade på oss och nu har jag ÄNTLIGEN fått en ny film på Solstrålen. Känns som evigheter sen det fanns något annat än skritt på lång tygel att dokumentera. Efter all vila och all rehab känns det helt underbart att vara på väg. Det är väl inte mycket att hurra för i dagsläget (ouppvärmda dessutom), men för mig är det stort! Hon är fortfarande svag i sitt ben och det både syns och känns att hon inte klarar av att använda det på samma sätt, men jag måste ändå säga att det ser bättre ut än vad jag hade förväntat mig.

Hoppas på fortsatt lyckad igångsättning så att jag kan börja med lite ordentlig träning nu framåt våren och förhoppningsvis kan få fler filmer. Jag tycker det är otroligt kul och nyttigt att se sig själv och hästen, både i stunden och ett år efter. För inte alls många veckor sen var det i stort sett omöjligt att få någon trav över huvudtaget. Nu kämpar hon på. :love:

http://s1197.photobucket.com/user/linutt8/media/Sol2014-01-20_zpsf004d6a8.mp4.html

Ägaren vet bäst det är troligen något fel men förhoppningsvis kan det åtgärdas. Håll ut!!! När ska han kollas? Be dem röntga då med.

Om det känns som att det tar emot och han har svårt kan det mkt väl vara smärta.
Och ska man sälja behöver man ju en då gå igenom hästen innan o se så den ärfrisk inte främst för ens eget samvete.

Skulle ALDRIG ens tänka tanken att sälja en häst som inte funkar. Som jag skrev så är han bokad till klinik. Min fundering gällde om veterinären inte hittar något....

Du kan ju inte göra mer än kolla genom hästen och att vid en försäljning upplysa köparen om att du misstänker att ngt inte stämmer. Om vetten nu inte hittar ngt alltså.

Fast jag skulle nog inte göra så heller. Misstänker jag att något inte stämmer, så säljer jag inte.
Men om ingen vet hittar ngt alls och jag känner mig trygg med det svaret så drar jag slutsatsen att han mår bäst som skogshäst/lättklasshäst/träningskompis och utgår från det :)

Ja så skulle jag ned resonera. :)

Hur går det med din svarta lånehäst? Hette hon Nina?

Nej, jag misstänkte det :) Mer bara en kommentar om hur man möjligtvis kan göra :) Lycka till iaf!

Hur var det nu, var det någon mer som ska dit och rida/titta på?

/Anna

Jag ska vara med! :)
Har väl egentligen inte heller några förväntningar men är också en tävlingsmänniska och vill såklart visa det jag vet att vi kan. Har tyvärr alldeles för höga krav på mig själv och hoppas kunna koppla bort det och nervositeten och bara rida på som vanligt. :)

Ja så skulle jag ned resonera. :)

Hur går det med din svarta lånehäst? Hette hon Nina?

Hade henne i ca ett halvår, men vi kom inte riktigt underfund med varandra :( Supermysig häst, men hon ville tydligen inte bli min tävlingshäst hur mycket jag än försökte :D Hon är såld nu, men till vem och som vad (avel el ridning) vet jag inte. Hon ger nog någon stor glädje iaf :)

*kl* Gaaah, sadlar! :banghead:

Sadeln jag köpte till Tyra för typ två månader sedan, börjar näääästan passa mindre bra. Eller, ja. Musklar hon sig mer över ryggen kommer den inte passa längre. Två månaders ridning har gjort att hon dels breddat en del, men också blivit betydligt rakare i ryggen. Och snart kommer hon vara för rak för att min Hrimnir ska ligga helt optimalt. Den ligger än så länge fortfarande OK, men jag tror jag måste börja se mig omkring efter ett alternativ.

Jag ääälskar min sadel, oerhört bekväm. Men men, den ska ju ligga bra på hästen också. Den är troligen ganska lättsåld i alla fall.

Sadlar alltså! :p

Vad roligt!
Ja, det är svårt det där. Man säger till sig själv att "jag har inga krav på mig och hästen alls", men självklart vill man ju att det ska gå bra. Jag brukar försöka tänka att oavsett hur det går så kommer det bli en trevlig helg!
Vi åker redan imorgon då vi har en bit att åka, så vi blir några stycken som sover på vandrarhemmet och äter lite mat tillsammans och pratar häst. Som en liten mini-semester!
Hoppas att vi ses, och lycka till :)

*kl*

SJUKT stolt över min häst idag! :love: Hon har massor av vilja och energi, och har en tendens att bli något övertaggad och stark när vi rider ut med sällskap. Idag red vi ut på en tur med en stallkompis och hon var helt fantastisk. Mjuk och lyhörd, reglerbar i alla gångarter, tog små förhållningar mjukt och fint. Massor av energi fortfarande, men kontrollerbar och reglerbar på ett sätt som vi tidigare inte riktigt lyckats med. Hon kunde till och med bli omgalopperad utan att hon reagerade. Vi kunde reglera från ökad stor galopp framåt, till att korta galoppen med bibehållen bärighet, utan att hon ville bli ett ånglok och springa om. Fy fasiken vad fin hon är alltså, och kommer att bli.

kl

En liten bildbomb på min sötnöt :love:

Åh min vackra Draken som dansade igenom besiktningen igår U.A, och på söndag flyttar till sitt nya hem.
Känns fruktansvärt tungt men ändå rätt, tjejen är jätte duktig och red Draken så himla bra, känns bra men sorgligt.

Hon är väldigt personlig och supercharmig (och jävligt röd).
Hon är e. Baldur från Wänedal u. Gara fra Skarholt ue. Erknar fra Sortehaug (plus lite sträck över en del bokstäver som inte finns på mobilen).

Är inte det lite typiskt Balduravkommor? :) Har "hört" att det ska vara så +har en kompis med ett sto efter honom som har en hel del egna idéer. Dock vacker som en dag med en underbar trav med ett plus för vacker färg: riktigt mörk fux med ljus man och svans.

Du menar att de är lite "speciella"? Jo jag har hört det också. Fick en kommentar en gång när hon var ovanligt tvär om att alla efter baldur är knäppa i huvudet. Jag skulle snarare säga livfull

Traven är fin men just nu är hon ju fortfarande väldigt svag. Hon är dock femgångare från mamman, till skillnad från de andra balduravkommorna jag träffat på. Vilket jag tycker är kul, sen om det blir något av passen får tiden utvisa men hon är väldigt lätt att lägga i pass. Har bara inte tränats tempomässigt, eftersom vi inte kommit så långt mellan skadorna.

Jag red en baldurkille innan jag köpte Sol och han var helt underbar, otroligt ambitiös och positiv. Sol har lite mer stohumör men hon är oftast glad och pillimarisk. Hon är störtrolig så länge hon inte låser sig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 029
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 634
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 793
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV