Snackis och uppdateringstråd.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snackis och uppdateringstråd.

Jamen titta det där gick ju bra! Fin bild (i singular) på fin pålle!

/Malin

Kolfreyja är ganska stor men ingen jätte. F'ani är hennes största avkomma. Kolfreyja är dock 25 år nu och medelhöjden blir ju högre och högre, i sin ungdom räknades hon som ganska stor:)

Okej, kul att få veta! :) Stoet som jag ska betäcka är rätt liten... vi får väl se vad som kommer ut!

*kl*

Min häst som i år är hela 23 år (ung!) har verkligen blivit så himla fin att rida, det är en ren dröm att rida honom nu. Jag som tänkte låta halvpensionera honom, men såhär fin har han inte varit på evigheter! :love: Ska boka in en tid med min tränare någon dag och försöka få en ny film på oss..

Jag bara väntar på ett bakslag, för såhär bra kan det väl inte vara? Eller har vi haft alla våra bakslag med tanke på alla skador/sjukdomar? Hur som helst så är jag helt överlycklig att han är så himla fin fortfarande! :love:

0db795048b4a11e39d6d127553f729f8_7.jpg

img_2401_edited-1_52ed2d3b88e59d61f3c9fec6.jpg

Jag har precis börjat lära känna min nya häst som jag köpte innan jul från Danmark. :) Jag hittade honom av en slump "på jobbet" när jag arbetade som beridare där. Ni vet den där känslan av att allt är helt perfekt och att man inte kunde hittat en bättre häst? Så känns det. Jag är så glad att jag fick köpa den här hästen och han är precis vad jag önskat mig hela livet. :)

I Skåne börjar snön smälta bort och igår kunde jag skruvade av mina polarpads (som jag köpt i år) vilket kändes som ett vårtecken. Vi kunde även bygga hage och snart ska familjens grabbar få gå ut i ännu större hage. Helt underbart!

Fin bild :)
Härligt att hitta sin drömhäst!

kl*
Måste bara säga yee :bump: Fick till riktigt härlig ökad tölt idag!!
Han brukar slå över i trav när man ökar.

(upptäckte iof när vi stannade att båda bootsen fram hade losnat så endast de bak satt kvar = bättre tölt men nu vet jag vilket tempå han kan ha :) )

Min sadel har kommit en masxlex fina och den satt som ett smäck på Jorunn så nu äntliiiiiigen har vi en sadel.

Jorunn ska nu den 8 Mars vara med på sin allra första hopptävling med medryttaren.
Så det ska filmas och ta bilder det måste ju dokumenteras såklart:D
50 cm ska de hoppas så får vi se hur de går.

På Söndag ska ja åka utan häst och vara med på min första körträningskurs, och de ska bli spännande

Så det rullar på här borta hos oss:)

Kl.
Lilleman går ca 4-5 dagar/v och är så himla fin!
I tisdags red jag i ridhuset för första gången på en vecka (har ridit ut en hel del!) och fick för första gången se hur han VERKLIGEN rör sig. :love:
Sen är han så jäkla rar! Står stilla när man hoppar upp, bryr sig inte om andra hästar, håller full fokus och nu är det inga problem med volter. Han är så himla lättlärd!
Ska försöka få någon med mig som kan fota i helgen ...

Kl

Vad rider ni med för bett? Jag rider med ett tredelat tränsbett och ibland även ett tredelat fullcheck.
Jag tänkte införskaffa fler bett och variera med för hästmunnens skull.
Behöver tips :)

KL.
Long time no see, men tänkte utnyttja er, allvetande bukefalos - folk för ett par frågor. ;)
Min ridlärare/fd. arbetsgivare föreslog att jag skulle söka till Hólar, och jag kom till slutsatsen att det skadar väl inte att pröva.
( bra ursäkt att åka till Island och hälsa på bekanta på samma gång. )

Försöker leta efter information om när ansökning och inträdesproven är, någon som vet? ( vet att det är under våren, men någon som vet av erfarenhet exaktare tider? )

Googla så får du både bilder och info :)

Trevligt bett som ligger stilla i munnen vilket var anledningen till att jag köpte ett. En del påstår att det blir hävstångseffekt på det men jag upplever inte det. Drar jag i tygeln så blir det inget tryck alls i nacken utan det verkar bara i munnen precis som ett vanligt tränsbett :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
864
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 029
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 634
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 793
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar