Snacka om att tjäna pengar!

Sv: Snacka om att tjäna pengar!

Knapplån

Annonsen är på plats igen,,, på bud.
Vad är det för "svensk" sele?
Känner inte alls igen modellen:confused:

Va taskigt mott köpan att lägga ut ett sån högt pris på en sån sele. Säljaren kan ju inte själv köpt selen och bakselen för 5000 kr :eek:

Som det står i tråden är det vad hon fått den värderad till, det är väl inget taskigt att lägga ut den för det priset då.
Den är ju inte värd det men alla är nybörjare i början...

Men hon kan väll inte köpt den för 5000 kr.
Selen och bakselen kosta väll inte så mycket när hon köpte det. Om hon kanske inte köpte det bagnat.
Jag tycker man luras lite, när jag lägger ut annonser tänker jag på vad tex täcke kostade när jag köpte. Har antagligen täcket på samma pris om det är nytt eller lägre. Aldrig mer än vad det kosta nytt.

Jag mejlade för att bespara henne år av onödigt annonserande. Berättade även för henne om selen och att den inte lämpar sig för selen. Hon svarade idag att hon fått den värderad till det priset! sist jag kollade hade hon ändrat piset till Bud.

Jag kanske skulle få min skitsele i förrådet värderad :) prima hantverk!

åke-gillar du den typen av "sele" ??

Åke gillar allt som har med hästar att göra.

Eller så har hon blivit rejält lurad då hon köpte selen. Annars så var den i fint skick vad det verkar.

Men det står ju "Dock ej sambud"!

Alltså är ni många som vill åt den era skojare!:D

Jag mejlade för att bespara henne år av onödigt annonserande. Berättade även för henne om selen och att den inte lämpar sig för selen. Hon svarade idag att hon fått den värderad till det priset! sist jag kollade hade hon ändrat piset till Bud.

Jag kanske skulle få min skitsele i förrådet värderad :) prima hantverk!

åke-gillar du den typen av "sele" ??

Var i annonsen står det att hon vill bli besparad på flera års annonsering? :eek: Fattar nog inte riktigt vad du menar.

Knapplån,

Hej på er jag misstänker att det är mig det pratas om i denna tråden ? om inte ja bortse från nedanstående.:D

Jag fick på omvägar reda på denna tråd om att det pratas om mig, TACK till den som informera direkt till mig om det !!!

Snigelfarmor jag tror det var du som maila mig ? Tack för ditt mail synd att du inte fick/hade alla fakta innan du skrev till mig, men sånt är ju svårt att veta innan man mailar :) men jag tackar dig endå för ditt mail! Av kunniga männsikor lär man sig alltid mer! Men ja selen är värderad till det då den enbart är använd ca 10 ggr .

Jag har som sagt troligen själv blivit rejät blåst, men thats life jag vart självfallet lessen av mailet jag fick & tog allså bort priset & tog den på bud, men det är en svensk tillverkad sele som är värd det den är värderad till som vad jag nu vet säljs på bla Drive out hästvagnar.

Dom som känner mig här inne el från buke eller på annat vis VET att jag inte är ute efter att lurar någon då jag är en offentlig person vad skulle jag tjäna på det ?! Inget !

Nu har jag i alla fall betsämt mig för att behålla selen & prova på min nya frieser som inom kort kommer till Sverige, om inte annat för att vänja honom vid sele/tömköra. Därav att annonsen nu tagits bort.

Tack för att man fortfarnde kan skapa diskutioner ;)
Tack för ordet & Må gott alla till sist tro inte alltid vad ögat ser el örat får viskat utan vad hjärnan själv vill ta reda på :)

Anna
Frieisan Dream Team

Vad bra att du tog det så bra! Jag menade inget illa!

Det är ju faktiskt en snygg sele och du skulle kunna lägga några hundra på att få den omgjord till en parsele kanske, där behöver ju inte bröstan vara lös och du behöver inga skakelhållare. Frieserhästar i par är en mäktig syn!

:bow: Heja FDT....bra sagt :bow:
Tack för ordet & Må gott alla till sist tro inte alltid vad ögat ser el örat får viskat utan vad hjärnan själv vill ta reda på

Jag är ganska tålig ;) lessen över att ha blivit lurad dock.:(
Men man kan ju inte alltid veta alla detaljer kring en annons & då jag fick detta på mail ang denna tråden som fanns här så tänkte jag att det är bättre att slopa alla undringar & spekulationer & reda ut begreppen ! :)

Ja det kanske går annars får den som sagt verka som att han får vänja sig vid sele mm så får jag se sen. Men visst tror jag mina 2 frieser skulle göra sig i par.... men det återstår att se.

Mer köring lär det bli i alla fall för oss, så du/ni kanske inte slipper oss är på körnings avd trots allt singelfarmor ;)

Jag har kollat på ordentliga selar & jag vet att selar.se har kanon grejer så det blir därifrån jag tar grejer som är mer rejäla om man ska köra mycket med dom.:)

Tack BonRaiz :)

Jag förstår att du är ledsen över att du blivit lurad. Det är riktigt ruttet gjort. Hoppas att vi får se mer av dig här på forumet!

Men som sagt jag tror att det mesta retts ut iomd mitt inlägg & att det kan släppas ?! OM någon vill fortsätta så maila mig gärna så tar vi & pratar i så fall per telefon el så.

Shetlandskusk. känns trist med thats life. Tack så mycket & ja lite får ni nog se mig i alla fall :)

Solstrimma, det stod hos tillverkaren att den gjorde det men dom kan ju ha slutat med den oxså, jag gick enbart på den infon som stod. Jag utala mig inte om just den butiken, jag hann inte kontakta dom personligen nämligen.

Mer köring lär det bli i alla fall för oss, så du/ni kanske inte slipper oss är på körnings avd trots allt singelfarmor ;)

Men stopp och belägg!!! Det är absolut ingen som vill slippa er :bump: tvärtom. Alla är välkomna hit.

Jag har läst och lärt, lyssnat på diskussioner och ställt frågor. Fått en del svar och en del nya frågetecken. Det är väl det ett inriktat forum är till för. Att diskutera allt inom just ett visst område.

Så försvinn inte, vi vill ha dig här!

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 472
Senast: monster1
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 389
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 682
Senast: Ragdoll
·
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
1 018
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Årets matbluff
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter

Hund, Katt, Andra Djur