Snack & Uppdateringstråden *nr2*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack & Uppdateringstråden *nr2*

Jobbade hos J.E. förut och red henne en hel del min första höst där, bl.a. så tävlade vi firmakeppni den vintern.
Åker dit lite då och då och frågade helt sonika om det inte fanns någon liten krabat som ville ut i vårsolen, och ja idag blev den primadonna som föll på min lott.

Hon är fantastisk och har verkligen ALLT i mitt tycke.
Jag själv är väldigt förtjust i isabeller men jag hade nog älskat henne lika mkt om hon även varit svart ;)

På lördag tänkte jag stå och smygkika lite (och fota!) när Tóti kommer hit till "grannarna". Skall bli kul, har aldrig ridit eller sett honom förut!

Pratar du om människan Tóti?

Har aldrig ridit honom förut... :rofl: Ja, jag har lite dålig humor idag!

Oh, då har du något att se fram emot! Jag har sett honom när han varit där förut, fast det var några år sen senast. Han förklarar himla bra och jag gillar hans ridning och tänk. Sen är han mycket trevlig utöver det också. Jag har ju dock aldrig provridit honom, så den biten kan jag inte uttala mig om. ;)

[/IMG]
32916290.jpg

Denna bilden var ju underbar! :love:

Hela hon är underbar och jag hoppas att jag får rida henne ett par gånger till ..
:love:

måste bara få tala ur mej lite..
idag sålde jag min halva av hästen..:cry: det gick inte längre att kombinera studier och häst. fanns helt enkelt inga ekonomiska möjligheter. ..
hon blir kvar i samma stall tills vidare, och jag känner ju människan som köpte min halva men ändå suger det. på samma gång är jag lättad, för det har varit magsår på gångs varje månad när det varit tid att betala alla räkningar. studiestödet är ju inte stort..och eftersom det är en arbetspolitiskskolning har man inte ens fått jobba , för att få stödet. jag kanske aldrig borde ha börjat skolningen .. gud vet..

Jag har väl aldrig skrivit att du ska skritta i ett år :) På bilderna är hon ju inte eftergiven i nacken heller. Jag tror absolut att din tränare har en plan men du undrade ju om bilderna. Jag bara funderar på varför du försöker rida i form i tölt när hon inte orkar det i de andra gångarterna?

Jag kan säga hur jag lär mina hästar att vara eftergivna. Jag lär dem att stretcha nedåt framåt (på långa tyglar) och sedan plockar jag försiktigt upp kontakten utan att förlora strechningen. Då får man en häst som stretchar sin överlinje och samtidigt använder baken som motor. Men detta funkar för mig.

Det vanligaste materialet är ju ull men annars finns ju alla möjliga varianter allt ifrån filt till latex till luft.
Jag är ett stort fan av luftstoppning. Funkar på väldigt många hästar och de flesta älskar det.

Jo men luft blir ju också hårt vid stoppning i läder. Måste ju ha en viss hårdhet i luftbossorna för att det ska bli stabilt att sitta i sadeln och då blir det nog inte så formbart efter hästen som man tänkt.

Kanske skulle fyllt det med något superhelium istället ;)

Hon är så himla fin! :love:
En i stallet fick låna henne sist hon var på kurs hos Johanna då hennes egen häst var misstänkt halt. Du kan ju tro att hon kom hem på små rosa moln :D

Tillägg: Skönt att saker verkar lösa sig! Då kan du väl återkomma på sms med en tid för mig ;)

Vad tråkigt, men det låter ändå som att du fattat ett klokt beslut, det är sjutton inte lätt att få det att gå ihop när man pluggar ens om man kan jobba upptill. Kan bara föreställa mig hur svårt det är om man inte kan jobba.

Vad är det för typ av utbildning du går? Förstod inte riktigt. :o

Wow wow wow, vilken snygging!

Förstår att du gillar henne. Jag var och provred hos både mor och dotter i somras och det var verkligen en upplevelse att få rida så välridna hästar. Blev helt tagen av en av hästarna, men hon hade alldeles för mycket vilja för att jag skulle känna mig bekväm med att rida ute på våra vägar. Hade jag haft bättre vägar hade jag inte tvekat, vilket häst alltså!!! Om jag någon gång bosätter mig med flera mil skog runtomkring så ska jag ha en sån häst :love:

det är alltså egentligen en skolning för arbetslösa (jag är på studieledigt från mitt jobb, dock) och för att få ersättning då, ska man inte jobba (eftersom de som skolan är till för, inte har nåt jobb..) det är lite invecklat. jag studerar till närvårdar, typ undersköterska.. hoppas nu jag slipper in i sjukskötareskolan för vidare utbildning när jag nu sålde hästen och allt. annars var det lite förgäves känns det som..

Jaha, då förstår jag.

Nu vet jag inte inom vilket område du söker, men jag jobbar inom vården och inom mitt område är det sällan så noga med utbildning. Så beroende på vart du har tänkt att jobba tror jag att det kan ses som en fördel att överhuvudtaget gått någon utbildning, även om du inte är uska.
Finns säkert andra områden där det är striktare också.

Har du klämt på flairstoppade bossor? Jag tror du gör det svårare för dig än vad du behöver.

Vill du ha något som är mjukt och följsamt så är ju ull det perfekta materialet när en duktig sadelmakare gjort omstoppningen.

kl

Har inte varit aktiv här på ett tag, men nu så..

Nu måste jag bara berätta att mina hästar är underbara!:D:love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
737
Senast: Ajda
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
232
Senast: Roheryn
·
Ridning Jag är lite förvånad att vi inte har en tråd uppe om den här katastrofen till tränare, eller så har jag missat den...
2
Svar
25
· Visningar
2 935
Senast: LenaH
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 669

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka