Sv: Snack & Uppdateringstråden *nr2*
jo nu måste jag fokusera på skolan.
det är ju just det, att det är DEN hästen jag saknar
och av erfarenhet så vet jag att trots jobb, är det ändå dyrt med bara en ½ häst.. så HUR MÅNGA som helst med en vårdar lön... njaa
tack gullan o elina !
Ja det förstår jag, det är därför jag inte kan/vill sälja mina två hästar även fast jag egentligen inte har tid med dem nu när jag har barn.
Men de tillhör familjen så jag får fortsätta med det dåliga samvetet.
Men de betyder allt.
Jo jag vet att det är dyrt, jobbar också med inte värst högavlönat yrke men jag har sett till så att det går nätt och jämnt.
Har hästarna hemma, köper billigt men bra hö(tullar aldrig på kvalite men tar mig tid hitta billiga alternativ)
hästarna äter inget kraftfoder av den enkla anledningen att de inte behöver annars hade de fått(men slipper ju den kostnaden), saltsten har de såklart och mineraler får de.
Kör träckprov och visar det inget så avmaskas de inte.
Annars avmaskas enligt bra schema så de blir maskfria och ofta har jag sluppit avmaska och slipper den kostnanden med.
Är noga med försäkring ifall något skulle hända så det täcker.
Hästarna är fullt vaccinerade med 3 sprutor var så det kostar ju endel men bara 1 gång om året, men går väl på runt 1500-2000kr/år.
Sen har jag hästarna oskodda en viloperiod varje höst när det endå regnar och är trist=spar pengar där med och hästarnas hovar får vila från skor.
Sen unghästen har jag inte skott ännu så hittils har jag inte betalat den kostnaden men han ska skos snart men då slipper jag hökostnaden istället eftersom det är vår snart.
Jag har ju inte haft(snart kanske) råd att tävla eller träna för något nu senaste åren och speciellt inte när jag varit mammaledig men man får försöka snappa upp så mycket man kan och man kan inte göra mer än sitt bästa med träningen av dem.
Går såklart inte framåt lika snabbt men man måste verkligen känna efter och lyssna på hästarna istället och lära sig tillsammans med dem.
man får vända och vrida på varje krona om man verkligen vill något men i ditt fall gör du rätt tycker jag, det finns en speciell häst där ute som kommer bli bara din som väntar på dig tills du har råd.
För det kan endå inte vara kul att dela en häst med någon, det hade jag aldrig velat.
Då kan du hellre vara medryttare ett tag ju och hjälpa till så du får rida gratis.