Sv: Snack & Uppdateringstråden *nr2*
Ja då har väl jag kanske otur... Men vi har väl helt enkelt olika erfarenhet.
Ja då har väl jag kanske otur... Men vi har väl helt enkelt olika erfarenhet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Något kanontips för fällande häst? Eller är det bara ryktstenen som gäller?
Något kanontips för fällande häst? Eller är det bara ryktstenen som gäller?
Jag tycker den klassiska tandade svettskrapan är bäst, har testat furminator och blev inte så imponerad, beror nog som någon sa på vilken sorts päls det är.
Vilken fruktansvärd historia moli. Det låter som om Dagrúns tandanlag satt väldigt illa till omd et påverkade hennes allmäntillstånd så drastiskt innan op.
---
Operationen har apropå det gått bra och Vera mår bra. Skönt!
Helt underbar stuga!!!
Ang. bilderna på Glampi så undrar jag bara vad du tittar på på de första bilderna? Sträck på dig och titta dit du ska som du gör på de andra bilderna
Sen är det ju svårt att säga på bild, men rent spontant tycker jag det ser lite energifattigt ut. Ta det med en nypa salt, det är ju stillbilder och det kan vara helt fel. Men om det stämmer skulle jag vilja ha lite mer framåt, och gärna lite mer uppåt framförallt. Formen får gärna vara fri enligt mitt tycke, men engagemanget tycker jag är viktigt!
Är inte hela den här tråden OT? Trodde det var idén med den
Jag har en tydligt "tell" i ridningen när det är dax att gå till naprapaten. Då är det bara att dra sig iväg till honom och bli rak igen. Men det blir längre och längre mellan gångerna iom träning och de övningar min naprapat gett mig.
Samma dag som själva behandlingen ber han mig oftast att inte rida eller träna hårt (alltså efter behandlingen, ridning/träning innan är ok), utan drick rejält med vatten och gärna stretcha på kvällen.
Att ingen är sönder i din höft enligt rtg är bra - men höfter tar ofta tiiid att läka. Har du fått magnetrtg? Det kan vara ett skadat ligament eller en rejäl lårkaka (lårkakor syns och känns ju dock) och då är det tid och mjuk rörelse samt lite "bit ihop" som gäller.
Bra att du skall till kiropraktor (även om jag föredrar naprapat, men det är ju väääldig skillnad mellan kiropraktor och kiropraktor och naprapat och naprapat).
Hoppas den tar sig, den lilla höften.
hur gick olyckan till?
/Malin (din tipsare )
Jag tror inte du behöver få ridförbud, jag har bara fått det en gång efter en ganska allvarlig skada. Jag har haft mycket problem med rygg och höft under hela min uppväxt och gått mycket till naprapat och osteopat. Det kan ta tid att bli smärtfri och beroende på skadan så är det helt olika råd som gäller. Men rehab i form av styrketräning, rörlighetsövningar och liknande brukar man åka på. Jag har aldigi fått rådet att vila, utan rörelse är alltid bra.
Jag hade förövrigt fruktasvärt ont i ländrygg/höft under min tid på island, men valde Voltaren för att det skulle fungera. Kanske inte helt optimalt dock.